دانلود کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل با صدای شهاب ایلکا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل اثر جان لاک

دانلود و خرید کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل

معرفی کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل

کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل اثر جان لاک، نویسنده و فیلسوف سیاسی بریتانیایی است. جان لاک را به عنوان پدر لیبرالیسم کلاسیک می‌شناسند.

 درباره کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل

جان لاک در کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل بر این موضوع تاکید می‌کند که تنها درصورتی ‌که اعمال انسان‌ها از روی عشق و خلوص نیت انجام شود، موردقبول خداوند قرار می‌گیرد. بدین ترتیب تمام عوامل و اقداماتی که به نحوی برای تحمیل عقیده و باورهای دینی به افراد یک جامعه می‌شود نه‌تنها موجب خلوص افراد نمی‌گردد، بلکه از جمله عوامل ایجاد اختلال در خلوص و صمیمیت افراد نسبت به یک باور دینی و عقیده مذهبی می‌شود.

لاک این کتاب را در پی فشارهایی که بر پروتستان‌ها وارد میشد و از طرفی ازدیاد فقر و تنگدستی در جامعه و با هدف دفاع از حق آزادی همه افراد در انتخاب فرقه‌ها و مذهب‌های مختلف با آیین‌های متفاوت از هم نگاشته است.

شنیدن کتاب نامه‌ای در باب تساهل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به علوم اجتماعی و سیاسی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل

• آزادی مطلق، آزادی حقیقی و درست، آزادی بی‌طرفانه و مساوات، چیزی است که ما بدان محتاجیم. کسانی که وجود یک آفریدگار را نفی می‌کنند، نباید مورد مدارا قرار گیرند، زیرا وعده‌ها، پیمان‌ها و سوگندهایی که رشته پیوند جامعه بشری هستند، هیچ اعتباری برای یک خداناباور نداشته، کنار گذاشتن خدا حتی در ذهن، همه آن‌ها را باطل می‌کند. افزون بر این، کسانی که با خداناباوری خود با هر گونه دینی مبارزه کرده، قصد نابودی آن را دارند، نمی‌توانند مدعی حق مدارا باشند.

• اما کلیسا نمی‌تواند از راه عضویت اعضای تازه، (مثلا حاکمان مدنی) حقی برای زورگویی بر دیگرانی که به او نپیوسته‌اند به دست آورد؛ بنابراین آشتی و انصاف و دوستی همواره می‌بایست به‌گونه‌ی برابر از سوی کلیساهای فرقه‌های گوناگون رعایت شود... .

این امر را می‌توان باز هم با یک مثال روشن‌تر کرد. دو کلیسا، یکی کلیسای ارامنه و دیگری کلیسای کالوینیست‌ها را که در شهر قسطنطنیه بوده‌اند در نظر بگیرید، آیا کسی خواهد گفت، همان‌گونه که در جاهای دیگر کار می‌شود، هر یک از این کلیسا‌ها حق دارد اعضای کلیسای دیگر را از دارایی و آزادی‌شان محروم کند؟

به دلیل آن‌که در پاره‌ای باورمندی‌ها یا آیین‌های نیایشی با یکدیگر اختلاف دارند. درحالی‌که ترکان (منظور ترکان عثمانی است و نه آذری‌زبانان با تباری آریایی و ایرانی) در این میان خاموش و آرام می‌نگرند و از دیدن ستم‌های غیرانسانی که مسیحیان علیه یکدیگر روا می‌دارند قهقه سر می‌دهند.

تساهل به چه معناست؟

تساهل عبارت است از قبول و پذیرش آنچه قبول نداریم و به آن معترضیم اما این اعتراض همواره مقرون به یک نوع خویشتن‌داری و صیانت خود از طرد و انهدام یک تفکر یا یک اندیشه است. فرد متساهل اگرچه به یک عقیده معترض است و اگرچه میل به سرکوب عقیده مخالف دارد اما این میل در فرد متساهل سرکوب می‌شود.

فرد متساهل به یک اندیشه و یا یک عقیده معترض است اما اعتراض فزون‌تر او به سرکوب آن عقیده است، لذا در سرکوب یک اندیشه و یا تحمل و تساهل نسبت به آن به امر اول معترض‌تر خواهد بود.

قابل‌ذکر است که واژه‌ی تساهل از ریشه‌ی سهل، به معنای آسان گرفتن و سهل‌انگاری، اغماض، چشم‌پوشی و به نرمی با کسی برخورد کردن‌ گرفته شده است.

درباره جان لاک

جان لاک، نویسنده و فیلسوف انگلیسی در ۲۹ اوت ۱۶۳۲ در دهکده‌ای کوچک به نام رینگتن چشم به جهان گشود. خانواده او پیرو باورها و عقاید مذهبی فرقه پروتستان بودند و به همین ترتیب جان لاک در محیطی با این عقاید رشد یافت.

جان لاک تا ۱۴ سالگی در خانه آموزش می‌دید و پس‌ازآن در مدرسه معتبری به نام وست مینستر در لندن تحصیلات خود را تحت نظر الکساندر پوفام ادامه داد. جان لاک در سال ۱۶۵۶ مدرک کارشناسی، در سال ۱۶۵۸ مدرک کارشناسی ارشد و در نهایت در سال ۱۶۷۴ مدرک کارشناسی پزشکی خود را دریافت نمود.

وی پیرو مکتب تجربه‌گرایی بود. بسیاری از کارشناسان جان لاک را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های عصر روشنگری می‌شناسند. از جمله برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین افرادی که از جان لاک تأثیر پذیرفته‌اند می‌توان به ولتر و ژان روسو اشاره نمود.

 امروزه رویکرد تساهل و به عبارتی مدارا یکی از اصلی‌ترین ارکان تحقق عدالت در جامعه به شمار می‌رود، درصورتی‌که در گذشته‌های نه چندان دور حکمرانان و دین‌داران معتقد بودند که به هر طریقی حتی به زور هم که شده باید بندگان خدا را به بهشت برد. 

جان لاک یکی از افرادی بود که در آن زمان با این رویکرد به مخالفت پرداخت و در پی اعتراض خود نظریه تساهل را مطرح نمود. در نهایت جان لاک در تاریخ ۲۸ اکتبر سال ۱۷۰۴ دیده از جهان فروبست.

نظرات کاربران

Πυρια
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

این رساله فوق‌العاده است، از شنیدنش پشیمون نمیشید. جان لاک به شیرینی و سادگی هر چه تمام‌تر انسان‌ها رو دعوت میکنه که با احترام به ارزش‌های متفاوتی که دارن در کنار هم با آرامش زندگی کنن و به همدیگه احترام بزارن. متن

- بیشتر
مینا
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

چرا کتابای نشر نی در طاقچه بارگذاری نمیشه ؟

Alireza Yoonesi
۱۴۰۱/۰۸/۲۳

فوق‌العاده است. کاش 10 سال پیش این کتاب رو خونده بودم. به همه پیشنهاد می‌کنم خصوصاً مذهبی‌ها. ترجمه هم روانه.

Farzan
۱۴۰۲/۰۵/۱۵

معتقد هستم اگر تمام مردمان این کتاب را مطالعه میکردند و آن را درک میکردند و ادراکی حتی نسبی به این قضیه میداشتند اکنون حد زیادی از مشکلات تفکری ما وجود نمیداشت، تمام مشکل ما اینست که در حق هم

- بیشتر
hootav
۱۴۰۱/۰۸/۰۶

متن نوشتار و موضوع کتاب خوبه ولی به شدت دارم با خودم مبارزه می‌کنم که کتاب رو تا انتها گوش کنم فقط به خاطر نوع روایت گوینده که به نظرم اصلا با لحن و سبک نوشتار کتاب متناسب نیست! بعضا

- بیشتر
خانم پورجعفری
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

پیچیده ست

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۱۹۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۱۹۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان