دانلود و خرید کتاب سیاست های خیابانی آصف بیات ترجمه اسدالله نبوی چاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست های خیابانی اثر آصف بیات

کتاب سیاست های خیابانی

معرفی کتاب سیاست های خیابانی

کتاب سیاست های خیابانی نوشتهٔ آصف بیات و ترجمهٔ اسدالله نبوی چاشمی است. انتشارات شیرازه کتاب ما این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب جنبش تهی‌دستان در ایران.

درباره کتاب سیاست های خیابانی

کتاب سیاست های خیابانی درمورد جنبش تهی‌دستان در ایران سخن گفته است. این کتاب که به بیش از ۱۰ چاپ رسیده، کوششی است برای به تصویرکشیدن مبارزات گروه‌هایی اجتماعی که به‌واسطۀ عدم تعلق به طبقه یا قشر معین، سرنوشت، مبارزات و تلاش روزمره‌شان برای بقا، از دید جامعه‌شناسی و علوم سیاسی جدید پنهان مانده است. حاشیه‌نشینان شهری، فروشندگان دوره‌گرد، کارگران روزمزد که همگی در این کتاب و تحت‌عنوان تهی‌دستان شهری موردتوجه قرار گرفته‌اند، در زمرهٔ این گروه اجتماعی به شمار می‌روند و مبارزات و تلاش‌هایشان تحت‌عنوان «سیاست‌های خیابانی» در کتاب حاضر به قلم آصف بیات مورد بحث قرار گرفته است. این کتاب جلد ۸ از مجموعهٔ «مفاهیم علوم اجتماعی» است.

خواندن کتاب سیاست های خیابانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و جنبش تهیدستان در این کشور پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آصف بیات

آصف بیات در سال ۱۳۳۳ به دنیا آمد. او محقق و نویسندهٔ ایرانی و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه لایدن در هلند بوده است. پیش‌تر به‌مدت ۱۷ سال، استاد دانشگاه آمریکایی قاهره (AUC) بوده است. در دوران نوجوانی به تهران نقل‌مکان کرد، در رشتهٔ علوم سیاسی در دانشکدهٔ علوم سیاسی و اجتماعی دانشگاه تهران پذیرفته شد و به عالم سیاست روی آورد. در اواخر دههٔ ۱۳۵۰، تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه کنت در بریتانیا ادامه داد و نقش کارگران در انقلاب سال ۱۳۵۷ را به‌عنوان موضوع پایان‌نامه دکترایش انتخاب کرد که با نام «کارگران و انقلاب در ایران» به چاپ رسید؛ سپس در سال ۱۹۸۶ میلادی به مصر نقل‌مکان کرد تا در دانشگاه آمریکایی قاهره درس بدهد. بسیاری از تحقیقات او بر مسائل اجتماعی آن کشور متمرکز شد و کتاب «کار، سیاست، و قدرت» را به رشتهٔ تحریر درآورد که دربارهٔ تجربهٔ مصر از مشارکت کارگری از زمان ریاست‌جمهوری «جمال عبدالناصر» بود. «پسا اسلام‌گرایی»، «انقلاب بدون انقلابیون»، «انقلاب را زیستن» و «سیاست‌های خیابانی» از دیگر آثار مکتوب آصف بیات هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان