دانلود و خرید کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب) جف کالوین ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب) اثر جف کالوین

کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب)

کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب) نوشتۀ جف کالوین با ترجمۀ گروه مترجمان شنیدار در شنیدار نگار نوین به چاپ رسیده است.

درباره کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب)

کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب)، نسخۀ فشردۀ این کتاب و دربردارندۀ نکات کلیدی و مهم آن است. اصل مدعای کتاب این است که دربارۀ مفهوم استعداد ذاتی و نقش آن در موفقیت افراد بیش از حد اغراق شده و گاه رنگ افسانه به خود گرفته است. مثال‌های مشهور این افسانه‌ها، الهام شدن یک حقیقت علمی به ارشمیدس در وان حمام یا کشف جاذبۀ زمین توسط ضربه سیب بر سر نیوتن هستند. جف کالوین، نویسندۀ کتاب، شواهد جدیدی از اشخاص برجسته در زمینه‌های متفاوت نشان می‌دهد که گویای این حقیقت است که عملکرد برتر، صرفاً ناشی از استعداد ذاتی نیست. موضوع مهمی که کتاب افسانه استعداد ذاتی بر آن تأکید می‌کند، وراثتی نبودن نبوغ و استعداد است. نویسنده می‌گوید عملکرد عالی دور از دسترس نیست، تنها باید یاد بگیرید که چگونه تمرین کنید، چگونه نتایج پیشرفت خود را تحلیل کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. این ذهنیت جدید در مورد موفقیت، راه را در پیشرفت شغلی و حرفه‌ای‌تان هموارتر می‌کند و در این مسیر الهام‌بخش شما خواهد بود.

این خلاصۀ کتاب با گلچین مهم‌ترین آموزه‌های آن، به خواننده می‌آموزد که برای کسب موفقیت چشمگیر باید بیش از یک دهه تمرین کند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیلی فرصت مطالعۀ نسخۀ کامل کتاب افسانه استعداد ذاتی را ندارید، می‮‌توانید این خلاصۀ کتاب را مطاالعه کنید. با مطالعۀ این خلاصۀ کتاب می‌آموزید که چطور به بالاترین سطح استعداد خود دست‌ یابید. مهم‌تر از همه کتاب از این راز سربه‌مهر پرده برمی‌دارد که چگونه در سطح جهانی، مهارت و استعدادهایتان را به مرحله ظهور برسانید. اگر به‌دنبال این هستید که چگونه از یک فرد متوسط تبدیل به یک نابغه شوید این خلاصۀ کتاب را از دست ندهید.

خواندن کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب افسانه استعداد ذاتی (خلاصه کتاب)

«از ابتدای کودکی، برای خیلی از ما تصور دانش‌آموز برتر کلاس شدن، یک اتفاق خاص بود و بیشتر از آن تصور اینکه بخواهیم در دنیای واقعیی نیز آن اتفاق مشابه بیفتد. اما اگر از آن دسته از اشخاصی هستید که حسرت دانش‌آموز ممتاز شدن در کودکی را همواره با خود کشیده‌اید، قطعا این تصور کمرنگ آهسته در زندگی شما سایه خواهد افکند که حتما باید بین من و آن همکلاسی از خودراضی که هرگز به کمتر از شاگرد برتر شدن رضایت نمی‌دهد، تفاوت بزرگی باشد؛ شاید هم درست باشد که من کم استعداد و کم‌هوش بار آمده‌ام و یا به گمانم شاید به‌خاطر خوراکی‌های نه چندان مفیدی باشد که مادرم در وقت زایمانش به خورد من داده است!

بوقتی سن بالاتر رود به شدت این تصور پررنگ و پررنگ تر شد و ناگهان خود را در جایی خواهیم یافت که در آن افراد موفق، گویی از جهانی دیگر وارد زمین شده‌اند و شما ناعادلانه با آن‌ها مقایسه می‌شوید. حال که بزرگ‌تر شده‌اید و وارد دنیای کسب‌وکار، باز هم آن تصورات دست از سر شما بر نمی‌دارد؛ در تصورات خود به این نتیجه رسیده‌اید که در محیط کار هم، همان بااستعدادها جای شما را خواهند گرفت و شما ناگزیر در همان سمت معمولی خود باقی می‌مانید.

اما قبل از اینکه مشخص کنیم شما واقعا بااستعداد هستید یا خیر بگذارید با این سوال شروع کنیم که در تعریف شما چه چیزی عملکرد عالی نام می‌گیرد؟ درواقع چه معیاری وجود دارد که شما بر اساس آن خود را متوسط و عده‌ای را بااستعداد و نابغه می‌نامید؟ بعد از روشن شدن این موضوع گام بعدی یک تغییر انقلابی و بنیادین در مهارت‌هایتان است که شما را در میدان کارزار با این بااستعدادهای فرضی، برنده میدان کند و شما هم بشوید همان نابغه‌ای که همیشه آرزویش را داشته‌اید.

اولین قدم برای چنین کار بزرگی این است که آن پنبه‌ها را از گوشتان درآورید و حقیقت را قبول کنید؛ این حقیقت که «چیزی به عنوان استعداد ذاتی که مردم با آن به‌دنیا بیایند اصلا وجود ندارد و خرافه‌ای بیش نیست». در ادامه این کتاب خواهیم خواند که چطور یک زن بدون هیچ دانشی در مورد شطرنج، توانست با کمک یک روانشناس فرزندانش را مانند نوابغ شطرنج تربیت کند و چرا بنجامین فرانکلین مقالات روزنامه‌ها را بارها خلاصه می‌کرد یا چگونه تنیس‌بازها بدون نگاه به توپ اقدام به زدن ضربه سرویس می‌کنند و از کجا می‌توان فهمید که روی کدام اسب باید سرمایه‌گذاری کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۱۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان