دانلود و خرید کتاب دروازه های سپیدی جعفر شیخ الاسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دروازه های سپیدی اثر جعفر شیخ الاسلامی

کتاب دروازه های سپیدی

معرفی کتاب دروازه های سپیدی

کتاب دروازه‌ های سپیدی نوشتۀ جعفر شیخ الاسلامی و حاصل ویراستاری الناز خجسته است. این کتاب را انتشارات نسل نواندیش منتشر کرده است.

درباره کتاب دروازه‌ های سپیدی

کتاب دروازه‌ های سپیدی نوشتهٔ جعفر شیخ الاسلامی، شما را با دیدگاه‌های حضرت علی (ع) در مورد ۱۴ موضوع از قبیل: ایمان، نماز، رفتارها و صفات شایسته، حق و باطل، قضاوت، عدالت و … آشنا می‌کند. این صدای درخواست علی (ع) بود که مردمش را فرا می‌خواند تا از علم و معرفتش بهره برند که در میان‌ سروصدای حاضران گم شد و پس از آن با پرسش بی‌ربط و بی‌محتوای شخصی کوته‌فکر رنگ باخت و فقط اثری از آن در کتب تاریخی به‌جای ماند تا پس از سال‌ها و در روزگاری دیگر دانشمند اهل‌تسننی چون «ابن ابی‌الحدید» در این باره گفت: «این ادعا را در طول تاریخ فقط شخصیتی مثل علی (ع) می‌تواند داشته باشد.» از علی (ع) دربارهٔ ایمان پرسیدند. ایشان فرمود: «ایمان ۴ ستون دارد: صبر، یقین، عدل و جهاد.» او ازآنجاکه قرآن را شناخته است، نه‌تنها به فرمان‌هایش بهتر از هر فرد دیگری عمل می‌کرد، بلکه خود نیز نمونه‌ای عالی از تجسم حقایق عملی قرآن بوده و پیامبر (ص) او را همراه با قرآن می‌دانسته است.

خواندن کتاب دروازه‌ های سپیدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخ اسلام از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب دروازه‌ های سپیدی

«به گواهی تاریخ، امام علی (ع) در رشته‌های گوناگون علوم عقلی و نقلی، طبیعی و ماوراءالطبیعی، ریاضیات و اخلاقیات و اقسام فنون و حرفه‌های دیگر تخصص داشته است که در اینجا برخی از آن‌ها را بر می‌شماریم:

- او نخستین مدرسهٔ اسلامی را بنا نهاد و در آنجا به تدریس و تعلیم مدیریت در اسلام پرداخت.

- نخستین پزشک در عربستان بود که به انجام بعضی معالجات پزشکی (درمان جذام و امراض داخلی و ضدعفونی جراحت‌ها) پرداخت.

- اولین گرمابه در عربستان را احداث کرد.

- قرآن کریم را تدوین و حروف صدادار این کتاب آسمانی را ابداع کرد.

- علم صرف و نحو عربی، اعراب‌گذاری قرآن و علم تجوید و شیوهٔ تعلیم آن را ابداع کرد.

- اولین بندر در عربستان به نام «بندر جده» را بنا نهاد.

- در مدینه به ساخت معابر پرداخت (مهندسی شهرسازی).

- ستاره‌شناسی و جهت‌یابی در شب نیز از اقدامات امیرمؤمنان بود که نخستین‌بار در راه «جلولا» و «نهاوند» برای لشکریان، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

- تدریس زبان خارجی از جمله زبان پارسی، سریانی و خط پهلوی.

- ساخت اولین کارخانهٔ کشتی‌سازی، اولین چاپارخانه، اولین آسیاب آبی و اولین قنات در عربستان نیز از اقدامات این امام همام بود.

- از علی (ع) به دانشگاه جندی‌شاپور خوزستان جهت تدریس ادبیات، طب و علوم دیگر دعوت شد که به علت وقوع جنگ، این اتفاق روی نداد.

- تسلط و تکلم به لهجه‌ها و زبان ملت‌های جهان حتی گویش‌های محلی که البته ایشان غیر از عربی به زبان‌های فارسی، ترکی، عبری و هندی نیز مسلط بوده‌اند.

- امیرالمؤمنین اولین کلاس‌های تعلیم قضاوت و استوار ساختن اصول محاکمات حقوقی و جزایی را برگزار کرد.

- ایشان علاوه بر قرآن، بر تورات و انجیل تسلط کامل داشت.

- شناخت و آگاهی از تاریخ گذشتگان و تاریخ ملل دیگر از جمله تاریخ ایران نیز، در شمار علومی بود که آن امام علی (ع) بر آن مسلط بود.

 گذشته از تخصص‌هایی که در رشته‌های پیشین ذکر شد، امیرالمؤمنین (ع) را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان و خطبای تاریخ‌ادبیات عرب دانست. در این میان به شهادت تمام ادبا و عقلای تاریخ، نهج‌البلاغه اثری است که از قرآن فروتر و از کلام بشر، فراتر!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۲۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان