دانلود و خرید کتاب زندانی منفی نگری مریم خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندانی منفی نگری اثر مریم خسروی

کتاب زندانی منفی نگری

نویسنده:مریم خسروی
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندانی منفی نگری

کتاب زندانی منفی نگری؛ روان‌درمانی طرحواره‌های منفی‌نگری نوشتهٔ مریم خسروی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب زندانی منفی نگری

در دنیای امروز چیزی که بیشتر از همه خودنمایی می‌کند، اخبار ناراحت‌کننده دربارهٔ زندگی آدم‌ها، مشکلات محیط‌زیست و اوضاع آشفتهٔ جهان است؛ اما وقتی دربارهٔ همهٔ این‌ها، انواع و اقسام جرم و جنایت در دنیا، جنگ در کشورهای مختلف و انواع مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌شنویم، تنها چیزی که در حفظ روحیهٔ هرکدام از ما تأثیر ویژه دارد و باعث می‌شود برای زنده ماندن و زندگی تلاش کنیم، واژهٔ کوچک اما زیبای «امید» است. امید مولد احساسات و مبنای جذابیت زندگی است. امید تنها چیزی است که در تاریکی و میان همهٔ چیزهای بد مثل یک نقطهٔ نور در ذهن هرکسی می‌درخشد و توان تازه‌ای برای ادامهٔ حیات در تک‌تک ما به وجود می‌آورد.

یکی از مشکلات بشر امروز، چگونه زیستن و ارتباط برقرار کردن با دیگران است. انسان در هر مرتبه و مقام که باشد برای تکامل و ادامه حیات، نیازمند دیگران است. کتاب زندانی منفی نگری به بررسی مسائلی که افراد اجتماع را درگیر نموده، می‌پردازد و در پایان نیز چند راه‌حل، پیشنهاد می‌دهد. 

چند سؤالی که در این کتاب به آن‌ها پاسخ داده می‌شود:

* آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چه قدر از ذهن، فکر، مغز، انرژی، زمان و روح را اسیر و دربند حرف‌ها، نگاه‌ها و کینه دیگران نموده‌اید؟

* آیا می‌دانید بسیاری از افراد فقط دوست دارند حرفی را بزنند، بدون در نظر گرفتن رنجش دیگران؟

* آیا می‌دانید بیماری‌های مختلف روحی و جسمی شما ناشی از اندیشه‌ها و مرور رفتار نادرست دیگران در خلوت و لحظه‌های دردناک است که برای خود خلق می‌کنید؟

* تا کی می‌خواهید سلامتی خود را صرف این کوله‌بار مصیبت‌زا کنید؟

* چقدر از زندگی را در خودخوری و زجر و مرگ لحظه‌ها می‌گذرانید؟

* چقدر از وقت خود را صرف نقشه کشیدن برای تلافی فلان برخورد اطرافیان می‌کنید؟ و ...

خواندن کتاب زندانی منفی نگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که افکار منفی زیادی را تجربه می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندانی منفی نگری

«افکار منفی یکی از مشکلات و دغدغه‌های اساسی در بین بسیاری از اشخاص در جامعه است. این موضوع بخش قابل توجهی از تفکر شخص را درگیر خود کرده و در صورت دامن زدن به این تفکرات که به نام نشخوار فکری در مباحث تخصصی  روانشناسی مطرح می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌هایی همچون افسردگی مزمن شود. اگر شما نیز درگیر این موضوع هستید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید تا بهترین راهکار ممکن برای رفع این مشکل به شما ارائه شود.

افکار منفی چیست؟

افکار موجود در ذهن تا حد بسیار بالایی شخصیت و الگوی رفتاری انسان را شکل می‌دهد. عوامل وراثتی و اکتسابی مانند ژن، خانواده، دوستان و بسیاری از موارد دیگر در تعیین شکل و ذهنیت کلی ما تاثیرگذار هستند. منفی نگری می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های روحی و روانی و عدم موفقیت در زندگی شود. برای مثال افکار منفی به‌واسطه پیش داوری نادرست، زمینه شکست و عدم موفقیت را قبل از انجام کاری به شخص القا می‌کند و این موضوع تاثیر بالایی در عدم دستیابی به اهداف دارد.

ریشه‌یابی افکار منفی

افکار منفی یکی از بیماری‌های فکری است که می‌بایست با کمک روانشناس آن را درمان کرد. همان‌طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین اقدامات در درمان یک بیماری، تشخیص آن است. در علم روانشناسی نیز ریشه‌یابی یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت درمان می‌باشد. روانشناس با به کارگیری روش‌های تشخیص و ریشه‌یابی، دلایل به وجود آورنده تفکرات نادرست در شخص را به دست آورده و بر اساس آن‌ها راهکار درمانی ارائه می‌دهد. صداقت شخص با روانشناس نیز اهمیت بسیار بالایی در تشخیص و ریشه‌یابی دارد.

درمان افکار نادرست

در علم روانشناسی تلاش‌های بسیاری برای بهبود وضع زندگی اشخاص صورت گرفته است. تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته در روانشناسی موجب پدید آمدن روش‌های علمی و اصولی برای درمان مشکلات شده که برای افکار منفی نیز این موضوع صادق است. در بین روش‌های متداول برای درمان ریشه‌ای افکار منفی و به تبع آن جایگرینی افکار مثبت، روش توقف فکر یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن تفکرات نادرست می‌باشد.

تکنیک توقف فکر

روانشناس با کمک تکنیک توقف فکر به مراجعه کننده می‌آموزد که بتواند به صورت ارادی افکار منفی ایجاد کند و به این طریق میزان اضطراب خود را بالا ببرد. در ادامه با یک نشانه مانند صدای برخورد خودکار به میز، شخص بلافاصله افکار مثبت را جایگزین افکار نادرست می‌کند. با تکرار این روش تحت نظارت کامل مشاور روانشناس، شخصی که با مشکل افکار منفی رو به رو است می‌تواند این بیماری را درمان کرده و شخص مثبت اندیشی باشد. اگر شما نیز این مشکل را دارید پیشنهاد ما این است هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
اگر می‌خواهید کسی بهترین عملکرد خود را داشته باشد، باید به او آزادی عمل بدهید.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
بعضی اوقات به خاطر عالی بودن خود احساس گناه می‌کنیم
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
* آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چه قدر از ذهن، فکر، مغز، انرژی، زمان و روح را اسیر و دربند حرف‌ها، نگاه‌ها و کینه دیگران نموده‌اید؟ * آیا می‌دانید بسیاری از افراد فقط دوست دارند حرفی را بزنند، بدون در نظر گرفتن رنجش دیگران؟ * آیا می‌دانید بیماری‌های مختلف روحی و جسمی شما ناشی از اندیشه‌ها و مرور رفتار نادرست دیگران در خلوت و لحظه‌های دردناک است که برای خود خلق می‌کنید؟ * تا کی می‌خواهید سلامتی خود را صرف این کوله‌بار مصیبت زا کنید؟ * چه قدر از زندگی را در خودخوری و زجر و مرگ لحظه‌ها می‌گذرانید؟ * چه قدر از وقت خود را صرف نقشه کشیدن برای تلافی فلان برخورد اطرافیان می‌کنید؟ و ...
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
افکار منفی که به مرور هر چقدر به آن ادامه و جهت بدهیم به باورهای منفی تبدیل می‌شود. باور منفی هم رفتار ما را می‌سازد. به مرور به خودمان می‌آییم و می‌بینیم اطرافیان از ما می‌پرسند: «فلانی خودت هیچ خبر داری این روزها چقدر تلخ شده‌ای؟!» این حرف معمولاً هم برای‌مان سنگین تمام می‌شود و این سرآغاز مشاجره با افراد است و به مرور اطرافیان از پیرامون ما پراکنده می‌شوند
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
حقیقت این است که بخشش هدیه‌ای است که به خودتان می‌دهید، ابتدا و مهم‌تر از هر چیزی به این دلیل که به شما اجازه می‌دهد رها کنید و به سمت جلو پیش بروید. بخشش یک قسمت الزامی از رها کردن احساسات منفی مانند ترش‌رویی، رنجش و خشم است. زمانی که فردی را واقعا می‌بخشیم، همچنین باعث خوب‌تر شدن حال خودمان می‌شود و ذهنیت خود را به سمت مهربانی و خوش‌بینی بیشتر تغییر می‌دهیم. بخشش به این معنا نیست که شما اشتباهی که در حق‌تان شده است را نادیده بگیرید یا چیزی که اتفاق افتاده است را فراموش یا چشم‌پوشی کنید. بلکه با این کار باعث می‌شوید افکار منفی دیگر نتوانند وجود شما را بخورند.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
ما ممکن است فکر کنیم نبخشیدن یک فرد نوعی تنبیه برای او است، راهی که باعث می‌شود آن‌ها را مجبور کنیم بابت کاری که با ما کردند تقاص دهند. ممکن است احساس کنیم دریغ از بخشش راهی برای تایید آسیبی است که به خودمان رسیده است و حق مجازات را برای خودمان نگه داریم. در حق ما جفا شده است و ما باید فرد دیگر را مجبور کنیم بابت کاری که کرده است مجازات شود.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
افکار منفی اغلب اوقات حول افکار مربوط به گذشته شکل می‌گیرند که آزاردهنده، ناراحت‌کننده یا ناامیدکننده هستند یا حول اضطراب یا ترس از اتفاقی که به باور ما در آینده رخ خواهد داد. این افکار ترسناک یا دردناک مانع این می‌شوند به  زمان حال توجه کنیم و بپذیریم در حال حاضر کجا قرار داریم. افکار منفی خشم و درد ذهنی به وجود می‌آورند چون ما بیشتر روی نشخوار ذهنی آن‌ها توجه داریم تا زندگی در واقعیت حال. زمانی که توجه خود را دوباره معطوف به زمان حال می‌کنید، مشاهده خواهید کرد که افکار منفی‌تان چیزی جز افکار نیستند. آن‌ها حقیقت ندارند. با زندگی در زمان حال، می‌توانید واقعیت را آن‌طور که می‌خواهید شکل دهید.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
بدون شک در زندگی همه افراد مسائلی وجود دارد که قادر به مدیریت آن‌ها نیستند. قرار نیست شما به تنهایی از پس تمام مشکلات بر بیاید و بتوانید همه چیز را مدیریت کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که قرار نیست شما یک قهرمان باشید. در زندگی همیشه نکات و مسائلی وجود دارد که خارج از توان و عهده شما است. نیاز نیست درباره هر موضوعی نگران باشید و مرتب درباره آن غر بزنید. به عنوان مثال درباره شرایط اقتصادی قطعاً کاری از دست شما ساخته نیست. شما نمی‌توانید به تنهایی چرخ اقتصاد مملکت را بچرخانید و همه مشکلات را حل کنید و به همین دلیل غر زدن درباره این موضوع نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه موجب می‌شود که انرژی منفی به شما تزریق شود. بنابراین لازم است بسیاری از مسائلی را که تا امروز روی آن‌ها تمرکز می‌کردید و شما را آزار می‌داد رها کنید.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
غر زدن موجب می‌شود شما تبدیل به فردی بدبین شوید و به محض این که کوچک‌ترین موضوعی رخ دهد تنها بر روی موارد منفی آن تمرکز خواهید کرد و این امر موجب می‌شود که نسبت به هر چیز و هر فردی که دچار احساس بدبینی شوید. به عنوان مثال به محض اینکه از کسی کوچک‌ترین نقطه ضعفی را ببینید بر روی آن تمرکز می‌کنید و نهایتاً موجب می‌شود که ویژگی‌های مثبت آن شخص را نادیده بگیرید و با تمرکز بر روی نقاط منفی او در ذهن شما تبدیل به فردی نالایق بشود که ترجیح می‌دهید ارتباط خود را با او قطع و یا کمتر کنید.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
منفی بافی یک نوع محدودیت فکری است که شما مدام به خودتان می‌گویید که من نمی‌توانم کاری را انجام بدهم و مدام تکرار می‌کنید تا جز باورهای‌تان می‌شود. این را باور کنید و ایمان بیاورید که خوب بودن بهتر از عالی بودن نیست. پس عالی باشید و رسیدن به کمال هیچ گاه غیر قابل دست یابی نیست. در مقابل، اکثر افراد ترجیح می‌دهند پیشرفت کنند اما به کمال نرسند و کمال گرا نیستند. آدم‌های موفق به دلیل اینکه کمتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و استرس ندارند با کارهایی که انجام می‌دهند خوشحال هستند و آن را به خوبی می‌گذرانند. و به دلیل افکار منفی‌ای که ندارند، می‌توانند یک کار را انتخاب کنند و درآن بهترین باشند.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
منفی نگری به الگوی فکری منفی در مورد خودتان و اطراف‌تان برمی‌گردد. با وجودی که همه افراد ممکن است هرازگاهی تفکرات منفی را تجربه کنند، منفی بافی و تفکرات منفی می‌توانند تاثیری جدی روی طرز فکر شما در مورد خودتان و جهان داشته و حتی با کار و مطالعهٔ شما در تداخل بوده و روی عملکرد روزانه‌تان اثرگذار باشد. این‌ها علامتی از بیماری روانی هستند، از جمله افسردگی، اختلالات اضطراب، اختلالات شخصیتی و شیزوفرنی. همه افرادی که دچار منفی بافی هستند بیماری روانی ندارند، و درست برعکس آن، همهٔ افرادی که دچار بیماری‌های روانی هستند دائما افکار منفی را تجربه نمی‌کنند. با این وجود منفی نگری می‌تواند یک مقیاس ارزیابی برای سلامت روان و کیفیت زندگی شما باشد، خصوصا زمانی که نمی‌توانید آن را کنار بگذارید.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
منفی بافی و تفکر منفی چیزی است که همهٔ ما هرازگاهی آن را تجربه می‌کنیم، اما منفی بافی مداوم می تواند سلامت روان شما را خراب کرده و باعث بروز افسردگی و اضطراب شود. تحقیقات نشان داده‌اند مثبت فکر کردن می‌تواند سلامت روانی شما را ارتقا بخشد، استرس را به حداقل رسانده و حتی منجر به بهبود سلامت دستگاه قلبی عروقی شود
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
تفکر منفی شما را به زندگی محدود می‌کند که متوسط و نارضایت‌بخش است. اگر می‌خواهید به حداکثر پتانسیل خود برسید، باید از زندانی که خودتان با افکار منفی به وجود آوردید، فرار کنید. تنها چیزی که نیاز دارید استمرار در تمرین و میل به غلبه به آن است.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
همیشه همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود و این کاملاً طبیعی است اما شما فرصت دارید دوباره بنویسید. زیبایی زندگی در این است که می‌توانید آن را اصلاح کنید. وقتی فهمیدید چیزی به درستی پیش نمی‌رود، یا تصمیم غلطی گرفته‌اید فقط کافی است آن را تغییر دهید. نامید نشوید و انرژی‌تان را صرف این کنید که ادامه داستان را بهتر بنویسید.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
همینگوی می‌گوید: «اولین نسخه از هر چیزی مزخرف است.» این برنده نوبل ادبی، پیشرفت‌های روزانه‌اش را پیش روی خود قرار می‌داد. همینگوی نه تنها یک نویسنده با استعداد بود، بلکه خود را متعهد می‌کرد که به طور روزانه بنویسد. هر داستانی می‌تواند عالی باشد اما ابتدا باید پیش‌نویس آن را آماده کرد.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
اگر می‌خواهید وارد داستان تازه‌ای از زندگی خود شوید ابتدا داستان قبلی را تمام کنید. بعضی از اوقات ما در برابر به پایان رساندن یک فاز زندگی خود مقاومت می‌کنیم و یک بخش زندگی را همه داستان حساب می‌کنیم. شما می‌توانید خود پایانی بر هر بخشی از داستان زندگی خود باشید و راه را برای ادامه داستان باز کنید. پس از داستان‌های گذشته عبور کنید.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
خوشبختی و کامیابی فقط بازتاب چیزهایی که داریم یا تجربیات شخصی‌مان نیست بلکه یک حالت ذهنی است. درک این موضع باعث می‌شود تا مواجهه با تغییر برای‌تان راحت‌تر شود. می‌توانید به خاطر چیزهایی که نمی‌دانید مقاومت کنید یا از سفرتان (مسیر تغییرات) لذت ببرید، انتخاب با شماست.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
هنر بهتر زیستن یعنی این‌که بدانیم که زندگی در این جهان ابدی نیست و لحظات آن برای ما تکرار نمی‌شود. پس تا حد امکان تلاش کنیم که از لحظه لحظه آن استفاده و از آن لذت ببریم. ریتم و آهنگ زندگی یکنواخت نیست، درست مانند ریتم قلب دارای منحنی‌هایی است که نشانگر زنده بودن انسان است؛ و در غیر این صورت قلب ازکارافتاده و انسان دیگر زنده نمی‌ماند.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
بیایید: «زخم‌های خود را به حکمت تبدیل کنیم». به‌جای این‌که شکست ما را ناامید کند، به فواید آن بیندیشیم که چه قدر برای ما مفید بوده تا در آینده، موفقیت را در آغوش بگیریم. به‌جای این‌که دردها و رنج ها زخم کهنه‌ای شوند، نکات مثبت آن رنج ها را به خاطر بسپاریم و تجربه به دست آوریم تا دو بار از یک سوراخ، گزیده نشویم.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
تجربه‌هایی که از شکست و ناکامی‌ها و دردها به دست می‌آوریم، بینش زا و کمال بخش‌اند و انسان را از خامی به پختگی می‌رسانند. نبوغ و استعدادها شکوفا نخواهند شد مگر در سایه تلاش و کوشش و رنج کشیدن! به تعبیر مرحوم دکتر محمود حسابی: «زندگی همین است. پر از فراز و نشیب است. تلخی و شیرینی دارد. همه‌چیز می‌گذرد. مهمْ این است که آدمْ یاد بگیرد وقتی کار یا زندگی، سخت می‌شود، میزان طاقت او در سختی، کمی بیشتر از مشکلی باشد که پیش آمده است»؛ «اگر روزهای سخت و دردناکی در زندگی انسان باشد و در همان حال با امید تلاش کند و علی‌رغم خستگی‌ها و سختی‌ها راه خود را ادامه بدهد خداوند درهای سعادت و خوش بختی را به روی او می‌گشاید».
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱

حجم

۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان