دانلود و خرید کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب) استفان جی. دابنر ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب) اثر استفان جی. دابنر

کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب)

کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب) نوشتهٔ استفان جی. دابنر و استیون دی. لویت و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب به مبحث تغییر باورهای اقتصادی با بررسی داده‌های اجتماعی پرداخته است.

درباره کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب)

کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب) خلاصه‌ای از کتاب «اقتصاد ناهنجاری‌های اجتماعی» نوشتهٔ استفان جی. دابنر و استیون دی. لویت است. با مطالعهٔ این کتاب می‌آموزید که چگونه باورهای متعارف را با بررسی داده‌ها به چالش بکشید. نویسندگان در این اثر بیان کرده‌اند که مشوق‌ها می‌توانند بر کیف پول، غرور یا وجدان شما تأثیر بگذارند و وابسته به موقعیت هستند. اگر علاقه‌مند به دانش بیشتری در این حوزه هستید، این کتاب الکترونیک را مطالعه کنید.

خواندن کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی و علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی (خلاصه کتاب)

«به طور کلی، چیزی که بر نمره‌های کودکان در مدرسه تأثیر می‌گذارد کاری نیست که والدین انجام می‌دهند؛ چیزی که مهم است شخصیت آن‌هاست، اینکه چه‌قدر تحصیل‌کرده هستند، چه جایگاه اقتصادی و اجتماعی‌ای دارند یا چه‌قدر با فرزندان خود اختلاف سنی دارند. برای والدین و متخصصانی که به روش‌های تربیت کودک بیش از حد اهمیت می‌دهند، این یک کشف قابل‌تأمل است. به نظر می‌رسد که در نقش فرزندپروری والدین مبالغه شده است.

نتایج تعداد زیادی از مطالعات در این زمینه، از جمله مطالعه در مورد دوقلوهایی که از زمان تولد از هم جدا شده‌اند، نشان می‌دهد که حدود %۵۰ از شخصیت و توانایی یک کودک به ژن‌هایش وابسته است.

نمی‌خواهیم بگوییم که والدین یا روش تربیتی آن‌ها اهمیتی ندارد. اقتصاددان آمریکایی بروس ساسِردوت ۱۴ یک تحقیق کمّی بلندمدت در مورد تأثیر تربیت والدین انجام داد. او دریافت والدینی که یک کودک را به فرزندی قبول می‌کنند اغلب از پدر و مادر واقعی کودک باهوش‌تر و تحصیل‌کرده‌تر بوده و درآمد بیشتری دارند؛ امّا مزیت‌های والدین جدید تأثیر اندکی بر عملکرد کودک در مدرسه دارد. به نظر می‌رسد که ویژگی‌های ژنتیکی بر تعلیم و تربیت تأثیر بیشتری دارد. امّا ساسردوت فهمید زمانی که این کودکان به دوران بزرگسالی می‌رسند، ناگهان مسیر خود را از سرنوشتی که ژن‌ها برای‌شان رقم زده بود تغییر داده و راه کاملاً متفاوتی را برای زندگی خود انتخاب می‌کنند. احتمال بیشتری دارد که آن‌ها، در مقایسه با کودکانی که با پدر و مادر واقعی‌شان زندگی می‌کنند، به دانشگاه رفته، شغل پردرآمدی پیدا کرده و ازدواج کنند.

از بزرگ کردن فرزندان گرفته تا فروختن یک خانه، زندگی روزانه ما پر از تصمیم‌گیری‌ها و تعامل‌های ظاهراً ساده است. اقتصاد ناهنجاری‌های پنهان اجتماعی ۱۵ با به چالش کشیدن باورهای متعارف، بررسی تأثیر مشوق‌ها و تحلیل داده‌های دنیای اطراف ما، به عمق تعاملات مختلف زندگی ما نفوذ می‌کند. از این طریق می‌توان وجود عوامل دور از انتظار و اغلب غیرمنطقی را در این پدیده‌ها آشکار کرد. ما تنها با پذیرفتن این جنبه‌های پنهان می‌توانیم به عمق این تعاملات نفوذ کنیم.

علم اقتصاد اساساً مطالعه مشوق‌هاست. با وجود این، اقتصاددانان اغلب فقط به تأثیرات مثبت مشوق‌ها توجه می‌کنند و این حقیقت را نادیده می‌گیرند که هر مشوق جنبه تاریکی هم دارد. در برابر هر فرد باهوشی که مشوق جدیدی را معرفی می‌کند، هزاران فرد باهوش و فرصت‌طلب قرار دارد که تلاش می‌کنند از آن مشوق بیشترین بهره را ببرند.

همان‌طور که در این خلاصه کتاب متوجه شدید، آزمون‌های نهایی منجر شد برخی معلمان در مدارس دولتی شیکاگو خطر تقلب را به جان بخرند. همچنین دریافتیم که ممکن است یک کشتی‌گیر، مسابقه را عمداً به حریفش ببازد. اگر اخلاقیات روش درست کارها را نشان می‌دهد، اقتصاد هم روال حقیقی امور را در این دنیا آشکار می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۳۵٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان