دانلود و خرید کتاب چشم در چشم خورشید اروین د. یالوم ترجمه تیم آموزشی دینا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چشم در چشم خورشید اثر اروین  د. یالوم

کتاب چشم در چشم خورشید

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چشم در چشم خورشید

اروین دیوید یالوم در رمان چشم در چشم خورشید (خیره به خورشید) تلاش می‌کند در قالب یک داستان روایی، مرگ و هراس از آن را برای خواننده به چالش بکشد و او را از این هراس برهاند.

آیا شما خیلی به مرگ فکر می‌کنید؟ آیا این ترس را حس کرده‌اید یا این سایه تاریک را در زندگی خود داشته اید؟ آیا قبول دارید که این سایه در زندگی بسیاری از ما وجود دارد؟ آیا روبرو شدن با مرگ مثل چشم در چشم شدن با خورشید است؟ دردناک، آزاردهنده و سخت؟ بیشترین نگرانی شما در ارتباط با مرگ از چیست؟ آیا می توانید آن را با کلمات تشریح کنید؟ آیا می توانید آن را ببینید؟ آیا هرگز ترس یا نگرانی داشته اید که گمان کنید در حقیقت همان ترس از مرگ بوده است؟ آیا اولین برخوردتان با مرگ یک انسان را به خاطر دارید؟ اولین کسی از نزدیکانتان که مرد چه کسی بود و مرگ او چه تاثیری روی شما گذاشته است؟ آیا شما زیاد در مراسم خاکسپاری شرکت کرده اید؟ 

 درباره کتاب چشم در چشم خورشید

کتاب چشم در چشم خورشید شما را با بسیاری از سوالات این گونه مواجه می‌کند و به شما کمک می‌کند که بر وحشت از مرگ غلبه کنید. اروین یالوم، در این کتاب در قالبی داستانی از تجربیات شخصی خود و کاردرمانی بر روی بیماران خود می‌گوید و معتقد است، ترس از مرگ سایه تاریکی از وجود ماست که ما هرگز نمی‌توانیم آن را از خود جدا کنیم یا نادیده‌اش بگیریم.

 زخم کشنده، تشخیص اضطراب مرگ، تجربه ای بیداری کننده، قدرت باورها، غلبه بر وحشت از مرگ از طریق برقراری ارتباط سالم، آگاهی از مرگ، نحوه پرداختن به ترس از مرگ، پس گفتار برخی از عناوین کتاب یالوم هستند.

یالوم معتقد است، ما می‌ژتوانیم با ترس از مرگ روبه‌رو شویم همان طور که با هر نوع ترس دیگر ممکن است، مواجه شویم. پس از اینکه پذیرفتیم مرگ نهایتا در انتظار همه ما هست، بهتر با آن آشنا می‌شویم، آن را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، دلایلش را می‌پذیریم و تعبیر نادرستی را که از کودکی درباره مرگ شنیده‌ایم و ما را به وحشت انداخته است، فراموش می‌کنیم. وقتی ما دید تازه‌ای به مرگ داشته باشیم نسبت به زندگی هم دید متفاوتی پیدا می‌کنیم. با به کار بردن تجربه‌های جدید و آگاهی یافتن به ضمیر باطنی‌مان می توانیم وحشت از مرگ را کاهش دهیم.

 خواندن کتاب چشم در چشم خورشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای عموم به خصوص دانشجویان روانشناسی کتابی مفید و موثر است زیرا نویسنده تجربیات خود را از درمان بیماران خود با مخاطب در میان گذاشته است، منشأ بسیاری از اختلالات روانی و بیماری های روانی را ترس از مرگ تشخیص داده است و درس‌های زیادی را در اختیار روان‌درمانگران قرار داده است.

 درباره اروین یالوم

اروین دیوید یالوم، استاد بازنشسته روانپزشکی از دانشگاه پزشکی استنفورد است. او نویسنده کتاب مرجع روان شناسی تئوری و عملی است که ۷۰۰هزار نسخه آن فروش رفته به چاپ پانزدهم رسیده و به همه زبان ترجمه شده است. رمان وقتی نیچه گریست این روان پزشک هستی‌گرا بالاترین میزان فروش را در چندین کشور از جمله آمریکا، آلمان، آرژانتین، ترکیه، برزیل و یونان داشت. مامان و معنای زندگی، دروغگویی روی مبل، درمان شوپنهاور، جلاد عشق، هنر درمان، هر روز نزدیک‌تر از پیش، روان‌درمانی اگزیستانسیال و مسئلا اسپینوزا  از جمله آثار این نویسنده آمریکایی است.


معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه