دانلود و خرید کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی تارا دلانی ترجمه هدی علیخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی اثر تارا دلانی

کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی

معرفی کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی

کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی نوشتۀ تارا دلانی با ترجمۀ هدی علیخانی و فاطمه سلمان‌نژاد در انتشارات رشد فرهنگ به چاپ رسیده است.

درباره کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی

بازی، یکی از ارکان پرقدرت در امر آموزش، توسعه و ارتباط دادن کودکان با دنیای خود است. قدرت تعاملی و فیزیکی بازی به‌عنوان امری اساسی برای آموزش مهارت به کودکانی شناخته می‌شود که در فعالیت‌های اجتماعی و فیزیکی و قابلیت‌های شناختی به آن نیازمند هستند. ماهیت پویای بازی، سیستم عصبی را تسریع می‌بخشد. تحقیقات نشان داده‌اند که هیچ جایگزین دیگری برای تقویت یادگیری در سطح سیستم عصبی و همچنین برای آموزش زبان سلیس و مهارت‌های اجتماعی و شناختی وجود ندارد. در طول بازی به کودکان فرصت داده می‌شود تا با استفاده از بدن خود اشیاء را در دنیای فیزیکی کنترل کنند. از آنجایی که بازی ماهیت تعاملی دارد می‌تواند صحنه‌ای برای آموزش مفاهیم زبان فراهم آورد و میزان درک را نسبت به دیگران بهبود دهد.

 تارا دلانی، نویسندۀ کتاب، متخصص کاردرمانی کودکان است که دو دهه از زندگی خود را وقف کار با کودکانی کرده که اختلال‌های عصبی داشته‌اند. در زمان کار با این کودکان، هدف اصلی او فراگیری مهارت‌های جدید اعم از حسی، حرکتی، اجتماعی و علمی بوده است. ایدۀ او این است که بازی‌هایی خلق کند که بر مهارت‌های به‌خصوصی متمرکز باشد که برای کودکان لذت‌بخش هستند؛ زیرا انگیزۀ کودکان، اولین مرحله از مشارکت و به‌تبع یادگیری است.

 فعالیت‌ها و بازی‌های کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی به‌نحوی سازمان‌دهی شده‌اند که بیانگر یک مدل در زمینۀ رشد کودک باشد. اسم این مدل، کتابخانۀ ذهن تی ام است. با استفاده از این مدل به والدین و مربیان آموزش داده می‌شود که چقدر تجربه‌های اولیه برای موفقیت تحصیلی و اجتماعی در آینده اهمیت دارند. آنچه در کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی بر آن تأکید شده این است که این بازی‌ها برای رسیدن به سه هدف هم‌زمان طراحی شده‌اند: ارجاع و توسعۀ سیستم‌های حسی؛ معرفی مفاهیم یادگیری؛ القای زبان در تمام جنبه‌های زندگی کودک.بسیاری از کودکان مبتلا به ناهنجاری‌های عصبی مانند اتیسم، اطلاعات را به‌نحوی پردازش می‌کنند که آن‌ها را از پیدا کردن تجربه‌های جدید و اکتشاف در مورد خود و دنیای پیرامون منع می‌کند. به‌همین دلیل باید برای این کودکان دنیایی را خلق کرد که ترغیب به شرکت و تجربه کردن شوند. ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی شامل بازی‌ها و فعالیت‌هایی است که از طریق استراتژی‌های موفق تأییدشده، معنای جدیدی به دنیای کودکان می‌بخشد.

خواندن کتاب ۱۰۱ بازی و فعالیت برای کودکان اتیسم، آسپرگر و اختلالات پردازش حسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به مربیان و والدینی که از کودکان مبتلا به اختلال‌های پردازش حسی مراقبت می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان