دانلود فایل کتاب صوتی جرات داشته باش + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جرأت داشته باش (خلاصه کتاب) اثر فردریک فانژه

دانلود و خرید کتاب صوتی جرأت داشته باش (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب صوتی جرأت داشته باش (خلاصه کتاب)

میکرو کتاب صوتی جرأت داشته باش خلاصه‌ای از کتاب «جرأت داشته باش»، اثر فردریک فانژه روان‌درمان‌گر فرانسوی است. فانژه در این کتاب راهکارهایی اثربخش را برای افزایش اعتمادبه‌نفس ارائه کرده است. او می‌کوشد به کسانی که جرأت و اعتمادبه‌نفس خود را از دست‌ داده‌اند، کمک کند دلایل این فقدان را بفهمند و در بازیابی این ویژگی حیاتی توفیق یابند؛ چراکه به گفته‌ی او از دست دادن اعتمادبه‌نفس عواقبی خطرناک خواهد داشت.

درباره‌ی کتاب صوتی جرات داشته باش (میکروکتاب)

کتاب صوتی جرأت داشته باش اثری از فردریک فانژه نویسنده، روان‌پزشک و روان‌درمان‌گر فرانسوی است. او در این کتاب از اهمیت «اعتمادبه‌نفس» و راهکارهای رسیدن به این توانایی ضروری سخن گفته است. اولین نکته‌ی فانژه برای خوانندگان و شنوندگان کتاب این است که بازیابی اعتماد‌ به نفس در انسان محدود به سن و جایگاه نیست: «اشکالی ندارد که اگر در حال حاضر از اعتمادبه‌نفس خوبی برخوردار نیستید. همیشه امکان تغییر وجود دارد و هر روز می‌توانید متولد شوید». این جمله‌ مصداق «ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه‌ست» و اولین پیش‌نیاز برای هر تغییری، از جمله بازیابی اعتمابه‌نفس است.

اهمیت داشتنِ اعتمادبه‌نفس بر کسی پوشیده نیست، اما فانژه در آغاز کتاب صوتی جرات داشته باش بر یک اصل مهم تاکید دارد: «اگر اعتمادبه‌نفس در هر یک از ما کاهش یابد یا از بین برود، عواقب خطرناکی خواهد داشت». کمبود اعتمادبه‌نفس طیف وسیع و متنوعی از مشکلات را ایجاد می‌کند؛ از ناتوانی در برداشتن قدمی کوچک که می‌تواند حسرتی عاطفی به درازنای عمر انسان ایجاد کند، تا عقب‌نشینی در موقعیت حساس کاری که فرصت‌سوزی و خسران را باعث می‌شود. به گفته‌ی فانژه زندگی ما در ابعاد مختلفی می‌تواند به‌خاطر کمبود اعتمادبه‌نفس تحت تاثیر قرار بگیرد؛ خواه مسیر شغلی، خواه زندگی شخصی و یا رابطه با دوستان. او با تکیه بر تجربه‌ای که از مراجعان خود به‌‌دست آورده، تلاش می‌کند دانش خود را در زمینه‌ی بازیابی اعتماد‌به‌نفس به‌گونه‌ای موثر و نظام‌مند به مخاطبان پرشمارش ارائه دهد.

فانژه در فصل اول کتاب، از سازوکارهای اعتمادبه‌نفس سخن گفته است، از چرخه‌ی چندمرحله‌ای شکست که با غالب شدن بر ذهن انسان، او را از حرکت بازمی‌دارد. فانژه پس از توضیح این چرخه، معکوس کردن آن را نیز بررسی کرده است. فانژه برای روشن شدن این عارضه از مثال‌های ساده و قابل درکی استفاده نموده است.

فصل دوم کتاب صوتی جرات داشته باش به توضیح مشکلاتی اختصاص یافته که ریشه در کودکی و نوجوانی انسان دارد. عدم اعتمادبه‌نفس عموما از همین دوران سرچشمه می‌گیرد. نیاز به دوست داشته شدن یا در مرکز توجه قرار گرفتن، یکی از معضلاتی است که در کودکی جوانه می‌زند و در سنین بالاتر به درختی تنومند و مسموم تبدیل می‌شود. گاهی خصوصیتی ناشایست همچون «خودشیفتگی» روی دیگر عدم اعتمادبه نفس است که باعث می‌شود انسان به یک وجه وجود خود به‌طور نامعمول تکیه کند و آزار اطرافیان و در پی آن خود را به همراه آورد. او در این بخش به آفت بزرگ «پیش‌داوری» نیز پرداخته و رابطه‌ی آن را با عدم اعتمادبه‌نفس بررسی کرده است.

بخش سوم کتاب عبارت است از راهکارهای فانژه برای رسیدن به سطح مطلوبی از اعتمادبه‌نفس است. او کلیدهای اصلی دستیابی به اعتمادبه‌نفس و راه‌های فائق آمدن بر موانع رسیدن به این ویژگی حیاتی انسان را مطرح کرده است.

کتاب «جرأت داشته باش» توانسته مخاطبان بسیاری به خود جذب کند و به همین جهت به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. میکرو کتاب صوتی جرأت داشته باش با ترجمه‌ی فاطمه فراهانی، توسط انتشارات سبکتو و با گویندگی دادبه دادمهر منتشر شده است و خلاصه‌ای از کتاب اصلی است.

درباره‌ی فردریک فانژه

فردریک فانژه (Fredrich Fanget)، نویسنده، روان‌پزشک، روان‌درمان‌گر، عصب‌شناس و پژوهشگر فرانسوی است. او در یازدهم آوریل سال ۱۹۵۵ در لیون فرانسه به دنیا آمد. فانژه در رشته‌های متعددی در حوزه‌ی روان‌درمانی و روان‌پزشکی از جمله درمان شناختی-رفتاری، آسیب‌شناسی خواب و بیداری و روابط جنسی تحصیل کرده و مقالات پرشماری را منتشر نموده است. فانژه به‌غیر از فرانسه در دانشگاه‌های کشورهای دیگر مانند بلژیک و سوئیس به تدریس روان‌درمانی و رفتاردرمانی پرداخته است. او همچنین کارگاه‌ها و همایش‌های مختلفی را در زمینه‌ی روان‌درمانی، استرس، افسردگی و اعتمادبه‌نفس برگزار کرده است. فانژه در برقراری ارتباط با عموم مردم چه از طریق برنامه‌های تلویزیونی و چه سخنرانی‌های رودررو و انتشار کتاب‌های عمومی بسیار موفق بوده است. فانژه علاوه‌بر این در بیمارستان‌ها و مطب خود به درمان مراجعان خود به‌ویژه کسانی که از فوبیای اجتماعی رنج می‌برند، می‌پردازد. او پژوهش‌های مهمی در زمینه‌ی اعتمادبه‌نفس و راهکارهای ارتقای این ویژگی ضروری انجام داده و کتاب جرات داشته باش او در این زمینه، یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین آثار مکتوب است. از کتاب‌های دیگر فانژه می‌توان به «زندگی مشترک جرأت می‌خواهد» و «مدیریت رفتارهای یکهویی» که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند اشاره کرد. او علاوه‌بر کتاب‌های عمومی، کتاب‌هایی تخصصی نیز در حوزه‌ی پژوهشی خود تالیف کرده است.

شنیدن کتاب صوتی جرات داشته باش (میکروکتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی جرات داشته باش را به کسانی که احساس می‌کنند آن‌گونه که باید از اعتماد‌به‌نفس برخوردار نیستند پیشنهاد می‌کنیم. اعتمادبه‌نفس یک ویژگی ضروری و فراتر از یک امتیاز رفتاری است؛ ازاین‌رو شنیدن کتاب جرأت داشته باش برای همه مفید و خواندنی خواهد بود. اگر فرصت کافی ندارید، می‌توانید با شنیدن این میکروکتاب نکته‌های اصلی کتاب را درک کنید.

بخشی از کتاب جرات داشته باش

اگر در زندگی‌تان دچار کمبود اعتمادبه‌نفس باشید، این موضوع روی روابط شخصی، زندگی کاری و روابط اجتماعی شما تاثیر منفی می‌گذارد. دائما در رنجی قرار می‌گیرید که نمی‌دانید باید برای کاهش این رنج چه کاری انجام دهید. همین موضوع نشان می‌دهد که قبل از به کارگیری راه‌حل‌هایی برای کاهش ضعف در اعتمادبه‌نفس باید با ساز و کارهای آن به خوبی آشنا شوید. این شناخت به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که در چه مسیری قرار دارید و برای بهبود اعتمادبه‌نفس خود چه کاری باید انجام دهید.

کمبود اعتماد به نفس، چگونه زندگی شما را از بین می‌برد؟ طبیعتا اگر به دنبال بررسی عواقب خطرناک اعتمادبه‌نفس در زندگی‌مان باشیم، این موضوع خود را به صورت‌های ناملایمی نشان می‌دهد. یعنی عواقب کمبود اعتمادبه‌نفس سنگین است. می‌خواهید کاری را انجام دهید، اما انجام نمی‌دهید، می‌خواهید به جلو حرکت کنید، اما هزاران دلیل و بهانه برای متوقف شدن پیدا می‌کنید. به همین دلیل دائما در ترس، نگرانی و عدم‌رضایت از خود به سر می‌برید. گاهی هم دیگران را دلیل نرسیدن‌های خود می‌دانید. به هر حال احساسی که دریافت می‌کنید، شکست است.

این شکست‌ها باعث شدت گرفتن کمبود اعتمادبه‌نفس در شما می‌شود. افرادی که دچار این مشکل هستند، هممیشه یک تصویر منفی از خودشان دارند و این تصویر را در هر شرایط و موقعیتی با خودشان حمل می‌کنند. این ساز و کارهای کمبود اعتمادبه‌نفس، قدرت تغییر و تحول دارند و می‌توانند شما را وارد ابعاد جدیدی از زندگی کند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۶۴۹۱۶۱
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

به نظر من این کتاب برای افرادی که اعتماد به نفس ندارند و یا اعتماد به نفس ضعیف و یا حتی متوسط دارند بسیار مفیده.همچنین یکبار گوش دادن کافی نیست و باید چندبار گوش داد و حتما تمرینهایی که میگه

- بیشتر
کاربر ۲۲۶۷۰۸۵
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

با سلام وقتی یک کتاب صوتی برای گوش دادن انتخاب میشه اول صدای خواننده کتاب بعد موسیقی که در ادامه فرآیند خواندن کتاب پخش میشه مورد توجه قرار می گیره و اون حس خوب و احساس شور و شعف برای گوش دادن

- بیشتر
نرگس
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

کتاب خوبیه و راه کار داره، من گویندگی آقای دادمهر و خیلی دوست دارم آرام و با تامل

کاربر ۵۸۹۴۸۱۵
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

این کتاب را باید بارها گوش،بدیم یکبار کافی نیست اینقدر گوش،یدیم تا تو ذهنمون حک بشه وافعا اعتماد به نفس ادم را ارتقا میده و تقویت میکنه

bahar12
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

تمامی کتابهای سبکتو چه صوتی و چاپی بسیار عالی هستن.از همه عالیتر صدای بسیار رسا و بینظیر آقای دادبه دادمهر که کتابهای صوتی رو برای گوش دادن بسیار لذتبخش میکنه.،ازشون خیلی تشکر میکنم.امیدوارم سلامت و پاینده باشن.از سبکتو هم تشکر

- بیشتر
milad mdh
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

تنها کتابی که با اشتیاق بار دومه که میخوام گوش بدم عالیه👏👏👏

roya
۱۴۰۲/۰۴/۰۷

بسیار کتاب خوب و مفیدی بود مخصوصا با گویندگی خوب و روان👌👌👌

کاربر 1436
۱۴۰۲/۰۲/۱۹

درود بر شما کتاب حاضر برای افزایش اعتماد به نفس و آگاهی به نقاط قوت و ضعف، توجه به ضمیر ناخودآگاه و احساسات درونی، دوست داشتن خود و... پیشنهاد میشود.

مرسانا
۱۴۰۲/۰۴/۲۷

استفاده مکررازفعل منفی حس خوبی روالقانمی کنه جملات طولانی ومنفی زیادی داره که انگارمی خوادتلقین کنه کمبوداعتمادبنفس داری

Mahsa Modaberi
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

راهکار چندانی نشون ندادن.و بیشتر از افراد بدون اعتماد به نفس مثال زدن

زمان

۲ ساعت

حجم

۱۶۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت

حجم

۱۶۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹,۸۰۰
۴,۹۰۰
۵۰%
تومان