دانلود و خرید کتاب هبذول امید کوره چی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هبذول اثر امید کوره چی

کتاب هبذول

نویسنده:امید کوره چی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هبذول

کتاب «هبذول» نوشتۀ امید کوره چی است و انتشارات میرانا آن را منتشر کرده است. رمان خواندنی هبذول، چهارمین جلد مجموعۀ چندجلدی ۷ جن است که خواننده را به سفری مهیج و دلهره‌آور با اجنه دعوت می‌کند و تقابل خیر و شر را نشان می‌دهد.

درباره کتاب هبذول

علی‌رغم اینکه کسی در وادی از هبذول که راوی داستان است خوشش نمی‌آید و او را به چشم یک آوارۀ بی‌کس‌وکار می‌دیدند، استاد ماذر که تمام طهطیل‌های وادی آرزوی شاگردی‌اش را داشتند، به او پناه داده بود و قرار است میراثش را که جادوی وادی است به هبذول بدهد و او را جانشین خود کند. بانو آهنوس پیشگو هم به هبذول گفته است که او نسل طهطیل ها را حفظ خواهد کرد؛ اما آن روز استاد ماذر دربارۀ مسئلۀ مهمی با هبذول حرف می‌زند. استاد ماذر قدرتمند با آن‌همه ابهت و شکوه در کمال ناباوری مشکلی دارد و کمک می‌خواهد، او جادوی چشم تاریک را ساخته بود؛ اما دیگر نمی‌توانست او را نابود کند حالا از هبذول می‌خواهد که این کار را انجام دهد.

ازآنجا که جن هم در کتاب‌های آسمانی مانند قرآن مطرح شده و هم در افسانه‌ها و آثار بزرگان مانند شاهنامه حضور داشته است، همواره پدیدۀ مجهول، جذاب و پرابهامی بوده که علاقه‌مندان به موضوعات ماورایی را به سمت خودش جذب می‌کند. درست است که چنین موضوعاتی هنوز به‌طورقطع و به‌روشنی قبول یا رد نشده؛ اما زمینه‌ساز خلق داستان‌های تخیلی، فانتزی و جذاب بوده است. ۷ جن مجموعه‌ای است که تاکنون ۶جلد از آن منتشر شده و در آن به موضوعات ماورایی اشاره دارد و به ارتباطات میان انسان‌ها و اجنه می‌پردازد. درون‌مایۀ اصلی این داستان‌ها تقابل میان خیر و شر است و امید کوره‌چی با قلمی روان، خلاقانه و همچنین با تسلط کافی بر علوم غریبه و ماورایی به خلق داستان‌هایی پرداخته است که برای علاقه‌مندان به رئالیسم جادویی، داستان‌های فانتزی و تخیلی بسیار جذاب است. داستان‌های این مجموعه مهیج و گاهی دلهره‌آور است. فضاسازی قوی و اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی مسیر داستانی در این مجموعه خواننده را به دل داستان می‌کشاند. جلدهای این مجموعه به ترتیب عبارت است از: «۷ جن»، «لو ۳۰ یا»، «صخور»، «هبذول»، «کاثیا» و «عالین». عناوین داستان‌ها و همچنین طراحی جالب جلدهای این مجموعه هم مانند داستان‌های کتاب رازآلود و پر از نشانه‌ است که باید با خواندن داستان‌ها کشف شود.

خواندن کتاب هبذول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان‌ و علاقه‌مندان به کتاب‌های فانتزی و تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره امید کوره چی

امید کوره‌چی، نویسنده و شاعر ایرانی در سال ۱۳۶۱ در تهران متولد شد و در رشتۀ علوم قرآنی و حدیث تحصیل کرد. آثار متعددی از این نویسندۀ خلاق منتشر شده است. از میان آثار او، علاوه بر مجموعۀ ۷ جن، می‌توان به «مهمیرا»، «عشق در برابر عشق»، «اپرای مردگان»، «ماتروشکا»، مجموعۀ کمیک استریپ و مجموعه داستان کوتاه زندگی اشاره کرد. او همچنین ۲۳ مجموعه شعر و چند نمایشنامه هم به رشتۀ تحریر درآورده است. امید کوره‌چی جوایز ادبی زیادی هم دریافت کرده است؛ او رتبۀ نخست رمان در کشور در جشنواره ملی گام اول برای «رمان مهمیرا» را دریافت کرد، همچنین «عشق در برابر عشق» برگزیدۀ رمان در کشور در جشنواره ملی هنرمندان شد و رمانش «ماتروشکا» در جشنوارۀ بین‌المللی لیراو رتبۀ دوم را به دست آورد.

بخشی از کتاب هبذول

«دل نداشتم چشم از نگاه ریحانه بردارم که اشک روی گونه‌هایش دوید، گره دستانش از انگشتانم باز شد و با حالی نزار رفت طرف گوی لاجورد افتاده بر زمین و من ماندم چه کنم. دودل بودم و شاید هم گیج و چند لحظه‌ای طول کشید تا به خود آمدم. باید اول به خانۀ استاد ماذر می‌رفتم و کتاب جادویش را که میراث طهطیل‌ها بود برمی‌داشتم که اگر قرار به رفتن بود، دیگر برگشتی در کار نبود و همه می‌دانستند قصوار، راهنمای عظمای وادی به کسی رحم نمی‌کند.»

نظرات کاربران

shamotiyath
۱۴۰۳/۰۲/۲۸

عشقی مثل هبذول به ریحانه برای همتون آرزو میکنم ممنونم از آقای کوره‌چی بابت نوشتن این رمان بی نظیر خیلی خیلی هبذول رو دوست داشتم چقدر قلبش پاک و مهربون بود آخی 🥰

محمد
۱۴۰۳/۰۳/۰۴

اصلا کشش سه جلد قبلی رو نداره و پر از توصیفات اضافه هست که موقع خوندن حوصله آدم رو سر میبره.با اینکه مدت زیادیه که خریدم ولی میلی به خوندنش ندارم.

کاربر 8532317
۱۴۰۳/۰۲/۳۰

بنظرم جذابیتی که 7جن و صخور داشتن این کتاب نداشت حتی حوصلم نگرفت تا اخرش بخونم. اون دوتارو بیشتر پیشنهاد میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱۸ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان