دانلود و خرید کتاب راز لنا میشائیل انده ترجمه کتایون سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز لنا اثر میشائیل انده

کتاب راز لنا

انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راز لنا

کتاب الکترونیکی راز لنا نوشتۀ میشائیل انده و ترجمۀ کتایون سلطانی است و نشر افق آن را منتشر کرده است. کتاب راز لنا داستانی کودکانه اثر نویسندۀ آلمانی، میشائیل انده است که در ژانر فانتزی نوشته شده و در مورد دختری به اسم لنا است که برای انجام کاری عجیب به سراغ یک ساحره می‌رود. او می‌خواهد کاری کند تا پدر و مادرش همیشه به حرف‌هایش گوش دهند و مطیع او باشند.

درباره کتاب راز لنا

کتاب راز لنا در مورد یک دختر معمولی است، اما با یک تفاوت کوچک. لنا از اینکه پدر و مادرش به حرف‌ها و درخواست‌های او گوش نمی‌دهند، به‌هیچ‌وجه خوشش نمی‌آید. کمتر پیش می‌آید آدم‌بزرگ‌ها به حرف بچه‌های خودشان گوش کنند. مثلاً وقتی لنا به پدر و مادرش می‌گوید که تصمیم گرفته‌ است امسال برای تعطیلات به دریا بروند، مادر و پدرش می‌گویند که ترجیح می‌دهند این‌بار به جایی کوهستانی سفر کنند. یا وقتی بعد از اینکه سه تا بستی خورده است از پدرش باز هم برای خرید بستنی پول می‌خواهد با مخالفت و نگرانی پدرش رو‌به‌رو می‌شود که می‌گوید بستنی زیاد معده‌ات را اذیت می‌کند. اما لنا با بقیه بچه‌ها فرق می‌کند. این وضعیت برای او غیرقابل‌تحمل شده است و نمی‌تواند بپذیرد که والدینش به تمام درخواست‌‌های او عمل نکنند. پس او تصمیم می‌گیرد که خودش این موضوع را حل کند!

کتاب راز لنا با زبانی جادویی و با قصه‌ای سرگرم‌کننده سعی می‌کند بچه‌ها را با عواقب تصمیمات و اعمالشان آشنا کند. میشائیل انده که یکی از نویسندگان بزرگ فانتزی‌نویس آلمانی در قرن۲۰ بود با کتاب‌هایی که برای کودکان نوشته شناخته می‌شود. هر چند که او خودش را فقط نویسندۀ کتاب‌های کودکان نمی‌دانست و همیشه می‌گفت که من این کتاب‌ها را اول برای آدم‌بزرگ‌هایی مثل خودم می‌نویسم و برای کودک درون همۀ ما که دلشان می‌خواهد این قصه‌ها را بشنوند.

درباره میشائیل انده

میشائیل آندرئاس هلموت انده (زاده ۱۲ نوامبر ۱۹۲۹ در گارمیش-پارتنکیرشن و درگذشته ۲۸ اوت ۱۹۹۵) نویسنده آلمانی ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات فانتزی بود. او به‌خاطر اثری با نام داستان بی‌پایان مشهور است. دیگر آثار مشهور او مومو ، جیم دکمه‌ای و لوک راننده و جادوگرانی که خودشان را جادو کردند است. میشائل انده داستان‌های متعددی را برای کودکان نوشته است. جیم دکمه‌ای و لوک راننده، نخستین اثری بود که او برای کودکان نوشت. یکی از داستان‌های او به نام مومو باعث گردید او صاحب جایزه ادبیات نسل جوان آلمان گردد. در حوزه ادبیات فانتزی، کتاب داستان بی‌پایان این نویسنده از شاهکارهای او محسوب می‌گردد. کتاب‌های میشل آنده به بیشتر از ۴۰ زبان ترجمه شده‌اند. از آثار او برای پویانمایی، اپرا، نمایش و کتاب‌های گویا نیز اقتباس شده است.

خواندن کتاب راز لنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان بالای هفت سال مناسب است.

بخشی از کتاب راز لنا

«از آن جا که مامان و بابایش خیلی فسقلی شده بودند، نمی‌توانستند به راحتی چسب زخم را ببرند. خلاصه با بکِش بکِش و هزار زور و زحمت توانستند یک تکه از چسب زخم را قیچی کنند و بپیچندش دور انگشت دخترشان. موقع این کار واقعاً نزدیک بود خودشان هم بچسبند به حلقه‌ی چسب زخم.

بعد از آنکه انگشت دخترشان را پانسمان کردند، بابا که دیگر به نفس‌نفس افتاده بود گفت: «حالا لطف کن و دیگر دست از این مسخره‌بازی بردار و بگذار که ما دوباره بزرگ شویم. من از شوخی و این جور چیزها بدم نمی‌آید. اما فکر می‌کنم شوخی دیگر بس است.»

لنا توضیح داد: «نمی‌توانم. یعنی راستش دلم می‌خواهد بزرگتان کنم. اما نمی‌دانم چه جوری...»

بعدش برایشان تعریف کرد که چه‌جوری پیش فرانسیسکا نمی‌دونم‌چی‌چی رفته و چه‌جوری حبه‌قندها را توی چایشان ریخته و....

مامان گفت: «چه ساحره‌ی خبیثی! واقعاً باید بگویم که من اصلاً از این آدم خوشم نمی‌آید. دیگر هیچ‌وقت نباید بروی پیشش! شنیدی چه گفتم؟»

لنا گفت: «پس شما هم هیچ ‌وقت، هیچ‌ وقت، هیچ وقت حق ندارید روی حرفم حرفی بزنید. وگرنه باز هم هی کوچک و کوچک‌تر می‌شوید. آن‌قدر که آخرش به کُلی محو می‌شوید.»

بابا گفت: «نه، امکان ندارد. اگر هر بار نصف بشویم، هیچ وقت کاملاً محو و ناپدید نمی‌شویم. این از نظر علمی ثابت شده. ممکن است به کوچکی ذرات اتم بشویم. اما همیشه یک چیزی ازمان باقی می‌ماند.»

مامان پرید وسط حرف بابا: «شاید حق با تو باشد. اما پس در این صورت تکلیف لنا چه می‌شود؟ از آن به بعد کی باید از او مراقبت کند؟»

...»

معرفی نویسنده
عکس میشائیل انده
میشائیل انده

میشائیل انده (میکائیل انده) نویسنده‌ معروف و مشهور آلمانی است. او در ۱۲ نوامبر ۱۹۲۹ در گارمیش آلمان متولد و در ۲۸ اوت ۱۹۹۵، در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۲۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان