دانلود و خرید کتاب به خودت اعتماد کن هیدر موناهان ترجمه زهرا جهانفریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به خودت اعتماد کن اثر هیدر موناهان

کتاب به خودت اعتماد کن

معرفی کتاب به خودت اعتماد کن

کتاب به خودت اعتماد کن نوشته هیدر موناهان است که با ترجمه زهرا جهانفریان منتشر شده است. کتاب به خودت اعتماد کن به شما یاد می‌دهد خودتان را باور داشته باشید و بتوانید مسیر درست را انتخاب کنید.

درباره کتاب به خودت اعتماد کن

بسیاری از زنان در حرفهٔ، تمامِ مدت برای اینکه از هر نظر بی‌نقص باشند به خودشان فشار زیادی می‌آورند. ما همیشه باید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند، کارشان را به بهترین نحو انجام دهند، بیشترین فروش را داشته باشند و همه را تحت تأثیر قرار دهند. آنان خیلی نسبت به خودشان سخت‌گیر هستند.

اما نویسنده کتاب به خودت اعتماد کن چشمان مارا به روی این واقعیت باز می‌کند که افراد دیگر ممکن است به‌ظاهر و از بیرون بی‌نقص به‌نظر بیایند، ولی هرکسی درگیری‌های خودش را دارد. همهٔ ما، هم روزهای خوب داریم و هم روزهای بد. ما نمی‌توانیم تمامِ مدت خودمان را به‌خاطر این موضوع سرزنش کنیم. تمامِ کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از اشتباهاتمان درس بگیریم و از آنچه یاد گرفته‌ایم در جهت پیشرفت خودمان در آینده استفاده کنیم. چیزهایی که ما خودمان را به‌خاطر آنها سرزنش می‌کنیم چیزهایی هستند که اصلاً برای دیگران اهمیتی ندارند و متوجه‌شان نشده‌اند. 

این کتاب به شما کمک می‌کند با حقیقت دیگران و خودتان روبه‌رو شوید و بتوانید در حوزه کاری خودتان بدون احساس فشار موفق شوید. 

خواندن کتاب به خودت اعتماد کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند موفق باشند و از خودشان احساس رضایت داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب به خودت اعتماد کن

«مامان می‌تونی روی کفش‌هام بنویسی؟»

این سؤالی بود که پسر نه‌سالهٔ من، دیلان، ساعت شش‌ونیم صبح و قبل از رفتن به مدرسه از من پرسید. من داشتم باعجله در آشپزخانه این‌طرف و آن‌طرف می‌رفتم که صبحانه را آماده کنم و سعی داشتم قبل از اینکه مجبور شویم باعجله از خانه بیرون برویم وسایلش را در کیفش بگذارم؛ آن‌وقت او از من می‌خواست روی کفش‌هایش بنویسم.

«چی؟ زودباش داره دیرمون می‌شه.»

ناگهان دیدم کفش‌های بسکتبالش را با یک خودکار به‌سمت من دراز کرده. می‌دانستم آن شب مسابقه دارد ولی هنوز هم نمی‌فهمیدم درمورد چه‌چیزی صحبت می‌کند.

«باید چی بنویسم؟» 

«من می‌خوام ته کفشم بنویسی: تو می‌تونی هر کاری که بخوای رو انجام بدی.» فکر می‌کنم متوجهِ نگاه مات‌ومبهوت من شد، به‌همین‌خاطر توضیح داد: «مامان اصلاً مهم نیست که تو چقدر کارت خوبه و یا چقدر بااستعداد هستی، در هر صورت لازمه هر چندوقت یک بار به خودت این مسئله رو یادآوری کنی. وقتی در شرایط سخت قرار می‌گیری باید به خودت یادآوری کنی که کی هستی. تو نمی‌تونی هر روز و هر لحظه حس اعتمادبه‌نفس داشته باشی.»

نمی‌توانستم چیزی را که می‌شنیدم باور کنم. چقدر شگفت‌انگیز بود!

آن جمله را برایش با ماژیک ته کفشش نوشتم و کفش را به او پس دادم. دیلان رفت تا بقیهٔ وسایلش را داخل کیف بگذارد و من بی هیچ کلامی مات‌ومبهوت به او نگاه می‌کردم. نمی‌توانستم به اتفاقی که آن لحظه افتاده بود فکر نکنم. پسرم به من یاد داده بود که یادآورها چقدر مهم هستند. واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم. من چهل‌ویک سال سن داشتم ولی هنوز هم با مقولهٔ اعتمادبه‌نفس مشکل داشتم. سال‌ها طول کشید تا یاد بگیرم چطور به خودم باور داشته باشم. او نُه سال بیشتر نداشت ولی بااین‌حال توانسته بود برای خودش محل ایمنی از اعتمادبه‌نفس بسازد که در مواقع لزوم می‌توانست برای دلگرمی به آن رجوع کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
مقایسه‌کردن بزرگ‌ترین دزدِ تمامِ شادی‌هاست. اگر فقط روی خودتان تمرکز کنید تصویری که می‌بینید خیلی بهتر خواهد بود!
رعنا
من گرفتار روزمرگی شده بودم. به دوستم تاد گفتم احساس می‌کنم بدون اینکه کاملاً توانمندی‌های خودم را بشناسم و آنها را به‌کار بگیرم در زندگی شناور و سرگردان هستم. اصلاً نمی‌دانستم چطور خودم را به جایی که باید باشم برسانم. او به من گفت: «کاری رو انجام بده که تابه‌حال انجام ندادی.» اول خندیدم چون شبیه به یک توصیهٔ عمومی به‌نظر می‌رسید، ولی او جدی بود. در ادامه گفت: «از نقطهٔ امن خودت بیرون برو و ببین از این تجربه چه درس‌هایی یاد می‌گیری.» بسیارخوب، چرا که نه؟
رعنا
اگر در زندگی شما افراد منفی و یا کسانی وجود دارند که مانع پیشرفتتان می‌شوند نترسید از اینکه آنها را از زندگی خودتان بیرون بیندازید.
رعنا
سخنرانی‌های شما همیشه برای افرادی نیستند که آنها را می‌شناسید و اغلب درمورد موضوعاتی خشک و خسته‌کننده هستند. من متوجه شده‌ام در چنین شرایطی استفاده از پاورپوینت یا نمایش نکات کلیدی سخنرانی روی صفحه‌ای بزرگ برای حضار می‌تواند کمک خیلی خوبی باشد. من از تصاویر مهم استفاده می‌کنم تا هم موضوع سخنرانی به یک موضوع دیداری تبدیل شود و هم نگاه‌کردن به این تصاویر به من یادآوری کند مبحث بعدی چیست. این هم یکی دیگر از راه‌هایی‌ست که از آن استفاده می‌کنم تا هم مجبور نباشم سرم را پایین بیندازم و به یادداشت‌هایم نگاه کنم و هم مخاطبینم را با ابزارهای بصری درگیر کنم. این کار به آنها کمک می‌کند بعد از ارائهٔ سخنرانی اطلاعات را به‌خاطر بسپارند.
رعنا
سرکوب‌کردن خاطرات راهی‌ست برای محافظت از خودمان در مقابل چیزی که دلمان نمی‌خواهد با آن روبه‌رو شویم.
رعنا
تنها شکست واقعی این است که هیچ کاری نکنیم
رعنا
بهترین سخنرانی‌هایی که داشته‌ام آنهایی بوده‌اند که در آنها ازته‌قلبم با مردم صحبت کرده‌ام و درمورد مسائل زندگی خودم حرف زده‌ام. این مسئله باعث می‌شود مخاطبین شما به شما توجه کنند.
رعنا
آنچه درمورد ترامپ فهمیده‌ام این است که ظاهراً اصلاً برایش مهم نیست که حرفش درست است یا اشتباه. او با شجاعت جواب سؤالات را می‌دهد و با اعتمادبه‌نفس کامل پیش می‌رود. من دیده‌ام برخی روزنامه‌نگاران از او سؤالاتی پرسیده‌اند که کاملاً واضح است جواب آنها را نمی‌داند ولی خیلی راحت بحث را عوض می‌کند و به سؤالاتی جواب می‌دهد که دلش می‌خواهد. همینه! این همون کاریه که قراره انجام بدم. اگر اون می‌تونه این کار رو انجام بده چرا من نتونم؟
رعنا
«فاصلهٔ بین ترس و هیجان در حد یک موی باریکه.»
رعنا
جالب است که وقتی بیش‌ازحد درمورد کاری فکر می‌کنید و برایش برنامه‌ریزی می‌کنید آن کار برایتان سخت‌تر می‌شود. همین مسئله درمورد ترس هم صدق می‌کند. شما می‌توانید بدون فکرکردن به تمام چیزهای کوچکی که ممکن است اشتباه از آب دربیایند به همان جایی برسید که به‌طور ناخودآگاه خیلی از آن می‌ترسیدید.
رعنا

حجم

۲۰۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۰۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان