دانلود و خرید کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو ارلینگ کاگه ترجمه شادی نیک‌رفعت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو اثر ارلینگ کاگه

کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو

معرفی کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو

کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو نوشته ارلینگ کاگه جلد ششم از مجموعه خرد و حکمت زندگی است. این اثر هم مانند دیگر آثار این مجموعه به روایت‌های زندگی و بیان پرسش‌های مهم در باب زندگی و دعوت به تفکر می‌پردازد.

کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو را با ترجمه شادی نیک‌رفعت در اختیار دارید.

درباره کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو

کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو جلد ششم از مجموعه خرد و حکمت زندگی است. ارلینگ کاگه در کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو از عناصر مهمی نوشته است که به انسان‌ها کمک می‌کند تا درباره مفاهیم مختلف زندگی تفکر و تامل کنند. عمیق شوند و به درک تازه‌ای برسند. او انسان‌ها را به سکوت دعوت می‌کند. همان چیزی که جای خالی‌اش در زندگی پر از سر و صدای امروزی به شدت به چشم می‌خورد. مجموعه خرد و حکمت زندگی آثاری را ارائه می‌کند که هدفشان آوردن فلسفه و اندیشه به درون زندگی روزمره انسان‌های امروزی است. البته فلسفه‌ای که باعث تفکر و تعمق در مسائل حتی ساده‌ی زندگی شوند.

کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به فلسفه نوین و دوست‌داران کتاب‌های تفکربرانگیز از خواندن کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو لذت می‌برند.

درباره ارلینگ کاگه

ارلینگ کاگه نویسنده نروژی، حقوق‌دان هم هست. او چند ترمی فلسفه خوانده، اما این رشته را رها کرده و حالا صاحب یک انتشارات کتاب است و خودش را یک کارآفرین هم می‌داند. او در عرض ۲ سال و بدون حمایت سازمان و یا نهادی، با پای پیاده به قطب شمال، قطب جنوب و اورست رفته و آن‌جا سکوت را تجربه کرده است.

بخشی از کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو

هزاران سال است آدم‌هایی که دور از بقیه زندگی کرده‎اند ‌ـــ راهبانی که بر قلهی کوه زیسته‌اند، تارِکانِ دنیا، دریانوردان، چوپانان یا مکتشفان که همیشه در سفرند ـــ به این باور رسیده‌اند که کلید اسرار و کشف رموزِ زندگی در سکوت به دست می‌آید. نکته همینجاست. حسابی دریانوردی می‌کنید، اما در راه برگشت ممکن است بفهمید آنچه در پیاش بوده‌اید در درون خودتان است.

بتهوون، همانطور که همه می‌دانند، آخر سر کاملاً ناشنوا شد. این تحولْ اصالتی عمیق و روحی آزادمنش در وجودش پروراند. سمفونیِ نهم را فقط با صداهایی که در سرش خانه کرده بود نوشت و رهبری کرد. در طول نخستین اجرای قطعه، پشت به جمعیت ایستاده بود تا ارکستر را رهبری کند. وقتی اجرا تمام شد، باید برمی‌گشت تا ببیند حضار دارند کف می‌زنند یا هو می‌کنند. نه تنها تشویق می‌کردند، بلکه اشتیاق و هلهله‌شان چنان اوج گرفته بود که پلیس وین را خبر کردند تا دوباره نظم و آرامش را برقرار کند.

به باور من، هر کسی می‌تواند سکوت درون خودش را پیدا کند. همیشه درونمان هست، حتی اگر دائم در دل سروصدا باشیم. در اعماق اقیانوس، زیر آن موج‌های بلند و کوتاه، می‌توانید سکوت درونتان را بیابید. وقتی زیر دوش حمام آب از سرورویتان جاری می‌شود،‌ وقتی جلوِ آتشی شعله‌ور نشسته‌اید، وقتی در رودخانه‌ای جنگلی شنا می‌کنید یا جایی مشغول پیاده‌روی هستید: در همهٔ این موقعیت‌ها می‌شود سکوت مطلق را حس کرد. عاشق این حالتم.

در اسلو، کار سخت‌تر است. من در شهر کار می‌کنم و گاهی مجبورم آن‌جا برای خودم سکوت دست‌وپا کنم. گاهی سروصدا چنان زیاد است که صدای آهنگی را که گوش می‌دهم بیشتر می‌کنم، نه برای پرت کردن حواسم، برای خلاص شدن از صداهای دیگر. راه‌حل خوبی‌ست، البته اگر قطعه برایم آشنا باشد و مدام غافلگیر نشوم. اگر واقعاً بخواهید، در باند فرودگاه هم که باشید می‌توانید سکوت را احساس کنید. یکی از دوستانم می‌گفت تنها موقعیتی که در آن می‌تواند به سکوت مطلق برسد حین رانندگی‌ست.

نظرات کاربران

Amin D
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

از آن دسته کتابهایی که نویسنده حس خوبی از خودش و تجربه زیسته اش دارد و فکر میکند به همین سادگی میتواند دیگران را نسبت به فلسفه و سوالات اساسی زندگی شان بر مبنای تجربیات یک فرد دیگر متقاعد کند.

- بیشتر
روزبه
۱۳۹۹/۰۸/۰۴

نظر من نخست معطوف به ترجمه کتاب است و با توجه به دسترسی به متن اصلی و مقایسه با بخش‌هایی از آن باید گفت ترجمه‌ای وفادار و دقیق ارائه شده است. در مورد محتوا نیز همه کتاب برای من جذابیت

- بیشتر
maryam.m
۱۳۹۹/۰۷/۲۱

عالی است لطفا در طاقچه بینهایت بذارید

faezeh
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

درود بر دوستان کتاب خوان،این کتاب رو به پیشنهاد دکتر شکوری خوندم و با توجه به اینکه ایشون بخش های جذاب کتاب رو عنوان کردند انتظار بیشتری از کتاب برام ایجاد شد ولی در مجموع کتاب خوبیست. توصیه می کنم

- بیشتر
bahar
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

سلام لطفا برا این کتاب تخفیف اختصاص بدین

Mah7dis
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

کتاب کتابی معمولی است.تجربه ی زیسته ادمی روی این کره ی خاکی که به این باور رسیده که سکوت و پیاده روی چه تاثیری میتواند بر ما داشته باشد و هیچ گاه فراتر از این نمیرود.به شخصه نسخه کاغذی کتاب

- بیشتر
k.t
۱۳۹۹/۰۹/۲۳

کتاب فوق العاده‌ای که راهی خوب برای پیداکردن آرامش از دست رفته‌ام در این زمانه هیاهو مقابل چشمانم گذاشت :) . پیاده روی و سکوت؛ . قبل از نوشتن نظر دو هفته هر روز بدون داشتن مقصد یا راهی مشخص، فقط به هدف پیاده

- بیشتر
Shéri
۱۳۹۹/۰۸/۱۹

با مطالعه "نمونه" جوری محوش شدم که تصمیم گرفتم برم و خود کتاب رو بخرم ... این از اون کتاب‌هاییه که دلم می‌خواد موقع خوندن لمسش کنم و باهاش سکوت درونم ُ سیراب کنم. اگر مقوله سکوت، از جنسی که توی

- بیشتر
علی
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

لطفا توی بینهایت بذارید

hedie_tgh
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

گفتید که با تخفیف بخرید، پس کو تخفیف؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۹)
در مسیر شناختن خودتان به شناخت دیگران می‌رسید.
rain_88
«تمام مشکلات انسان از این نشئت می‌گیرد که نمی‌تواند یک جا تنها، ساکت، و آرام بنشیند.»
ناهید
سکوت شکوه و ابهتی خاص هم در خود دارد، بله، همچون اقیانوس، یا پهنهٔ بی‌پایانی از برف. و هر کس با حیرت به تماشای این شکوه ننشیند، از آن هراس دارد. و به احتمال زیاد علت واهمهٔ بیشتر مردم از سکوت هم همین است (بی‌خود نیست هر جایی می‌روی، هرجا، موزیک به راه است).
اسکندر
بتهوون، همان‌طور که همه می‌دانند، آخر سر کاملاً ناشنوا شد. این تحولْ اصالتی عمیق و روحی آزادمنش در وجودش پروراند. سمفونیِ نهم را فقط با صداهایی که در سرش خانه کرده بود نوشت و رهبری کرد. در طول نخستین اجرای قطعه، پشت به جمعیت ایستاده بود تا ارکستر را رهبری کند. وقتی اجرا تمام شد، باید برمی‌گشت تا ببیند حضار دارند کف می‌زنند یا هو می‌کنند. نه‌تنها تشویق می‌کردند، بلکه اشتیاق و هلهله‌شان چنان اوج گرفته بود که پلیس وین را خبر کردند تا دوباره نظم و آرامش را برقرار کند.
Baseer Koushan
ما برای خوردن و پول درآوردن زندگی نمی‌کنیم. می‌خوریم و پول درمی‌آوریم تا بتوانیم زندگی کنیم. این معنا و غایت زندگی‌ست.»
rain_88
_ سکوت در ژاپن بخش مهمی از مکالمه است. وقتی دو نفر را می‌بینم که مدتی طولانی با هم ژاپنی حرف می‌زنند، به این فکر می‌کنم که چقدر مکث‌های کوتاه و بلند به اندازهٔ یافتنِ کلمهٔ درست دشوار است. سکوت به‌نظر همان‌قدر در مایه غنی‌ست که کلمه.
rain_88
اگر از من جوان‌ترید و این‌همه تولد را برای سن‌بالاها جشن نگرفته‌اید، بهتان می‌گویم حرفی که در اکثر این مهمانی‌ها ممکن است بشنوید این است: «تمام آن روزهایی که آمدند و رفتند __نفهمیدم آن روزها زندگی‌ام بودند.»
Baseer Koushan
همهٔ آن‌هایی که غرق تجملات‌اند چیزی بیشتر از بقیه می‌دانند: این‌که تجملات فقط حامل لذت‌های کوتاه‌مدت است.
Baseer Koushan
صبح زود از خانه‌های کوچکشان آمده‌اند بیرون تا دقایقی یا حتی ساعتی در ترافیک معطل بمانند. عینهو فیلم‌های صامت. پس از آن، داخل ساختمان‌های غول‌آسا می‌شوند و هشت، ده، یا دوازده ساعت را نشسته، خیره به صفحهٔ مانیتور، می‌گذرانند. بعدش هم در همان ترافیک به خانه‌های کوچکشان بازمی‌گردند. و هر شب هنگام شام خوردن اخبار می‌بینند. به همین منوال، سال از پی سال می‌گذرد
اسکندر
هایدگر میان زندگی کردن و گذران زندگی تمایز قائل می‌شود. این فیلسوف بر این باور است که آدم‌ها باید به خودشان سختی دهند تا به آزادی برسند. اگر مدام سهل‌ترین مسیر را انتخاب کنید، آن راه‌حلی که حداقلِ چالش را دارد همیشه ارجح می‌شود. انتخاب‌هایتان حالتی از پیش تعیین‌شده به خود می‌گیرند و نه‌تنها آزادی از زندگی‌تان رخت برمی‌بندد، که به ملال هم دچار می‌شوید.
rain_88

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان