دانلود کتاب صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن با صدای لیا عرفانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن اثر آنتونی رابینز

دانلود و خرید کتاب صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن

۳٫۶
(۲۱۵۳)
خواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن

کتاب صوتی تکنیک های تسلط بر ذهن نوشته‌ی آنتونی رابینز نویسنده و سخنران حوزه‌ی موفقیت است. رابینز راه تغییر شرایط در جهت موفقیت را، نه در دگرگونی‌های بزرگ روحی و رفتاری بلکه در گرو درک سازوکار ذهنی می‌داند. او در این کتاب کوتاه، برای درک این سازوکار ذهنی و اصلاح رفتاری، تکنیک‌هایی عملی ارائه داده است. نسخه‌ی صوتی کتاب با ترجمه‌ی سعید ابراهیم‌پور و با صدای لیا عرفانی توسط نشر مسیر رشد سبز منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تکنیک های تسلط بر ذهن

کتاب صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن اثری از آنتونی رابینز نویسنده‌ی محبوب حوزه‌ی موفقیت و توسعه‌ی فردی است. هدف رابینز ارائه‌ی پاسخی درخور و متفاوت به بزرگ‌ترین دغدغه‌ی انسان‌ها، یعنی تغییرخواهی و رسیدن به جایگاهی بالاتر است. او در مقدمه‌ی کتاب موضع خود را در برابر راهکارهایی که در عمده‌ی مراکز درمانی رواج دارد، مشخص کرده است؛ به‌گفته‌ی رابینز راه تغییر بازگشت به عمق خاطرات منفی و زنده کردن دوباره‌ی آن‌ها نیست، چراکه این روش روان‌درمانی علاوه‌بر طولانی و فرساینده بودن، مسموم شدن فضای ذهنی افراد را نیز در پی دارد. از دید رابینز صفحه‌های گرامافون مغز را باید آن‌گونه تغییر داد که آهنگ‌های دلخواه ما در ذهن‌مان پخش شود. کافی است خاطرات قدیمی خود را به‌شکلی که می‌خواهیم تغییر دهیم و تصورات منفی خود را با تصورات مثبت جایگزین کنیم. تکنیک‌های لازم برای تسلط بر ذهن و تغییر تصورات به نفع فرد، شالوده‌ی کتاب حاضر را ساخته است.

عامل شادی و افسردگی به باور آنتونی رابینز چیست؟

آنتونی رابینز نقش اساسی در جهت‌دهی به حرکت انسان را به ذهن و تصورات ذهنی می‌دهد. از دید او عامل اصلی ایجاد شادی و افسردگی، تجسم ذهنی است. او در ادامه به چگونگی تصویرسازی ذهنی اشاره و مکانیزم آن را شرح داده است. هر تصوری در ذهن انسان با پنج حس بینایی، شنوایی، لامسه، چشایی و بویایی ایجاد می‌شود که تجربیات ما از دنیای پیرامون‌مان را می‌سازد. پس راه تسلط بر تصور ذهنی از شناخت این حس‌ها و چگونگی عملکردشان می‌گذرد.

چگونه می‌توان برای رسیدن به موفقیت و به‌تبع آن شادی تغییر ایجاد کرد؟

در بسیاری از اوقات افراد برای ایجاد تغییر، نحوه‌ی احساس یا رفتار خود را تغییر می‌دهند. مثلا برخی به‌صرف این‌که احساسی خوشایند از کشیدن سیگار در جسم و روان خود می‌یابند، به آن روی می‌آورند. سیگار کشیدن برای آن‌ها عاملی برای تغییر تصورات ذهنی و رهایی از افکاری است که ذهن آن‌ها را آزار می‌دهد. بدین‌سان فرد پس از کشیدن سیگار احساس می‌کند حالش بهتر شده و به آرامش رسیده است. اما روش پیشنهادی رابینز در کتاب صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن برای ایجاد تحول حسی و عملی، شناخت کارکرد ذهن انسان و تغییر بر این اساس است. او برای تغییرات مثبت ذهنی دو عامل اصلی معرفی می‌کند: عامل اول تغییر خود تصورات و عامل دوم تغییر نحوه‌ی تصورات ذهنی است. رابینز برای هر کدام از این دو مثال‌ها و جزئیات روشن‌کننده‌ای عنوان کرده است. او تغییر نحوه‌ی تصورات ذهنی را منوط به شناخت عاملی مهم به‌نام «کیفیات حسی فرعی» می‌داند که باعث می‌شود در درون خود واکنش سریعی به محرک‌ها نشان دهیم. او کیفیات حسی را در سه بخش، بر اساس سه حس مهم انسان یعنی بینایی، شوایی و لامسه فهرست‌بندی کرده است. این سه حس، در واقع حس‌های اصلی انسان در ایجاد ارتباط با پیرامون و خاطره‌سازی هستند. به این ترتیب با شناخت کیفیات حسی بصری، شنوایی و لامسه می‌توان آن‌ها را جهت‌دهی کرده و نوع خاطره‌ی ذهنی که برای‌مان می‌سازند را تا حدی قابل‌قبول به کنترل خود درآوریم.

رابینز در سه فصل انتهایی کتاب صوتی تکنیک های ستلط بر ذهن با عنوان‌های «شروع تغییر»، «قلمرو ذهنی» و «الگوی جایگزینی»، مخاطبانش را قدم به قدم تا رسیدم به نقطه‌ی جدیدی که تغییر و تحول درونی است، همراهی می‌کند. در فصل شروع تغییر، براساس نکات شرح‌داده‌شده و با قرار گرفتن در شرایط مرتبط و غیرمرتبط (نگاه به خود و تحلیل احساسات خود از دو زاویه‌ی متفاوت)، فرد در مسیر درست تغییر قرار می‌گیرد. در دو فصل آخر نیز به چگونگی تثبیت تغییرات مثبت شکل‌گرفته در جهت موفقیت و ثبات‌قدم در این مسیر پرداخته شده است.

شنیدن کتاب صوتی تکنیک های تسلط بر ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان کتاب‌های توسعه‌ی فردی و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم. کسانی که از عدم تسلط بر احساسات و واکنش‌های ذهنی خود به اتفاقات پیرامون رنج می‌برند، از این کتاب بهره‌ی بسیار خواند برد.

چرا باید کتاب صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی تکنیک های تسلط بر ذهن به ما کمک می‌کند انفعال ذهنی را به تسلط بر احساسات تبدیل کنیم و افسار خاطرات بد و ذهنیات منفی سرگردان در ذهن‌مان را یک بار برای همیشه در دست بگیریم. کم‌حجم بودن این کتاب جذاب کمک می‌کند بارها آن را بشنویم و بر تکنیک‌های مطرح‌شده در آن تسلط یابیم.

درباره‌ی آنتونی رابینز

آنتونی رابینز نویسنده، سخنران انگیزشی و سرمایه‌گذار آمریکایی است. او در ۲۹ فوریه‌ی ۱۹۶۰ در شمال هالیوود در کالیفرنیا به دنیا آمد. رابینز دوران کودکی سختی را پشت‌سر گذاشت. والدینش از هم جدا شدند، مادرش چندبار ازدواج کرد و نهایتا پس از ازدواج با جیم رابینز بود که آنتونی توسط همسر تازه‌ی مادرش به فرزندی پذیرفته شد. سختی‌های رابینز اما همچنان ادامه داشت و به آن‌جا رسید که خانه را در هفده‌سالگی ترک کند. نقطه‌ی عطف زندگی رابینز آشنایی او با جیم ران سخنران انگیزشی و شروع به کار کردن برای او و تبلیغ سمینارهایش بود. رابینز در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان یک سخنران انگیزشی کار خود را آغاز کرد و با توانایی منحصربه‌فردی که در این زمینه داشت، توانست مخاطبان و طرفداران بسیاری پیدا کند. رابینز در کنار سخنرانی‌های خود به تالیف کتاب روی آورد که در این عرصه هم با استقبال وسیع مواجه شد. «قدرت نامحدود»، «شکست‌ناپذیر»، «هیولای درونت رو بیدار کن» و «۳۶۵ گام به سوی موفقیت» عناوین برخی از کتاب‌های محبوب و موفق رابینز هستند. رابینز نقشی فعال در امور بشردوستانه‌ داشته است. او در سال ۲۰۱۴ منافع حاصل از انتشار کتاب «اهرم‌های پول‌دار شدن» را برای کمک به تهیه‌ی غذا به نیازمندان اهدا کرد. همکاری با یک شرکت تامین آب شیرین برای رساندن آب سالم به مناطقی روستایی در شرق هند، کمک به جمع‌آوری پول برای عملیات زیرزمینی احداث راه‌آهن و کمک به سازمان‌های دولتی برای مبارزه با قاچاق کودکان از دیگر فعالیت‌های بشردوستانه‌ای است که رابینز در طول عمر خود انجام داده است.

بخشی از کتاب تکنیک‌های تسلط بر ذهن

روشی که می‌خواهم به شما یاد دهم ترکیبی از سیستم برنامه‌ریزی عصبی کلامی و یافته‌های خودم است. برنامه‌ریزی عصبی کلامی یا به‌اختصار اِن اِل پی، علمی است که نشان می‌دهد چگونه زبانی، خواه شفاهی و خواه غیرشفاهی، بر روی سیستم عصبی می‌توانیم تأثیر بگذاریم؛ اما این روش با آن شکلی که در بسیاری از مراکز روان‌درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد کاملاً متفاوت است.

بسیاری از روان‌شناسانی که در مراکز روان‌درمانی کار می‌کنند بر این باورند که برای یک تغییر باید به عمق خاطرات منفی بازگشت و آن‌ها را مجدداً زنده کرد. آن‌ها بر این باورند که تجربیات منفی افراد همچون سیالی در ذهنیت آن‌ها جریان دارد و این جریان آن‌قدر ادامه می‌یابد تا کل ذهنشان را مسموم می‌کند و از آن لبریز می‌شود. این روان‌شناسان بر این باورند که بهترین راه‌حل این است که دوباره با تمام جزئیات آن خاطرات تلخ و دردها را تجربه کنیم و بعدازآن برای همیشه روی آن‌ها خط بکشیم و آن‌ها را به فراموشی بسپاریم.

اما تجربیاتی که من در این سال‌ها به دست آوردم نشان می‌دهد که این کار نه‌تنها تأثیری ندارد بلکه یکی از کم تأثیرترین روش‌های کمک به حل مشکلات انسان‌هاست. در ابتدا وقتی از کسی می‌خواهیم که بدترین خاطراتش را مجدداً به یاد آورد، درواقع او را در بدترین و هولناک‌ترین حالات روحی‌اش قرار می‌دهیم. وقتی فردی در این وضعیت اسفناک روحی قرار می‌گیرد، شانس ایجاد رفتارها و نتایج مثبت و مدنظر ما به‌شدت کاهش می‌یابد. درواقع با این کار ما موجبات تقویت الگوهای دردناک و تضعیف‌کننده را در او به وجود می‌آوریم. با دسترسی مستمر به حالات ناخوشایند، تضعیف‌کننده و دردناک، ایجاد این حالات در آینده ساده‌تر می‌شود. هرچه راحت‌تر بتوانید حالاتی را در خود زنده کنید، راحت‌تر می‌توانید دوباره آن را به وجود آورید. شاید به همین خاطر است که درمان‌های سنتی وقت زیادی را می‌گیرد و اکثر مشاوران برای کوچک‌ترین مشکلات هم تعداد جلسات مشاوره‌ای زیادی برای بیمار برگزار می‌کنند. البته منظور من این نیست که روان‌شناسی سنتی نتیجه ندارد، برعکس به نتیجه نیز ختم می‌شود؛ اما سؤال اصلی این است که آیا می‌توان به این نتایج درزمانی کوتاه‌تر و با درد و رنج کمتری دست‌یافت؟

معرفی نویسنده
عکس آنتونی رابینز
آنتونی رابینز
آمریکایی | تولد ۱۹۶۰

تونی رابینز یا آنتونی جی رابینز نویسنده کتاب‌های موفقیت و سخنران انگیزشی در ۲۹ فوریه سال ۱۹۶۰ در شمال هالیوود متولد شد. او در یک خانواده فقیر کودکی خود را گذراند. برای آنتونی رابینز مواجهه با مشکلات از کودکی با جدا شدن والدینش آغاز شد و شدت فقر برای او و خانواده‌اش به حدی بوده که حتی جشن‌های معمول کریسمس یا روز شکرگزاری را مانند روزهای دیگر می‌گذراندند زیرا توان مالی کافی برای خرید ملزومات را نداشتند.

نظرات کاربران

💍
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

عالی بود، البته روشهاش به چند بار خوندن و نکته برداری نیاز داره ، اما واقعا تغییرات سریعی میشه باهاش به وجود آورد، واقعا ازششو داشت

معمای عشق♡ (ℬ•ℳ)
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

تسلط بر ذهن 🧠 ذهن شما یک قلمرو است اگر بر آن مسلط شوید پادشاه سرنوشت خود خواهید شد⁉️👀 کتاب بسیار خوبی بود مختصر ومفید وگویندگی هم خوب بود✅ پ ن::از هرکتابی نکته ای بیاموزیم و به آن عمل کنیم 🥀⚡

haniye zia
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

از نظر من کتاب بسیار عالی و گویای حالات تفکرات یه انسان است که به درستی بیان شده و صد در صد ارزش خوندن با چشم های بسته را دارد .

مجید
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

ااین کتاب در حد عالی برای تغیر افکارهای منفی به مثبت تاثیر دارد

AiRJim
۱۳۹۹/۰۷/۲۶

بنظرم مختصر مفید و کاربردیه فقط تمرین لازم داره

milad
۱۴۰۰/۱۲/۲۲

احساسات انسانی ناشی از حالات روحی است و حالات روحی نیز ناشی از تصورات درونی است🎇

seyed mehdi alavi 313
۱۴۰۰/۰۲/۲۰

بستگی به سلیقه ت داره وگرنه من دوسش دارم 🙂

امین میاحی
۱۴۰۰/۱۲/۱۳

به نظرم کتاب خوبیه برای کنترل ذهن و بتونیم بهتر متمرکز شویم

کاربر ۱۰۵۹۱۲۲
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

کاملا شعاری؛ به معنی واقعی کلمه مملو از مزخرفات غیر علمی. نویسنده سعی داره با کلماتی مثل قطعا ؛ یقیتا ؛ سریعا و کلماتی ازین دست مخاطب رو فریب بده. اگرم موفق نشدید در نهایت جوابشون اینه درست انجام ندادید! تو

- بیشتر
وحید
۱۳۹۹/۰۷/۲۴

تکرار کتاب "تسلط بر تاثیرگذاری" تونی رابینز بود.

زمان

۵۳ دقیقه

حجم

۱۲۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۳ دقیقه

حجم

۱۲۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۹,۵۰۰
۵۰%
تومان