دانلود و خرید کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد دوم) نیکیفوروس تی. لائوپودیس ترجمه امیدعلی عادلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد دوم) اثر نیکیفوروس تی. لائوپودیس

کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد دوم)

معرفی کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد دوم)

کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد دوم) نوشتهٔ نیکیفوروس تی. لائوپودیس و ترجمهٔ امیدعلی عادلی و معصومه والی است. انتشارات نور علم این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد دوم)

کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد دوم) از جمله معدود کتبی است که ارتباط خوبی را میان مسائل اقتصادی و اقتصادسنجی برقرار کرده است. این کتاب برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی در رشته های اقتصاد و مدیریت و رشته‌های مرتبط با بازارهای مالی، مدیران و پژوهشگران و علاقه‌مندان به بازار مالی بسیار مناسب است و به ایشان در تحلیل صحیح مسائل کمک شایانی می‌کند. از مزایای این کتاب علاوه بر جامع بودن مطالب آن می‌توان به زبان سلیس آن و به روز بودن مطالب کتاب و همچنین، تعمیم آن به تحلیل سایر مسائل اقتصادی اشاره کرد. کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد اول) داده‎‌های مالی و مدل‌‎های تک متغیره، بازدهی های دارایی، نرخ‌‎های بهره، بازدهی‌‎ها و اسپردها؛ تلاطم و همبستگی و تأمین مالی شرکت و سیاست را تحت پوشش قرار می‌‎دهد. هر فصل با یک نظریه در اقتصاد مالی شروع می‌شود و سپس با روش‌های اقتصادسنجی که برای کشف این نظریه استفاده شده است، شروع می‎‌شود. در مرحلهٔ بعد، شواهد تجربی را ارائه می‎‌کند و در مورد مقاله‌های اساسی دربارهٔ موضوع بحث می‌کند. کادرها، بینش‌هایی را در مورد اینکه چگونه یک ایده می‌‎تواند در رشته های دیگر مانند مدیریت، بازاریابی و پزشکی اعمال شود، ارائه می‌دهد و ارتباط مطالب را فراتر از امور مالی نشان می‎‌دهد. مطالب جلد اول در دو بخش دسته‌‎بندی شده است:

  • بخش اول علاوه بر تعاریف و مفاهیم اقتصادسنجی و اقتصاد مالی، به معرفی سری‌های زمانی مالی و مدل های تک متغیره پرداخته است.
  • در بخش دوم، با ارائه مثال‌های کاربردی در زمینه اقتصاد مالی فرضیات مربوط به بازار کارا و قیمت‌گذاری دارایی‌ها و قیمت‌گذاری آربیتراژ را در چارچوب تکنیک‌های اقتصادسنجی به خوبی بیان می‌کند.

مطالب جلد دوم نیز در سه بخش (بخش‎های سوم و چهارم و پنجم) تنظیم شده است.

در بخش سوم با تأکید بر نرخ‌های بهره، بازدهی‌ها و اسپردها، مدل‌های ریاضی و آماری و اقتصادسنجی (همچون لوجیت و پروبیت، معادلات دو مرحله‌ای و معادلات همزمان و ...) را توضیح داده است.

  • در بخش چهارم، انواع مدل‌‎های تلاطم و پیشبینی مد‌ل‌‎ها (مدل‌‎های آرچ و گارچ و مارکف سوئیچینگ و...) در بازارهای مالی تجزیه و تحلیل شده است.
  • در بخش پنجم، ساختار بازارهای مالی، استراتژی‌های مبادله با بسامد بالا، مدل‌های کریپتوکارنسی‌ها، فناوری مالی در چارچوب مدل‌هایی همچون داده‌های تابلویی، فضا- حالت و غیره را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این کتاب راهنمای گام به گام پیچیدگی‌های بازارهای مالی را به همراه انواع مدل‌های اقتصادسنجی است و نوآوری در مثال‌ها و تحلیل مسائل اقتصاد مالی با تکنیک‌های اقتصادسنجی مشهود است. این کتاب می‌تواند در کنار آنچه که در مسیر جریان غالب علم اقتصاد تدریس شود، توانایی تحلیلی دانشجویان و محققان و مدیران بازارهای مالی را ارتقا ‌بخشد.

خواندن کتاب اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۵۴ صفحه

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۵۴ صفحه

قیمت:
۱۴۷,۰۰۰
تومان