دانلود و خرید کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی مینا امیرخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی اثر مینا امیرخانی

کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی

معرفی کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی

کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی اثر مینا امیرخانی درباره روش های فرزندپروری در دنیای مدرن سخن می‌گوید 

درباره کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی

در نظر اکثر پدر و مادرها، فرزندانی خوب و سربه‌راهند که خواسته ها و اوامر پدر و مادر را بی کم و کاست و چون چرا دقیقا اجرا کنند. انها از نظر پدر مادر مایه افتخار و سربلندی‌اند. جالب اینجا است که اگر بی قضاوت و برداشتی پای صحبت همین فرزندان بنشینید خواهید فهمید که بیشتر آنها نسبت به پدر و مادران خود حس خوبی ندارند و معتقدند که والدینشان آنها را به درستی درک نمی‌کنند.

این کتاب برای پدر و مادرها نوشته شده تا دست از رفتار ماشینی خود بردارند و به دنبال برطرف کردن مشکلات فرزندان خود باشند. اجازه انتخاب و زندگی کردن به فرزندان خود بدهند. این کتاب به انواع رفتارهای ماشینی (والدین ماشینی) می‌پردازد وسپس به رفتارهای جایگزین این رفتارها درموقعیت‌های مختلف اشاره می‌کند.

 خواندن کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پدر و مادرانی که فرزندانی در استانه نوجوانی دانرد مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی

مادری را درمترو دیدم که دختر ۶ ساله ای داشت و درطی مسیر درکنار هم بودیم وناخودآگاه صحبت های مادر با دخترش را می شنیدم که می گفت: زمانی که رسیدیم خونه باید اتاقت رو مرتب کنی ولباس هایت را جمع کنی، دختر گفت: باشه مامان تو بهم جایزه چی میدی؟

مامان گفت: هیچی، کارت رو خودت باید انجام بدی، دختر گفت: مامان بهم یک بستنی میدی؟ مادرهم که نمی خواست با او بحث کند، گفت: فقط یک بستنی میدم.

در یکی از جلسات مهارت های فرزندپروری راه حل محور بودم که یکی از مادران می گفت: من از هر نوع تنبیه یا تشویقی که استفاده می کنم، پسرم به صحبت های من گوش نمی دهد و کار خودش را هم من باید انجام بدهم و بیشتر مواقع حتی برای انجام کارهای خودش از من می پرسد مامان به من چی میدیی؟ یا چقدر بهم میدی تا من انجام بدهم؟ اگر تکلیفم را انجام بدهم به من پول مید برم خوراکی بخرم؟

درفروشگاه بودیم دختربچه ای یک عروسک از مادرش می خواست واصرار می کرد که مامان خواهش می کنم، این عروسک را برای من بخر. ما پدر ومادر ها هر روز با در خواست های زیادی از فرزندانمان مواجه می شویم و درخواست های آن ها تمام نمی شود.

شما در این موقعیت ها چه کاری انجام می دهید؟

تحقیقات زیادی درباره دادن تشویق و یا تیبیه بچه ها انجام شده، گروهی از تحقیقات و حتی تجربیات خود ما نشان دهنده این موضوع هستند که تنبیه وپاداش کمک می کنند تا ما بتوانیم فرزندمان را کنترل کنیم (رفتارهای ماشینی) زمانی که این اتفاق می افتد و اگر فرزندمان کاری را که ما خواسته ایم را انجام دهد او پسر یا دختر خوبی است (جایزه می گیرد) برای اینکه طبق خواستهٔ ما عمل کرده و اگر به همان صورت که می خواستید، شده است، باید به خودمان تبریک بگوییم: چون در تربیت آدم ها ی ماشینی به بهترین نحو ممکن عمل کرده ایم!

حتی این روش ها از طرف روان شناسان هم توصیه می‌شود برای اینکه هدف فقط کنتر ل فرزند است به همین دلیل اگر کاری را انجام داد برچسب (کادو –ستاره –جایزه) می گیرد اگر نه او را تنبیه می کنیم و از روش‌های بازگیری پاداش، محرومیت استفاده می کنیم و این موجب می شود که فرزند ما کاری را بدون تشویق یا تنبیه انجام ندهد و در ضمن ما به او چیزی را آموزش نداده ایم و فقط می خواهیم فرزند مان کاری را بکند که ما می خواهیم و او انتخاب می کند تنبیه شود یا تشویق شود!

درضمن این پاداش ها وتنبیه ها باعث می شود او از انجام کارهایش لذتی نبرد وفقط به خاطر به دست آوردن جایزه و دوری از تنبیه احتمالی آن کار را انجام دهد.

فهرست کتاب فرزندپروری در دنیای ماشینی

بی مقدمه

گام اول: شناخت رفتارهای ماشینی

گام دوم: ترک رفتارهای ماشینی

گام سوم: بکن –نکن های ماشینی

گام چهارم: تنبیه ممنوع

گام پنجم: پاداش ها ممنوع

گام ششم: برچسب نزنیم!

گام هفتم: خب

کتابنامه

تقدیر و تشکر

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه