دانلود و خرید کتاب رفتار مالی کنت بیکر ترجمه مهدی ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رفتار مالی

کتاب رفتار مالی نوشتهٔ کنت بیکر، گرک فیلبک و ویکتور ریچیاردی و ترجمۀ مهدی ابراهیمی و سجاد خزایی است. این کتاب آموزشی را نشر ویرسو روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب رفتار مالی

دو شاخۀ اصلی در حوزهٔ مالی عبارتند از «مالی سنتی» که «مالی استاندارد» نیز نامیده می‌شود و «مالی رفتاری» که شاخه‌ای جدیدتر است. مالی سنتی مبتنی بر این پیش‌فرض است که عاملان منطقی، قضاوت‌هایی به‌دور از سوگیری انجام داده تا منافع شخصی خود را به حداکثر برسانند. برعکس، مالی رفتاری به مطالعۀ اثرات روان‌شناختی فرایند تصمیم‌گیری افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و بازارها می‌پردازد. رویکرد مالی سنتی ما را به بینش‌های مفید بسیاری می‌رساند، اما در نهایت تصویر ناقصی از رفتار واقعی افراد را در زمینۀ اقدامات مالی ایشان به ما نشان می‌‏دهد. فرضیات هنجاری مالی سنتی در مورد اینکه بیشتر افراد و سرمایه‌گذاران چطور تصمیم‌گیری می‌کنند، صادق نمی‌شود. مدل‌های هنجاری اغلب در شناخت کامل رفتار مالی افراد ناکام می‌ماند؛ زیرا پژوهش‌های متعددی نشان داده‌ است که افراد همیشه عقلانی و منطقی عمل نمی‏‌کنند؛ این درحالی است ‏که مالی رفتاری، بینش‌هایی از دیگر علوم و رشته‌های کسب‌وکار ارائه می‌کند تا رفتار فردی، ناکارایی‌های بازار، ناهنجاری‌های بازار سهام و دیگر یافته‌های تحقیق را که فرضیات مالی سنتی را نقض می‌کند، توضیح دهد.

خواندن کتاب رفتار مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همهٔ کسانی که دوست دارند دانش مالی خود را ارتقا دهند، مخاطبان این کتاب هستند.

درباره کنت بیکر

ایچ. کنت بیکر، استادتمام دانشگاه در زمینۀ مالی در دانشکدهٔ تجارت کوگود دانشگاه آمریکن است که تجربۀ مدیریت دانشکدهٔ مالی و املاک و مستغلات و سرپرستی قطب علمی مالی را در سابقهٔ کاری خود دارد. او پیش از پیوستن به دانشگاه آمریکن سابقۀ عضویت هیئت‌علمی و ریاست دانشکدهٔ تجارت در هر دو دانشگاه جورج‌تاون و مریلند را داشته است. سابقۀ مشاوره و آموزش بیش از ۱۰۰ سازمان و ریاست انجمن مالی جنوب در سابقۀ کاری پرفسور بیکر به چشم می‌خورد. او چاپ بیش از ۱۷۵ مقالۀ ژورنالی داوری‌شده و تألیف یا تدوین ۳۲ کتاب، شامل چندین جلد در زمینۀ دانش مالی رفتاری را در کارنامهٔ خود دارد. تفریحات او در اوقات فراغتش، نواختن و ضبط حرفه‌ای پنج ساز و گشت‌وگذار است.

بخشی از کتاب رفتار مالی

«بخش هفت کاربرد و آینده مالی رفتاری

بخش هفت شامل سه فصل است که کاربرد مفاهیم رفتار کارفرما اجرای مالی رفتاری و آینده مالی رفتاری را کنکاش می‌نماید.

فصل ۲۸ شناخت کاربردی رفتار کارفرما چشم‌انداز متخصص تجربی

هدف این، فصل بحث در مورد مفاهیم و راهبُردهای رفتاری گوناگونی است که به کارفرما کمک می‌کنند تا از خطاهای رفتاری اجتناب نماید و نتیجه آن، احتمالاً طراحی و اجرای موفق یک برنامه خواهد بود در این فصل بحث می‌شود چطور مفاهیم معرفی شده در تحقیقات مالی رفتاری در شیوه اورسکای و کاتز " ادغام شده‌اند فصل حاضر با صورت‌بندی برای کارفرمایان جدید آغاز می‌شود که بخشی از رویکرد شرکت برای برنامه‌ریزی بازنشستگی به نام «دیرپذیری بر مرز کارا» نامیده می‌شود. منظور از «لنگر انداختن» این است که اساس بازده کارفرما را تلاقی میان تحلیل نیازهای سرمایه و تحمل ریسک کارفرما در نظر بگیریم.

صورت‌بندی به‌عنوان یک ابزار مدیریت رفتاری قوی برای متخصصان تجربی معرفی می‌شود.

در این فصل بحث می‌شود که چطور درس‌های مالی رفتاری در بحث‌های تحمل ریسک و بازده و همچنین فرایند گزارش‌دهی ادغام می‌شود.

فصل ۲۹ چالش‌های عملی اجرای مالی: رفتاری بازتاب‌هایی از میدان

مالی رفتاری تنها در صورتی مفید است که بتوان آن را به کاربست تا به مردم در تصمیم‌گیری بهتر کمک نمود. این، فصل تأملاتی بر خوب و بد کاربرد عملی مالی رفتاری در زمینه بانکداری تجاری دارد. مشکلات غیرکارشناسانه که مالی رفتاری را می‌آزمایند و این که برنامه‌های مؤثر به ترکیب منحصربه‌فردی از دانش کارشناسی و توانایی اعمال تغییر نیاز دارند بررسی می‌شود. اصول کاربرد خوب مالی رفتاری به همراه اطلاعاتی در مورد این که چطور درون سازمان شروع به استفاده از مالی رفتاری نماییم مطرح می‌شود. در این فصل همچنین در مورد اهمیت اعتراف مدیریت ارشد به این که متخصصان تجربی مالی رفتاری ضرورتاً پاسخ‌های صحیح را نمی‌دانند و این که باید از آزمایش‌های تصادفی کنترل شده به‌منظور کمک به آنها برای کشف پاسخ‌های صحیح استفاده شود، بحث می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲۲ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲۲ صفحه

قیمت:
۱۶۸,۳۰۰
تومان