دانلود و خرید کتاب شطرنج و هوش مصنوعی گری کاسپارف ترجمه سارا ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شطرنج و هوش مصنوعی اثر گری کاسپارف

کتاب شطرنج و هوش مصنوعی

نویسنده:گری کاسپارف
امتیاز:
۲.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شطرنج و هوش مصنوعی

کتاب شطرنج و هوش مصنوعی نوشته گری کاسپارف است که با ترجمه سارا ابراهیمی منتشر شده است. این کتاب ارتباط بین هوش انسان، شطرنج و هوش مصنوعی را بررسی می‌کند. استادبزرگ شطرنج، کاسپاروف، خوانندگان را با بازی موردعلاقه‌ خود آشنا می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور کامپیوترها از هوش انسان، دست‌کم در شطرنج، پیشی گرفته‌اند.

درباره کتاب شطرنج و هوش مصنوعی

گری کاسپارف درباره تغییر زمان ما، استدلال شگفت انگیزی دارد. او مسائلی مطرح می‌کند که باید درباره تکنولوژی و انتظارمان از دنیایی که به‌سرعت در حال تغییر است، بدانیم. کاسپارف در این زمینه، کارش را به‌خوبی انجام داده ست. به‌عنوان بهترین شطرنج‌باز تاریخ، وی مدام در حال رقابت با دانشمندان علوم کامپیوتر و تکنولوژی پرقدرت آن‌هاست. آیا کامپیوترهای این دانشمندان توانستند او را شکست دهند؟ رقابت کاسپارف با ابرکامپیوتر Blue Deep IBM در چند دوره شطرنج در اواخر دهه ۱۹۹۰ پاسخ این سؤال است.

باید گفت که ماشین‌های شطرنج و هوش مصنوعی شباهت‌های زیادی به هم دارند. پس با کمی تفکر درباره تاریخ فرهنگی شطرنج می‌توانید به عملکرد دنیای تکنولوژی مدرن پی ببرید. این کتاب تحلیل‌های او از هوش مصنوعی است.

خواندن کتاب شطرنج و هوش مصنوعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شطرنج و هوش مصنوعی

ّشطرنج در روسیه جایگاه ارزشمندتری نسبت به دنیای غرب دارد.

شطرنج یک بازی کهن و قدیمی است که قرن‌ها در فرهنگ‌های غربی جایگاه شناخته شده‌ای داشته است؛ اما بیشتر افراد، این بازی را تنها از دور نظاره می‌کنند. معمولاً تصور می‌شود دنیای شطرنج بازان حرفه‌ای محدود به همان ۶۴ مهره و خانة صفحة شطرنج است.

گری کاسپارف درصدد ازبین‌بردن این‌گونه جهت‌گیری‌های افراطی در دنیای شطرنج است. باوجوداینکه وی در مصاحبه‌هایش از تاریخ و سیاست هم‌صحبت

می‌کند، رسانه‌ها همواره او و سایر شطرنج بازان را در نظر مخاطبان، عجیب‌وغریب و غیرعادی جلوه می‌دهند؛ درحالی‌که آن‌ها هم یکی از ما هستند، با استعدادی کم‌نظیر و شگفت‌انگیز. تغییر اعتقادات فرهنگی افراد کار آسانی نیست و شطرنج بازان هنوز هم جایگاه مناسبی در سلسله طبقات اجتماعی ندارند؛ اما اخیراً به کمک برنامه‌های شطرنجی که در مدارس آمریکا ایجاد شده، این جهت‌گیری‌ها سمت‌وسوی بهتری پیدا کرده است و کودکان این مدارس بدون هیچ‌گونه پیش‌فرض و تعصب، از بازی شطرنج لذت می‌برند.

بااین‌حال نگاهی که آمریکایی‌ها به شطرنج دارند، کاملاً با وضعیت این بازی در روسیه متفاوت است. شطرنج همیشه جایگاه ارزشمندی در روسیه داشته است.

در روزهای کودکی کاسپارف، روسیه هنوز بخشی از جماهیر شوروی سابق بود. 

شطرنج همه‌جا دیده می‌شد و هر روز جایگاه ارزشمندتری پیدا می‌کرد. شطرنج در روسیه، هرگز با کم‌لطفی‌های شایع در غرب مواجه نشد و در واقع همان جایگاه بیس-بال را در آمریکا داشت.

در واقع مقام و منزلت شطرنج‌بازها و مربیان شطرنج ریشه در دورة تزارها دارد. با اینکه بسیاری از نجیب زادگان و اشراف در انقلاب روسیه کشته شدند، سنت اشرافی بازی شطرنج هرگز از بین نرفت؛ تا آنجا که کمونیست‌ها این بازی را ترویج و تشویق هم کردند. کار حتی به اینجا رسید که کمونیست‌های روسی شطرنج‌بازها را از خدمت در جنگ‌های داخلی کشور معاف کردند تا بتوانند در رقابت‌های شطرنج شوروی شرکت کنند.

نظرات کاربران

مهران
۱۴۰۰/۰۱/۱۸

قبل اینکه بخونم با توجه به اینکه کاسپارف بعنوان نویسنده کتاب ذکر شده توقع بیشتری ازش داشتم ولی طوری نوشته شده که انگار یک سری اطلاعات روزنامه وار جمع آوری شده.. اما در مجموع بعنوان یک مینی کتاب اطلاعات مختصری

- بیشتر
حقی
۱۴۰۰/۰۷/۰۸

خیلی ضعیف و ناپیوسته بود. حیف این عنوان جذاب !

Mohamad Matin Mohebi
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

خیلی بد بود ۱۲ صفحه بیشتر نداشت واقعا که

legend
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

کتاب بسیار مفیدی هست، اما در صورت امکان کتاب « زمستان در راه است-winter is coming، اثر همین نویسنده و قهرمان شطرنج به ترجمه امیرحسین فاضلی مقدم» رو هم لطفا در مجموعه قرار بدید تا بشه برای مطالعه راحتتر، دسترسی

- بیشتر
کاربر 6440624
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

سرکاری هست انگار از یه سایت کپی کرده گذاشته

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

حجم

۲۸٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

قیمت:
۳,۹۰۰
تومان