دانلود و خرید کتاب فیلترهای خودرو مسعود نخکوب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیلترهای خودرو اثر مسعود نخکوب

کتاب فیلترهای خودرو

نویسنده:مسعود نخکوب
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فیلترهای خودرو

کتاب فیلترهای خودرو نوشته مسعود نخکوب است. از گذشته تاکنون نگهداری و تعمیرات خودروها و ماشین آلات برای به‌کارگیری به موقع و استفاده صحیح ما انسان‌ها مهم و مورد توجه بوده است. حال آنکه برخی مواقع با به‌کارگیری روشی درست و برنامه‌ای منظم و به موقع، آماده به کاری خودروها و ماشین آلات را بالا برده‌ایم و یا برعکس با بی‌دقتی و نداشتن یک برنامه مدون، به راحتی به موتورها و قطعات آن آسیب زده‌ایم. این کتاب سعی دارد با نگاهی دقیق به فیلتر خودرو بپردازد.

درباره کتاب فیلترهای خودرو

انتخاب روغن موتور مناسب و با کیفیت و همچنین فیلترهای مناسب و با راندمان بالا از اولین گام‌های سیستم تعمیر و نگهداری از ماشین است. متاسفانه در طول سال‌های اخیر در بسیاری از سازمان‌های بزرگ و کوچک و حتی در خودروهای شخصی، عدم اطلاع فنی و عدم استفاده از روغن و فیلتر مناسب به دلیل فقدان مدارک و مستندات کافی و دستورالعمل‌های تعمیراتی طبق درخواست شرکت‌های سازنده و یا عملکرد سنتی و تجربی تعمیرکاران و کارشناسان در سال‌های گذشته با خسارت‌های سنگینی مواجه شده‌اند. در برخی از موارد کیفیت روغن انتخابی پایین و کیفیت فیلترها بالا انتخاب می‌شود، در برخی دیگر روغن با کیفیت بالا ولی متاسفانه فیلترها فاقد کیفیت بوده، و در مواردی هردو با کیفیت و یا هر دو بی کیفیت بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت روانکارها و روغن‌های صنعتی و همچنین با بالا رفتن سطح کیفی فیلترها و همچنین بکارگیری کارشناسان متخصص در سیستم تعمیر و نگهداری به روش‌های آن لاین طول عمر قطعات بالا رفته و هزینه‌های تعمیراتی رو به کاهش است. این کتاب سعی دارد به بررسی فیلترها بپردازد.

خواندن کتاب فیلترهای خودرو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و متخصصان مکانیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فیلترهای خودرو

در این روش نه تنها ذرات بزرگ زیادی در منافذ عمیق مدیا و لایه به دام انداخته می‌شوند، بلکه ذرات کوچکتر هم در منفذها گیر خواهند کرد. این قضیه بخاطر روشی است که شامل مخلوطی از مکانیسم فیزیکی ذرات عبوری خواهند بود. در ابتدا ذرات با منفذهای داخل دیواره مدیا برخورد می‌کنند، که بسیار زیاد به یکدیگر نزدیک هستند. از برخورد مولکولی و جنبش میان ذرات با منفذها و دیواره لایه هم ذرات کوچک بسیاری به دام انداخته می‌شوند. گاهی اوقات هم بخاطر برخورد سطوح زیاد این ذرات با یکدیگر، حالت مغناطیسی و چسبندگی بین ذرات هم پدید می‌آید که این به بالا رفتن و به دام انداختن ذرات زیادی به‌خصوص در محلول‌های مایع و رطوبت گازها کمک زیادی می‌کند. این روش در شکل ۱۳ نشان داده شده است. در فیلترهای هوا و روغن با راندمان بسیار بالا از این روش استفاده می‌شود. در فصل‌های آینده در مورد شدت جریان سیال و ذرات فرسایشی و همچنین ضخامت و استحکام مدیا با توجه به میزان عبور سیالات توضیح داده می‌شود.

در این مدل معمولا ذرات جامد با دانه بندی میکروسکوپی بسیار ریز تا درشت با روش‌های مختلف مخلوط شده با استفاده از سطح بسیار وسیع، راندمان بالایی برای گرفتن ذرات ناخواسته بدست می‌آید از جمله مواد استفاده شده برای تهیه لایه این نوع مدیا می‌توان به بازمانده میکروسکوپی صدف‌های موجودات دریایی بسیار ریز که به‌صورت فسیل درآمده‌اند (خاک دیاتومه) اشاره کرد. در این روش به‌صورت مرحله‌ای و با ترتیب خاصی ابتدا ذرات بزرگتر روی قالب به دام انداخته می‌شوند و سپس بعد از عبور ذرات کوچکتر در میانه راه با باریک شدن و یا رسیدن به الیه با منافذ کوچکتر ذرات گرفته خواهند شد. میزان قالب‌ها و تعداد آنها را طوری میشود طراحی کرد که تا کوچکترین ذرات جامد موجود در سیال نیز گرفته شود. 

درسنامه جامع مکانیک پرواز ۲؛ پایداری و کنترل
الیاس مهاجری
خودآموز فنی خودرو
محمدمهدی پویاگهر
تعمیرکار اتومبیل خود باشید
سید امیر موسوی
چه کسی، چه وقت، چه چیزی را اختراع کرد
محمداسماعیل فلزی
۱۵ خودروی برتر سال ۲۰۱۶دایره‌المعارف پرسش‌ها و پاسخ‌ها؛ علم و دانش
بلیندا گالاگر
مهندسی سیستم ها
سیداحمد حسینی مونس
مهندس پهپادی
مسعود حیدری
رباتیک مقدماتی
امیراسحاق میرحسینی
سیستم‌های اندازه‌گیری دقیق
فریدرضا بیگلری
طراحی، نصب، سرویس و نگهداری آسانسورها
اسدالله اسدی
۱۰۱ نکته برای موفقیت در آزمون نظام مهندسی
گروه مولفان سورن
اصول و مبانی فرآیند فلز نیمه جامد
میلاد بایگان
مکانیک سیالات کاربردی برای مهندسان شیمی
صفورا کریمی
طراحی موتور خودرو
محمد آزادی
در قلمرو مکانیک - دینامیک
داگلاس هامفری
تجهیزات حرارتی و برودتی در تأسیسات
محمدباقر هنرمندفرد
مکانیک کوانتومی
جیم الخلیلی
آموزش اتوکد ۲۰۱۸ دوبعدی و سه بعدی از طریق پروژه
امیرحسین بازایی
متغیرهای داخلی در ترموالاستیسیته
آرکادی برزوفسکی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه