دانلود و خرید کتاب رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی و اعتماد به نفس مهناز جوادی قاسم قشلاقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی و اعتماد به نفس اثر مهناز جوادی قاسم قشلاقی

کتاب رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی و اعتماد به نفس

معرفی کتاب رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی و اعتماد به نفس

رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی و اعتماد به نفس پژوهشی از مهناز جوادی قاسم قشلاقی درباره تاثیرات منفی اعتیاد به اینترنت بر روح و روان و رفتار انسان‌ها است.

با همگانی شدن عرضه اینترنت در اوایل دهه نود میلادی ، مساله استفاده بیش از انداره از این فناوری و وابستگی روانی به آن از حدود سال ۱۹۹۴ توجه روانشناسان را خود جلب کرد. از ان زمان تا کنون ، ادبیات تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت در حال توسعه بوده است، و پدیده اعتیاد به اینترنت در کشورهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.

در این تحقیق ، هدف اول، مطالعه میزان شیوع اعتیاد به اینترنت و دوم رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی و اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستانی منطقه ۱۶ تهران بررسی شود. در ضمن برخی اهداف فرعی نیز مورد مطالعه قرارگرفت. اغلب محققان پیشتاز پس از بررسی یافته های خود به این نتیجه رسیدند که اعتیاد به اینترنت واقعا وجود دارد.

جامعه پژوهش حاضر دانش آموزان دبیرستان های دخترانه و پسرانه منطقه ۱۶ تهران هستند که به صورت خوشه‌ای و تصادفی انتخاب شدند، و به سه مقیاس پاسخ دادند، که عبارتند بودند از: آزمون اعتیاد به اینترنت (یانگ ، ۱۹۹۸) ، آزمون عزت نفس رزنبرگ (۱۹۶۵) و آزمون افسردگی بک . از این عده ، ۱۲۲۲دانش آموز کاربر اینترنت بودند ، که از میان آنان، ۱۱۴ دانش آموز با کسب نمره ۷۰ تا ۱۰۰ در آزمون یانگ معتاد به اینترنت شناخته شدند. نتایج تحقیق نشان داد بین اعتیاد به اینترنت با افسردگی و عزت نفس رابطه معنا دار است؛ بدین معنی که افسردگی شدید و عزت نفس پایین در دانش آموزان معتاد به اینترنت نسبت به کاربران معمولی بیشتر است.

 خواندن کتاب رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی و اعتماد به نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان و پزوهشگران حوزه روان‌شناسی و جامعه‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

تحقیقات خارجی

نتایج یک نظرسنجی در ایالات متحد نشان می دهد علیرغم نگرانیهایی که در مورد امنیت ارتباطات اینترنتی وجود دارد، اکثر مردم استفاده از اینترنت را برای انجام فعالیتهای اقتصادی خود ترجیح می دهند. از میان آن هایی که الزاما از اینترنت استفاده می کردند.۷۰ درصد معتقد بودند که اینترنت زندگی آنها را بهتر کرده است وجود نگرانیهایی در مورد اثرات اینترنت بر روابط اجتماعی وجود دارد. چرا که اینترنت اولین فناوری است که برقراری ارتباط تعاملی در سطح عامه را میان کاربران میسر ساخته است. در هر فرهنگ در خصوص محاوره و گفتگوهای افراد قوانین خاصی وجود دارد. این قوانین در ارتباطات اینترنتی نادیده گرفته می شود. متکی نبودن بر ارتباط رو در رو ماهیت ارتباط اینترنتی را متفاوت کرده است. حضور فیزیکی در روابط متقابل باعث افزایش انگیزه و هوشیاری می شود، اما ارتباطات رایانه ای منجر به هوشیاری روانشناختی نمی شود.

کرات در سال ۱۹۹۹ در مطالعاتش به این نتیجه رسید که نوجوانانی که از تماس های اجتماعی کناره‌گیری می کنند، از اینترنت به عنوان ابزاری برای فرار از واقعیت استفاده می‌کنند.

کورگائونکر، پرادیپ، ولین در سال ۱۹۹۹ عنوان می کنند افرادی که حتی ساعات کمی در هفته آنلاین میزان بالایی از احساس تنهایی و افسردگی را تجربه می کنند و همچنین افرادی دارای انگیزه فرار اجتماعی از وب جهت غلبه بر احساس تنهایی استفاده می کنند.

یافته‌های دکتر کیمبرلی یانگ حاکی از عدم توانایی معتادان به اینترنت در مقابله با مشکلات روزمره است. او می گوید افراد خجالتی بیشتر در معرض اعتیاد قرار دارند و مسائل فردی مانند کمرویی سبب می شود تا اینگونه افراد جهت فرار از حقایق در دنیای خیالی اتاقهای گفتگو هیچگاه نگران قیافه و وضع ظاهر و محیط خانوادگی نبوده و بتوانند با مردم سراسر دنیا بدون آشکار کردن موقعیت خود ارتباط برقرار نمایند. زنان خانه دار و معمولاً دانشجویان جدید دانشگاهها در شهرهای به دور از خانواده و غریب از اولین قربانیان اعتیاد به اینترنت هستند.

شوماخر و هوراهان- مارتین (۲۰۰۱) دریافته اندکه تجربهٔ استفاده از اینترنت در خانه و مدارس موجب استفاده از اینترنت در دانشگاه می شود. روابط معناداری بین اضطراب رایانه ای منفی و خودکارآمدی رایانه مثبت با نگرش به اینترنت وجود داشته است و همچنین تفاوت معناداری در سه موضوع فوق به نفع مردان در مقایسه با زنان مشاهده شده است.

بر اساس نتایج مطالعه اندرسون (۲۰۰۱) بر روی دانشجویان ۱۰ درصد از پاسخگویان دارای معیارهای اعتیاد به اینترنت بوده‌اند و اکثریت کسانی که استفاده اعتیاد آور از اینترنت داشتند را مردان تشکیل داده بودند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان