دانلود و خرید کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین ابراهیم سلیمی کوچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین اثر ابراهیم سلیمی کوچی

کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین

انتشارات:نشر خاموش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین

کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین نوشتهٔ ابراهیم سلیمی کوچی است و نشر خاموش آن را منتشر کرده است. در این کتاب به‏ سوی یک جریان گفتمانی زیست‌‏محیطی در آفرینش‌‏ها و مطالعات ادبی پیش می‌‌رویم. این کتاب مقدمه‌ای بر نقد ادبی زیست‌محیطی است.

درباره کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین

بسیاری از اندیشه‌گران حوزه محیط زیست بر این باورند که دیگر وقت آن رسیده که برای حل معضلات محیط زیست تنها به دانش‌های فیزیکی و دستاوردهای فناورانه علوم تجربی اکتفا نکنیم و جایگاه موثر علوم انسانی و گفتمان‌های اخلاقی و فرهنگی را بیش از پیش جدی بگیریم. چراکه تا اینجای کار، فقدان نگرش‌های فرهنگی مدافع محیط زیست و به‌خصوص عدم پایبندی به انگاره‌های اخلاقی زیست‌محیطی، عمق و گستره بحران را دوچندان کرده است.

دیر یا زود، قحطی انرژی و کمبود آب و غذا، سیلی از مهاجرت‌های انبوه و آوارگی‌ها و پناهندگی‌های خشونت‌آمیز به بار خواهد آورد.

این روزها بیش از هر زمان دیگری به حجم وسیع نوشتار خلاق درباره محیط زیست نیازمندیم. نوشته‌هایی که بتوانند جریا‌ن‌سازی کنند و حساسیت به مسائل محیط زیستی را به مقوله‌ای همگانی و اولویت‌دار تبدیل کنند.

ابراهیم سلیمی کوچی در کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین سعی کرده است به وظیفه و مسئولیت ادبیات در دفاع از سیارهٔ زمین بپردازد.

خواندن کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند پی به ارتباط بین ادبیات و محیط‌زیست ببرند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین

بسیاری از اندیشه‌گران مسائل تعلیمو تربیت بر این باورند که آگاهی‌بخشی و آموزش مهارت‌های زیست‌محیطی در انتخاب‌ها و تصمیم‌های زیست‌محیطی کلان نقش به‌سزایی دارد. رفتار مسئولیت‌پذیرانه نسبت به محیط زیست همچون بسیاری از مهارت‌های شهروندی دیگر، از رهگذر آموختن و ممارست، می‌تواند سرانجام به یک رفتار اجتماعی فراگیر تبدیل شود.


نظرات کاربران

کاربر ۴۶۹۸۴۱۱
۱۴۰۱/۰۴/۰۸

کتاب ادبیات و دفاع از سرزمین زمین کتابی بسیار کامل برای علاقمندانی است که هم عاشق ادبیاتند و هم دل نگران محیط زیست.اگر کتاب را مطالعه کنید از ارتباطات ادبیات و محیط زیست شوکه میشوید.شاید تا بحال فیلم های علمی

- بیشتر
همچنان خواهم خواند...
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

به نام خدا کتاب ادبیات و دفاع از سیاره زمین، کتاب خوبیست برای مخاطبان، دانشجویان و دوستاداران ادبیات و همچنین علاقه مندان به نقد زیست‌محیطی. این کتاب بعد از کتاب‌های خانم دکتر پارساپور جزء معدود منابع فارسی در زمینه نقد‌ بوم‌گراست؛

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۸۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان