دانلود و خرید کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول محمد کاشانچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول اثر محمد کاشانچی

کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول

معرفی کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول

کتاب «برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول» نوشتۀ محمد کاشانچی، سیدمحمد کلانتریان و احمد قرایی است و نشر بایگانی آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول

با تدوین سند تحول نظام آموزش‌وپرورش، ایجاد طرحی نو در برنامۀ درسی در سطح مدرسه به یک ضرورت تبدیل شد. دغدغۀ نوآوری و ایجاد تغییر در برنامه‌های مدرسه مسئولان مجتمع آموزشی مفید را بر آن داشت تا تجربه‌های جهانی در حوزۀ برنامۀ درسی را بررسی کنند و با فهم فرصت‌های موجود در این تجربه‌ها و همچنین باتوجه‌به واقعیت‌ها و نیازهای حوزۀ تربیت، بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، یک برنامۀ درسی مدرسه‌ای بومی را تدوین کنند.

برای تدوین برنامۀ درسی ابتدا ۲ تیم کارشناسی برای مقاطع دبستان و متوسطۀ اول تلاش کردند تا مسیری را برای تولید محتوا، تدوین اسناد و اجرای گام‌به‌گام برنامه در مدارس طراحی کنند و نتیجۀ کار به تدوین اسناد و کتاب‌هایی منجر شد که شامل نگاه‌های زیربنایی، اصول و سیاست‌های آموزشی، چارچوب طراحی محتوای یادگیری و چرخۀ یادگیری می‌شوند. این گروه همچنین کتاب‌هایی را هم در مورد آموزش موضوعات مختلف با نگاه الگوی برنامه درسی مفید تدوین کردند. برخی از کتاب‌های منتشر شده عبارت‌اند از: «راهبردهای تدریس»، «سند علوم»، «سند دینی»، «ارزشیابی باکیفیت (جلد ۱ و ۲)»، «معلم معیار» و «طرح درس‌های تلفیقی با محوریت هنر و مدرسۀ زندگی (الگوی دبستان)»

یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها و کارکردهای نظام آموزشی در کشور ما تربیت دینی است که در راستای رشد و پرورش فضایل دینی و اخلاقی دانش‌آموزان پیش‌بینی‌شده و در دورۀ متوسطه اول از طریق برنامۀ درسی خاص و کتاب مربوط به آن توسط معلمان این درس اجرا و آموزش داده می‌شود. کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول ابتدا اصول محتوایی و آموزشی را توضیح می‌دهد و ارزش‌های پایه در آموزش دینی و رویکرد آموزشی مربوط به آن را بیان می کند. بخش بعدی کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول به سازماندهی محتوا و اهداف برای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم اختصاص دارد و در بخش دیگر راهبردهای تدریس معلم‌محور و دانش‌آموز محور را تشریح می‌کند. قسمت انتهایی کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول به ارائۀ نمونه‌ای از طرح بخش و طرح درس و همچنین مبانی سند برنامۀ درسی دینی می‌پردازد.

خواندن کتاب برنامه درسی مدرسه محور، دینی متوسطه اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به معلمان، مدیران و فعالان حوزۀ آموزش‌وپرورش پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان