دانلود و خرید کتاب طراحی مسیر زندگی بهنام مرادیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی مسیر زندگی اثر بهنام مرادیان

کتاب طراحی مسیر زندگی

معرفی کتاب طراحی مسیر زندگی

کتاب طراحی مسیر زندگی؛ چگونه چشم بسته به سمت کنکور نرویم و مسیر زندگی خود را به درستی بسازیم کتابی در حوزه مشاوره و برنامه ریزی آموزشی و ویژه دانش آموزان دبیرستانی است. این کتاب به قلم بهنام مرادیان، پژوهشگر حوزه مهارت‌های زندگی نوشته شده است.

درباره کتاب طراحی مسیر زندگی

کتاب طراحی مسیر زندگی با این هدف نوشته شده تا به دانش‌آموزان دبیرستانی کمک کند تا این بهترین سال‌های نوجوانی خود را صرفا صرف تلاش برای گذشتن از کنکور نکنند. بلکه برنامه‌ریزی خود را بر پایه طراحی مسیر زندگی با هدف رسیدن به موفقیت شخصی و شغلی انجام دهند. اکنون دانش‌آموزان دبیرستانی، تنها یک برنامه دارند و آن هم کنکور است. در حالیکه در این سال‌های طلایی، دانش‌آموزان باید علایق، استعدادها و توانمندی‌های اولیه خود را بشناسند و مسیر زندگی خود را با رویکرد توسعه و رشد آنها شکل بدهند.

اکنون مسیر پیش روی یک دانش آموز دبیرستانی، اینست برای قبول شدن در یک رشته دانشگاهی در یک دانشگاه خوب تلاش کند و تست بزند. در حالیکه ابتدا باید دید او به عنوان یک نوجوان در چه زمینه‌ای دارای استعداد است و در چه زمینه‌ای می‌تواند به شکوفایی و برجستگی برسد.

این کتاب تلاش می‌کند تا به دانش‌آموزان دبیرستانی نشان دهد، به جای تست زدن، باید روی چه چیزهایی در دورنمای زندگی خود تمرکز کنند و مسیری را طراحی کنند که موجب شکوفایی توانمندی‌های درونی آنها می‌شود. شکوفایی آن توانمندیهاست که موجب موفقیت شغلی می‌شود. به عبارتی این کتاب توجه نوجوانان را به دوران پس از دانشگاه جلب می‌کند. یعنی زمانی که باید کار کنند و شغلی داشته باشند. در آن زمان باید در حوزه‌ای وارد شوند که بتوانند برجسته و منحصر به فرد باشند و این زمینه نمی‌تواند در تضاد با ویژگی‌های شخصیتی و استعدادهای فرد باشد.

کتاب طراحی مسیر زندگی پس از تشریح اولیه مفهوم مسیر زندگی از چند دیدگاه مختلف، درباره مفاهیمی مانند شغل، کار و ثروت صحبت می‌کند و درباره نقش اقتصادی شغل در زندگی توضیح می‌دهد. سپس به بررسی این می‌پردازد که اصلا چرا ما به دنبال علم و درس خواندن می‌رویم. سپس چند آزمون سنجش استعداد، توانمندی و ویژگی شخصیتی در اختیار دانش‌آموزان می‌گذارد تا به کمک آن بتوانند تصویر بهتری از خود و توانمندی‌هایشان بیابند و چشم بسته به سمت کنکور نروند.

خواندن کتاب طراحی مسیر زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب طراحی مسیر زندگی بیش و پیش از همه ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی نوشته شده است و مخاطب آن این گروه از نوجوانان هستند. در گام بعد پدر و مادرهایی که نگران آینده فرزندانشان هستند و خوشبختی و موفقیت آنها را در قبولی در کنکور و کسب مدرک دانشگاهی می‌پندارند بهتر است این کتاب را بخوانند تا با تصویر متفاوتی از آینده، نسبت به آنچه موسسات کنکور برایشان نمایش می‌دهند رو به رو شوند. مشاوران آموزشی و مدیران و مجریان آموزشی هم می‌توانند ایده‌های خوبی از این کتاب برای شغل خود بگیرند. 

بخشی از کتاب طراحی مسیر زندگی

مسیر موفقیت از دوران نوجوانی و با شکل‌گیری شخصیت ما آغاز می‌شود. در این دوران است که شما هویت خودتان را برای خود و جامعه پیرامون مرزبندی می‌کنید. همچنین با تجربه موقعیت‌های گوناگون، مهارت‌ها و استعدادهای مختلف را در خودتان کشف یا ایجاد می‌کنید.

مخاطب این کتاب شما نوجوانان و دانش‌آموزان، به ویژه دبیرستانی‌ها هستید. چون باید از همین حالا مسیر تحصیلی و در پی آن مسیر شغلی خود را انتخاب کنید. اکنون که شما در آغاز راه هستید بهتر از هر کسی این فرصت طلایی را دارید تا رشته علمی و کار آینده خود را متناسب با ویژگی‌های درونیتان انتخاب و طراحی کنید.

ما در این کتاب، درباره تکنیک‌های تست زدن، رشته‌های خوب دانشگاهی یا روش‌های انتخاب رشته صحبت نخواهیم کرد. این کتاب درباره شما صحبت می‌کند و به شما کمک می‌کند خود کنونیتان را بشناسید، برای توسعه و پیشرفت آن برنامه‌ریزی کنید و در مسیری که برای شما خوشنودی فراهم کند گام بردارید.

نظرات کاربران

بهار
۱۳۹۹/۰۸/۲۱

برای من کتاب مفیدی بود و به من در شناخت استعداد و علاقه برای پیدا کردن شغل مناسب کمک کرد.

کاربر 2321452
۱۳۹۹/۰۷/۲۰

واقعاً کتاب بسیار خوبیه . با این کتاب راحت میتونید برای آیندتون برنامه ریزی کنید

کاربر ۲۲۸۸۶۴۹
۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاش رایگان بود لطفا رایگانش کنین

roghayeh noien
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

کتاب خوبی بود و مطالب خوبی داشت.

mahsa
۱۳۹۹/۰۸/۲۲

خیلی خوبه و بعد دیگه زندگی وترفند های زندگی شغلی واهمیت درس در جهان ما صحبت میکنه البته بگم تا نصف خوندم

Hedie Babaee
۱۴۰۰/۰۳/۱۰

یکی از بهترین کتاب هایی که به من کمک کرد تا بتونم راحتتر واسه زندگیم برنامه ریزی کنم

کاربر 8040651
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

تست‌های شخصیتی خیلی به من کمک کردند، من دانشجو هستم اما کمی سردرگم بودم و این کتاب در شفاف شدن اندیشه‌ام به من کمک کرد.

حُسنیه'
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

کتاب خوبی بود.. من بخش آزموناش رو دوست داشتم

کاربر 5518524
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

نسخه چاپی رو از کجا بخرم؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۳)
«ما آن چیزی هستیم که به طور پیوسته انجام می‌دهیم.»
بهار
مهره غیرقابل جایگزین باشید
roghayeh noien
اینکه چه شغلی دارید مهم نیست. مهم این است که آن را چه طور (با چه کیفیتی) انجام می‌دهید.
roghayeh noien
اگر می‌خواهید موفق باشید، کاری را انجام دهید که عاشقش باشید. وگرنه معمولی خواهید بود و جهان پر است از آدم‌های معمولی افسرده.
roghayeh noien
لیستی تهیه کنید از همه چیزهایی که دارید و شما به خاطر آنها سپاسگزار هستید. آن مقدار تندرستی که دارید. آن مقدار خانواده، دارایی، دوستان، امنیت و هر چیز دیگر. آنها را با خود مرور کنید و از صمیم قلب آن احساس رضایت ناشی از داشتن را تجربه کنید. نوشتن موجب می‌شود خیلی روشن و واضح چیزهایی که دارید را ببینید. بعد به این هم فکر کنید اگر هر کدام از اجزای این لیست را نداشتید چه می‌شد. آنگاه بیشتر عمق داشته‌هایتان را درک می‌کنید. هر زمان احساس افسردگی یا شکست کردید این تمرین را انجام بدهید. نتیجه‌اش معجزه‌آسا است.
roghayeh noien
توانمندی + اشتیاق + نیاز بازار = کار شما
roghayeh noien
شغلی که با روحیات و ویژگی‌های شما هماهنگ است و با دغدغه‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌های شما در زندگی همخوانی دارد.
roghayeh noien
وقتی ما برای خودمان تعهد زمانی نداریم، همواره همه چیز را به عقب می‌اندازیم. یک رویکرد شب امتحانی. در حقیقت چون بسیاری از کارهای بلندمدت و زیرساختی زندگی ما، نیازمند تعهد شخصی است و نباید آن را به کسی تحویل بدهیم، دچار همین پشت گوش‌انداختگی می‌شود.
Mahdi Askarian
برای یافتن شغل ایده‌آلتان باید در زمینه‌ای که به آن گرایش و علاقه زیادی دارید و برایش بازاری هم وجود دارد به توانمندی برسید. توانمندی مجموع دانش، مهارت و استعدادهای شماست.
roghayeh noien
اقیانوس آبی خود را پیدا کنید یا در اقیانوس قرمز، بهترین کوسه باشید
roghayeh noien

حجم

۱۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۱۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان