دانلود و خرید کتاب همه چیز درباره‌ی عشق بل هوکس ترجمه آزاده اتحاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه چیز درباره‌ی عشق اثر بل هوکس

کتاب همه چیز درباره‌ی عشق

نویسنده:بل هوکس
انتشارات:نشر خزه
امتیاز:
۳.۰از ۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب همه چیز درباره‌ی عشق

بل هوکس در این کتاب، همه چیز درباره عشق را به شما می‌گوید. او نگاهی نو به مسئله عشق دارد که آن را در این کتاب با کسانی که طالب شناخت بیشتر این پدیده انسانی هستند، به اشتراک گذاشته است.

درباره کتاب همه‌ چیز درباره عشق

همه می‌خواهند دربارهٔ عشق بیشتر بدانند. ما می‌خواهیم معنای عشق‌ورزی را بدانیم، می‌خواهیم بدانیم چه باید بکنیم تا در زندگی روزمره عشق بورزیم و عشق بگیریم. می‌خواهیم بدانیم چطور اطرافیان‌مان را که به بی‌عشقی گرویده‌اند، اغوا کنیم و قلب‌شان را به روی عشق بگشاییم. اما سقف و شدت آرزویمان تأثیری بر قدرتِ این تردیدِ حاکم بر ما ندارد. از همه جا یاد می‌گیریم که عشق مهم است، اما در زندگی واقعی با بمباران شکست عشقی مواجهیم. در قلمروی سیاست، مذهب، خانواده و در روابط رمانتیک‌مان کم می‌بینیم تصمیمات متأثر از عشق باشد، که عشق درک ما را نسبت به اجتماع بالا ببرد یا ما را در کنار هم نگه دارد. این تصویر دلگیر با اصلِ حرف دل ما هیچ همخوانی ندارد. دل‌مان امید دارد که عشق پیروز شود. ما هنوز وعدهٔ عشق را باور داریم.  ما امید داریم، چون بسیاری‌مان هنوز قدرت عشق را باور داریم. باور داریم که عشق را دانستن مهم است. باور داریم که باید در پی حقیقت عشق باشیم.

هوکس در این کتاب از دیدگاه روان‌شناختی و جامعه‌شناختی و جنسیتی موضوع عشق را بررسی کرده است. آشنایی با مفهوم عشق در کودکی، صداقت در عشق، عشق الهی، تعهد به اخلاق عشق، سادگی در عشق، همدلی عاشقانه، منافع مشترک در عشق، شیرینی عشق، عشق به زندگی و مرگ، رهایی بخشی عشق موضوعاتی هستند که در این کتاب هوکس به آنها می پردازد. 

اما کتاب همه چیز درباره عشق به هیچ وجه کتابی پیچیده، تخصصی یا بر اساس اصولی خاص نیست. این کتاب برای همه در هر سن و سالی نوشته شده است. هوکس چنان درباره عشق حرف می‌زند که پیر و جوان و زن و مرد از آن لذت خوهند برد. زبانی ساده و صمیمی، سرشار از معنویت و کمی شاعرانه او در این کتاب و نگاه تازه و لطیفش به موضوع عشق باعث می‌شود این کتاب به شیرینی یک نوشیدنی فرح‌بخش باشد. 

 خواندن کتاب همه‌ چیز درباره عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید درباره عشق و دنیای عاشقانه و شور عشق در زندگی آدمی بیشتر بدانید، این کتاب را بخوانید.

 بخشی از کتاب همه چیز درباره عشق

در تمام دنیا زن‌ها و مردها برای تضمین بقای خود با هم اجتماع تشکیل می‌دهند. اجتماع است که زندگی را سرپا نگه می‌دارد، نه خانوادهٔ هسته‌ای، یا «زوج» و به طور قطع نه انسان فردگرای سختگیر. اجتماع بهترین مکان برای یادگیری هنر عشق ورزیدن است. ام. اسکات پک کتاب ساز مخالف: تشکیل اجتماع و صلح۶۳ را با این بیانیهٔ کوبنده آغاز می‌کند: «رستگاری جهان در اجتماع و از طریق اجتماع میسر خواهد شد.» پک، اجتماع را کنار هم قرار گرفتن گروهی از افراد تعریف می‌کند که «یاد گرفته‌اند چطور با صداقت با هم ارتباط برقرار کنند، روابط‌شان بسیار عمیق‌تر از نقاب خونسردی و آرامشی که بر صورت می‌زنند، پیش می‌رود و به هم تعهد داده‌اند در کنار هم شادی کنند، سوگواری کنند و همدیگر را شاد کنند و آنچه برای دیگری پیش می‌آید، برای خود بدانند.» ما همه در اجتماع به دنیا می‌آییم. به ندرت پیش می‌آید بچه‌ای در انزوا، تنها با یک یا دو سرپرست یا ناظر دیگر به دنیا بیاید. بچه وقتی پا به این دنیا می‌گذارد، همه نسبت به او احساس مسئولیت می‌کنند. خانواده، پزشکان، پرستارها، قابله‌ها و حتی غریبه‌ها این حس را به او منتقل می‌کنند، بعضی‌ها بیشتر.

در گفتمانی که دربارهٔ «ارزش‌های خانواده» در جامعهٔ ما وجود دارد، خانوادهٔ هسته‌ای نقش پررنگی دارد، خانواده‌ای که متشکل است از مادر، پدر و ترجیحاً یک یا دو بچه. در ایالات متحده، این نهاد، مهم‌ترین و یک نهاد ارجح برای پرورش کودک است، نهادی که سعادت و سلامت بهینهٔ همه را تضمین می‌کند. البته این یک تصویر خیالی از خانواده است. در جامعهٔ ما همه در چنین محیطی زندگی نمی‌کنند. حتی آنهایی که در خانوادهٔ هسته‌ای بزرگ شده‌اند، معمولاً آن را در قالبِ واحدی کوچک‌تر درون واحد بزرگ‌ترِ قوم و خویش گسترده تجربه می‌کنند. کاپیتالیسم و پدرسالاری در کنار هم، به عنوان ساختارهای سلطه‌گر، مدت‌هاست سعی کرده‌اند این واحد بزرگ‌ترِ قوم و خویش گسترده را تضعیف و تخریب کنند. در واقع اجتماعِ خانواده را با واحد کوچک استبدادی خصوصی‌تری جایگزین کردند که به بیگانگی و جدایی دامن بزند و سوء استفاده از قدرت را راحت‌تر کنند. حاکمیت مطلق بر فرزندان اول به پدر و بعد به مادر داده شد. با تشویق جدایی خانواده‌های هسته‌ای از خانوادهٔ گسترده، زن‌ها به اجبار به یک مرد وابسته‌تر شدند و بچه‌ها فقط به یک زن. همین وابستگی زمینه را برای سوء استفاده از قدرت فراهم کرد و می‌کند.

ناکامی خانوادهٔ هسته‌ای پدرسالار با سند و مدرک کاملاً ثابت شده است. با اینکه این نهاد معمولاً نابهنجار از آب درمی‌آید و پر است از آشفتگی عاطفی، بی‌توجهی و تعدی، اما آنهایی که در انکارند همچنان اصرار دارند که بهترین محیط برای پرورش کودک است. نمی‌خواهم از صحبت‌هایم این چنین برداشت شود که خانواده‌های گسترده، صرفاً به خاطر اندازه‌شان و به این خاطر که غریبه به خود راه نمی‌دهند (یعنی فقط با قوم و خویش و آنهایی که نسبت خونی دارند، وصلت می‌کنند)، نمی‌توانند نابهنجار باشند. اما خب خانواده‌های گسترده از تنوع برخوردارند و از این رو، احتمال وجود افرادی که هم باعشق هستند و هم دارای عقل سلیم، در آنها بالاست.


نظرات کاربران

Amo Arshia
۱۴۰۰/۰۹/۰۵

حقیقتش حس میکنم خیلی درمورد یک موضوع بصورت طولانی صحبت میکرد اما هیچ چیز جدیدی بهش اضافه نمیکرد و فقط بارها تکرارش میکرد برای همین بعد مدتی خسته کننده میشه و خب ب اندازه حجم مطلبی ک خوندی واقعا چیز

- بیشتر
toranj
۱۴۰۲/۰۳/۲۳

.📚 دوستی می‌گفت:عنوان «همه چیز درباره عشق» زیادی آمریکایی است، از آن تکبر همه فهمی‌شان می‌آید. شاید این طور باشد اما «همه چیز درباره عشق» یادآور مفاهیمی است که در گذر زمان و به واسطه ارزشهایی که توسط رسانه،جامعه و ارزشهای

- بیشتر
Hossein
۱۴۰۲/۰۴/۰۸

کتاب عمدتا نظرات نویسنده است و تا حد زیادی تحت تاثیر فمنیسم و کتاب روانشناسی یا جامعه شناسی نیست. البته متن بسیار روانی دارد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
بیایید به هم عشق ورزیم، همانا عشق خداست و آنکه عشق ورزد، مظهر خدا و با خدا آشناست
صبا بانو:)
وقتی می‌فهمیم عشق یعنی میل به پرورش رشد معنوی خود یا دیگری، برایمان روشن می‌شود که اگر به دیگری آسیب برسانیم یا تعدی کنیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم عاشقیم. عشق و تعدی در یک اقلیم نمی‌گنجند.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
کارل یونگ هوشمندانه بر وجود این ابتذال تأکید کرد که «هر جا میل به قدرت بیشتر باشد، عشق وجود نخواهد داشت.»
پویا پانا
عشق واقعی همیشه به یک پایان خوش ابدی ختم نمی‌شود، و حتی اگر بشود، حفظش تلاش زیادی می‌طلبد. تمام رابطه‌ها بالا و پایین دارند. فانتزی رمانتیک اغلب به این باور دامن می‌زند که مشکل و ناراحتی نشان از فقدان عشق است، نه بخشی از فرایند. حقیقت این است که عشق واقعی از مشکلات تغذیه می‌کند. مبنای چنین عشقی بر این است که ما می‌خواهیم رشد کنیم و بسط پیدا کنیم، تا خود خود واقعی‌مان بشویم. هیچ تغییری نیست که یک جور احساس شکست و به چالش کشیده شدن در آدم به وجود نیاورد. وقتی عشق واقعی را تجربه می‌کنیم، شاید احساس کنیم زندگی‌مان به خطر افتاده؛ شاید احساس خطر کنیم.
پویا پانا
عشق شیرین می‌گوید فقط بگو کجا، چطور و کِی از من چه می‌خواهی؟... من از آن توام، برای تو زاده شده‌ام: بگو از من چه می‌خواهی؟ سانتا ترسا
پویا پانا
بدون عدالت، عشق وجود نخواهد داشت.
پویا پانا
جدایی‌هایی سختی که در بچگی اتفاق می‌افتد، به مغز آسیب احساسی می‌زند، چرا که به حیاتی‌ترین رابطهٔ انسان حمله می‌کند: رابطهٔ ] والد-فرزند [که به ما می‌گوید دوست‌داشتنی هستیم. رابطهٔ] والد-فرزند[که چگونه عشق ورزیدن را به‌مان یاد می‌دهد. ما بدون تغذیه از این وابستگی اولیه، انسان‌های کاملی نیستیم، البته که انسان بودن سخت است. جودیت ویورست
پویا پانا
هارولد کوشنر در وقتی همهٔ آنچه می‌خواستی هم برایت کافی نیست، همین بحث را مطرح می‌کند: «در کمال تأسف باید بگویم ما داریم نسلی را بار می‌آوریم که با ترس از عشق بزرگ می‌شود، ترس تعهد و تعلق به دیگری، اینها در نهایت می‌ترسند مسئولیت خطیر عاشق شدن را بپذیرند و با شکست مواجه شوند. اینها بزرگ می‌شوند و به دنبال رابطه‌ای غیرمسئولانه خواهند بود، به دنبال لذت بدون سرمایه‌گذاری هنگفت عاطفی. به قدری از رنجی که ناامیدی با خود می‌آورد، خواهند ترسید که امکان عشق و لذت را از خود دریغ خواهند کرد.»
پویا پانا
هنر تزویر را (یعنی تظاهر به هر آنچه برای عبور از یک موقعیت لازم است) زودتر یاد می‌گیرند، و برای بعضی‌ها پنهان کردن حس واقعی سخت است
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
تونی موریسونِ رمان‌نویس در اولین کتابش، آبی‌ترین چشم، ایدهٔ عشق رمانتیک را یکی «از ویرانگرترین ایده‌های تاریخ تفکر بشر» می‌داند. او ویرانگری‌اش را در این باور که ما بدون اختیار و قدرتِ انتخاب عاشق می‌شویم، می‌بیند. این خیال باطل که در افسانه‌های عاشقانه به‌کرّات تکرار می‌شود، مانعی است برای یادگیری طریقهٔ عشق ورزیدن. ما برای حفظ فانتزی‌مان، رمانس را جایگزین عشق می‌کنیم.
پویا پانا

حجم

۱۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان