دانلود و خرید کتاب کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان کیتی کوک ترجمه الهام محمدپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان اثر کیتی کوک

کتاب کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان

معرفی کتاب کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان

کتاب کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان نوشته کیتی کوک است که با ترجمه الهام محمدپور منتشر شده است. طبیعت و تربیت به همراه یکدیگر تعیین می‌کنند که کودک شما به کدام هوش گرایش بیشتری دارد. اینجاست که علائق باعث پدیدار شدن توانمندی‌ها می‌شوند. این کتاب شما را در این زمینه همراهی می‌کند.

درباره کتاب کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان

کتاب پیش روی شما یک جلد از کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان است.

کتاب‌های این مجموعه، با وجود ارتباط موضوعی، هریک از نظر مطلب مستقل‌اند: آمادگی برای زایمان، روش‌های مناسب و صحیح شیر دادن، تولد فرزند دوم، نقش پدر در تربیت کودک، پرورش کودک تیزهوش، آموختن به کودکان درباره خدا، سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان، پرورش فرزندان امیدوار و موفق، کلیدهای رفتار با نوجوانان و نیز مطالب متنوع و جالب دیگری که به روش‌ها و مشکلات تربیتی کودکان و نوجوانان تا سنین بلوغ می‌پردازد، موضوع کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

روش نویسندگان این کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های عملی به والدین است. درنتیجه، هرکتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده است که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان، علاوه‌بر پشتوانه علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آن‌ها به خواننده استفاده کرده است که برای عموم مادران و پدران جوان قابل‌استفاده خواهد بود.

خواندن کتاب کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و مربیانی که با تربیت کودکان سر و کار دارند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان

طبیعت و تربیت

دکتر گاردنر این موضوع را مطرح کرد که همه افراد با یکی از این هوش‌های متمایز به دنیا می‌آیند و بااینکه نیاز به فعال کردن دارند، ولی همان‌جا هستند و از بدو تولد در وجود هر انسانی قرار داده شده‌اند. خداوند از طبیعت (ساختار ژنتیکی) و تربیت ما (تجربه‌ها و نگرش‌های اطرافمان) استفاده می‌کند تا ما را برای همان منظوری که خودش می‌خواهد خلق کند. دکتر گاردنر این مسئله را به‌این‌صورت مطرح می‌کند که: «من مخالف دوگانگی ارث دربرابر یادگیری هستم و درعوض، بر تعامل بین ژنتیک و عوامل محیطی، از همان بدو لقاح تأکید دارم.»

خداوند هنگام آفرینش، ترکیب منحصربه‌فرد ژن‌های ما را برای پرورش نعمت هوش‌های چندگانه انتخاب می‌کند. او این کار را برای شما و تک‌تک فرزندانتان انجام داده است. او انتخاب می‌کند که کدام هوش قوی‌تر باشد. او شما را به‌عنوان والد انتخاب کرد. نوع تربیت شما مهم است.

اگر کودکی با والدینی بی‌احساس یا غایب، فقر، خشونت یا هرگونه عامل منفی دیگری بزرگ شود، ممکن است هوش‌های او در طول دوران زندگی ضعیف‌تر هم بشوند. این مسئله ممکن است تا حدودی به‌دلیل دروغ‌هایی باشد که این کودکان با پرورش در چنین موقعیت‌هایی درباره خودشان باور می‌کنند؛ «من مهم نیستم»، «من چیزی نمی‌شوم» و «نظر من مهم نیست». کودکی که این حقایق را باور داشته باشد، هرگز برای سرمایه‌گذاری روی خودش و پرورش گنج‌های پنهان وجودش خود را به زحمت نمی‌اندازد. کیفیت تربیت شما مهم است.

متأسفانه، هوش‌های بعضی از بچه‌ها به‌صورت کامل پرورش پیدا نمی‌کند. شاید دلیل آن بیماری یا کسالت باشد. مثلا مری،۱۸ دختر بزرگ یکی از دوستانم، ناتوانی شدید ذهنی و جسمی داشت و توانایی‌های او اندازه یک بچه دو ماهه بود. بااین‌حال، وقتی میکی۱۹ درباره این مسئله صحبت می‌کند که برجسته‌ترین هوش مری هوش موسیقی و مردم‌گراست، لبخند بر لب دارد. تربیتی که مری داشته باعث ایجاد این تمایزها شده است. بااینکه رشد مری خیلی محدود است، ولی به موسیقی و مردم اطرافش واکنش نشان می‌دهد. مثلا، وقتی‌که یک پرستار جدید وارد می‌شود، والدین مری یاد گرفته‌اند که از ارزیابی سریع او برای تصمیم‌گیری درباره استخدام این فرد استفاده کنند. اگر مری این پرستار را دوست نداشته باشد، به‌طرز خاصی به مادرش نگاه می‌کند و میکی هم متوجه می‌شود که نباید او را استخدام کند.

طبیعت و تربیت باهم تعیین می‌کنند که کدام هوش کودک شما را علاقه‌مند می‌کند. اینجاست که علائق باعث پدیدار شدن توانمندی‌ها می‌شوند. بعضی از هوش‌ها تبدیل به توانایی می‌شوند، بعضی‌ها ممکن است اصلا رشد نکنند و بعضی هم در جایی میان این دو نقطه باقی بمانند. شما با ابراز عقاید سالم و مثبت و فراهم کردن طیفی از تجربه‌های جالب برای فرزندتان در رشد هوش‌ها و استعداد کامل او با خداوند همکاری می‌کنید. نوع تربیت شما، بسیار مهم است.

تربیت بچه‌ها، تربیت خود ماست
نائومی آلدورت
کلیدهای کشف و پرورش استعداد در کودکان
دُن وینهاوس
۱۵۰ بازی و فعالیت عددی برای تقویت ذهن
جین کمپ
آموزش ۳۷ تجربه‌ی باارزش به کودکان پیش دبستانی
فاطمه سادات موسوی
کلیدهای تربیتی والدین تک‌فرزند
کارل پیک‌هارت
مهارت‌های زندگی برای کودکان
مژگان کلهر
تربیت جنسی کودکان : صفر تا نه سال راهنمای والدین به زبان ساده
فاران حسامی
روش‌های تقویت توجه و تمرکز در کودکان
ماندانا سلحشور
چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند
مرجان مظفری
چگونه رفتارهای خوب را به کودکم آموزش دهم؟؛ بیش از ۱۲۰۰ راهکار عملی برای حل مشکلات کودکان
شمس‌الدین حسینی
انضباط موثر برای کودکان ۱۲-۲ سال
توماس دبلیو.فیلان
کلیدهای برخورد با مشکلات خواب کودکان
سوزان ای. گاتلیب
بازی‌های یوگا برای بچه‌ها
دنیل برسما
بازی برای کودک نوپا
آتمن مک‌کی
خاله جان دی دو و چند تا گردو
مصطفی رحماندوست
کودک، خانواده، انسان
ادل فیبر
کرم خیلی گرسنه
اریک کارل
آب و صرفه جویی
گروه نویسندگان
امان از دست مشق شب
ترور رومین

نظرات کاربران

🌸فطرس🌸
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

خب،،، تقریبا میشه گفت این کتاب توی قضیه ارتباط گیریم با بچه های مدرسه خیلی به دردم خورد ولییی، این کتاب صرفا برای افرادی نیست که با کودکان سروکار دارن، بلکه به نظرم این کتاب میتونه شما رو به یک

- بیشتر
ترنج
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

واقعا کتاب خوبی بود، لذت بردم

کاربر ۲۱۷۴۷۱۶
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

عالی بود لذت بردم، نکات کاربردی خوبی رو عنوان می کنه.

کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
۱۴۰۱/۰۱/۲۲

در توضیح برخی از هوش ها توضیحات گیج کننده بوداما به طور کلی می توان به یک شناخت کلی درباره هوش های ۸گانه دست پیدا کرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
عمه بزرگم، اُلا، از فکر کردن برای سرگرم شدن خوشش می‌آمد و وقتی چیزی بی‌معنی بود، متوجه می‌شد. او آگهی‌های بازرگانی تلویزیون را تحلیل می‌کرد و یادم می‌آید بعد از یک آگهی درباره یک برند جوش‌شیرین تا مدت‌ها می‌خندید. گوینده مردم را تشویق می‌کرد که از جوش‌شیرین برای تمیز کردن لوله‌های فاضلاب استفاده کنند، برای همین عمه‌ام می‌گفت: «جعبه‌اش را در چاه خالی کنید.» عمه اُلا دوست داشت به بقیه بگوید که چقدر این کار بی‌معنی است. «شما نمی‌توانید جعبه را در چاه خالی کنید.»
بر چرخ زمان
بچه‌های دارای هوش مردم‌گرا هم مانند بچه‌های دارای هوش کلامی برای اینکه همیشه درحال حرف زدن نباشند، به خودکنترلی احتیاج دارند. درواقع، اگر بچه‌های شما نیز مانند من، هم هوش کلامی و هم هوش مردم‌گرا داشته باشند، احتمالا، می‌خواهند همیشه حرف بزنند! این بدان معنی نیست که باید به آن‌ها اجازه این کار را داد، بلکه اتفاقآ باید خویشتن‌داری، احترام به خود و احترام به دیگران را یاد بگیرند.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
بچه‌های دارای هوش کلامی نیاز به صحبت یا نوشتن دارند؛ بچه‌های دارای هوش منطقی نیاز دارند هنگامی‌که درحال تلاش برای معنی بخشیدن به مسائل هستند، به سؤال‌هایشان پاسخ داده شود؛ بچه‌های دارای هوش تصویری ممکن است مشغول رنگ‌آمیزی و خلق کردن شوند؛ بچه‌های دارای هوش موسیقی معمولا در آهنگی که می‌سازند یا به آن گوش می‌دهند، غرق می‌شوند؛ بچه‌های دارای هوش بدنی دنبال فعالیت فیزیکی هستند و ممکن است بخواهند با شما تماس فیزیکی داشته باشند؛ بچه‌های دارای هوش طبیعت‌گرا با الگوها طبقه‌بندی می‌کنند و می‌خواهند زمانی را بیرون از منزل باشند؛ بچه‌های دارای هوش مردم‌گرا خواهانِ صحبت کردن با دیگران هستند؛ بچه‌های دارای هوش فردگرا می‌خواهند زمانی را به‌تنهایی و با افکار و احساسات خودشان صرف کنند.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
برای کشف استعدادها و علائق بچه‌ها آن‌ها را در معرض چیزهای گوناگون قرار دهید. کمی فوتبال بازی کردن خوب است، ولی احتمالا، ثبت‌نام همه بچه‌هایتان در تیم‌های ورزشی و برای کل فصل ضروری و مناسب نیست.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
«کودکانی را بزرگ کنید که به شما داده‌اند، نه کودکانی که آرزو دارید داشته باشید»،
سحر
چیزی که برای من مهم است بچه‌هایی هستند که در مدرسه به شیوه هوش مردم‌گرا رفتار می‌کنند، ولی در خانه خواهان سکوت، آرامش و خلوت هستند و بیشتر از هوش فردگرای خود استفاده می‌کنند. آن‌ها به من می‌گویند که تمام انرژی هوش مردم‌گرای خود را در مدرسه استفاده کردند. جای تعجب دارد که گاهی‌اوقات، در طول جلسات اولیا و مربیان، والدین فکر می‌کنند معلم‌ها درحال صحبت درباره فرزند شخص دیگری هستند.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
می‌دانید در بلندمدت چه‌چیزی مهم است؟ موفقیت در زندگی. بله! من همیشه به والدین و معلم‌ها می‌گویم که هدف مدرسه آماده کردن بچه‌ها برای مدرسه بعدی نیست. هدف آن آماده کردن آن‌ها برای زندگی است، یک زندگی خوب و راضی‌کننده؛ یک زندگی بامعنا و مفید برای دیگران.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
هوش تصویری می‌تواند باعث آسان‌تر شدن شناسایی حروف و اعداد برای بچه‌های کوچک‌تر شود. این یکی از دلایل سودمند فعال‌سازی این بخش مغز در سال‌های اول زندگی است. برای بچه‌هایی که در تشخیص حروفی مثل پ و ث، پرتقال و پرتغال یا اعداد ۷ و ۸ مشکل دارند، به‌جای آموزش معمولی و ساده این حروف، به آن‌ها کلمات و اعداد را آموزش بدهید و روی تقویت مهارت‌های هوش تصویری‌شان کار کنید.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
وضعیت هوش طبیعت‌گرای بچه‌ها درصورت ماندن به‌مدت طولانی در منزل و مخصوصآ، اگر پنجره‌ای هم وجود نداشته باشد، می‌تواند منفی شود. این بچه‌ها بی‌قرار می‌شوند. در این شرایط ممکن است از بقیه بچه‌ها زودرنج‌تر و حساس‌تر شوند. درنهایت، این وضعیت می‌تواند تأثیری منفی بر یادگیری بگذارد.
ترنج
بااینکه در ادامه کتاب تمرکز بر کودک شماست، ولی منتظر کشف حقایقی درباره چگونگی باهوش بودن خودتان هم باشید. آماده رد کردن دروغ‌ها شوید!) وقتی‌که شما و کودکتان متوجه شدید که هشت نوع هوش وجود دارد، سؤال‌ها از «آیا من باهوشم» و «چطور می‌شود من باهوش باشم؟» به‌سمت سؤال‌های ارزشمندتری مثل «من چگونه هوشی دارم؟» خواهد رفت.
ترنج

حجم

۱۵۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۵۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان