دانلود و خرید کتاب چهل قانون ملت عشق الیف شافاک ترجمه مرضیه فاطمی‌کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل قانون ملت عشق اثر الیف شافاک

کتاب چهل قانون ملت عشق

نویسنده:الیف شافاک
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهل قانون ملت عشق

الیف شافاک، نویسنده صاحب‌نام و ترک‌تبار فرانسوی، اثری عمیق‌ و هنری‌ با نام چهل قانون ملت عشق را نوشته و با تکیه بر داستان مولانا و شمس و عشق میان این دو عارف بزرگ، نگاهی نو به عشق و عرفان در مفهوم بسیار عمیق و ماندگار آن انداخته است.

خلاصه کتاب چهل قانون ملت عشق

اللا یکی از شخصیت‌های اصلی داستان چهل قانون ملت عشق الیف شافاک است که در در رشته زبان و ادبیات انگلیسی درس خوانده اما سال‌ها به خانه‌داری مشغول بوده است. الا تصمیم می‌گیرد برای خروج از روزمرگی کاری جدید را آغاز کند؛ او ویراستاری رمانی عرفانی-تاریخی را از سوی یک انتشاراتی معتبر دریافت می‌کند. الا از طریق ویراستاری این رمان با زندگی شاعر مشهور ایران‌زمین، مولانا و مرادش شمس تبریزی آشنا می‌شود. این رمان اللا را که با مشکلات خانوادگی مواجه است؛ درگیر عشق می‌کند و زندگی او را دگرگون می‌سازد.

چهل قانون ملت عشق ما را با یکی از شگفت‌انگیزترین داستان‌های تاریخ یعنی قصه مولانا و شمس تبریزی، آشنا می‌کند. مولانا مردی که در اوج نیکنامی و فرخندگی و کامیابی و فقاهت، ناگاه در برخوردی بنیان‌کن با درویشی غریب، بی‌ادعا و ساده‌پوش و حقیقت‌جوی چنان دگرگون می‌شود که هم‌مدرسه و خیمه و خرگاه را از یاد می‌برد، هم از آنچه تا آن روز برایش اصل بوده یعنی از «قیل» و «قال» می‌گذرد و یکسره در مسیر «عشق الاهی» قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب چهل قانون ملت عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

چهل قانون ملت عشق، یکی از رمان‌های برتر ادبیات داستانی امروز جهان است که هرکسی برای بهتر زیستن به خواندن آن نیاز دارد. بدون شک خواندن این کتاب، به ما کمک می‌کند به خودمان، دیگران و جهانی که از هر سو ما را محاصره کرده است، عمیق‌تر نگاه بیندازیم و زیباتر و بهتر از قبل زندگی کنیم.

درباره الیف شافاک

الیف شافاک در استراسبورگ فرانسه و در خانواده‌ای ترک به دنیا آمد؛ الیف پس از جدایی والدین خود همراه مادرش به ترکیه بازگشت. او در دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا تحصیل کرد و موفق به دریافت دکتری علوم سیاسی شد. الیف شافاک، هنگام تحصیل به نوشتن روی آورد و نخستین کتاب‌های خود را منتشر ساخت. شافاک در سال‌های ۲۰۰۴–۲۰۰۳ با درجه استادیاری در دانشگاه میشیگان و بعد در بخش مطالعات خاور نزدیک دانشگاه آریزونا مشغول به کار شد. این نویسنده ترک تبار از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ به‌عنوان ستون‌نویس روزنامه زمان فعالیت کرد.

شافاک در سال ۱۹۹۸ برای رمان پنهان، جایزه رومی را که به بهترین اثر ادبیات عرفانی ترکیه تعلق می‌گیرد، از آن خود کرد. باید خاطرنشان ساخت که او نشان شوالیه را که از مدال‌های فرهنگی کشور فرانسه است دریافت کرده است.

الیف شافاک رمان‌های متعددی را به انگلیسی، ترکی و فرانسوی منتشر کرده ‌است. از جمله آثار او که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند باید به آینه‌های شهر، شپش پالاس، ملت عشق، شرافت، مرید معمار و حرامزاده استانبول، اشاره کرد.


معرفی نویسنده
عکس الیف شافاک
الیف شافاک
ترکیه‌ای | تولد ۱۹۷۱

الیف شافاک ترک-بریتانیایی زاده‌ی ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ در شهر استراسبورگ فرانسه؛ رمان‌نویس، مقاله‌نویس، سخنران، فعال سیاسی و فعال در حوزه‌ی حقوق زنان و اقلیت‌ها است. شافاک همچنین دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است.

نظرات کاربران

FZHA_Y
۱۳۹۹/۰۹/۲۴

مولانایِ عزیز در غمِ فراقِ شمس چه کشیدی؟ اما میدونی ، شمس الدین هم مثلِ تو دلتنگ بود و در نهایت برگشت:) حق داشتی اینقدررر عاشقش باشی ، منم عاااشقِ این شخصیت جذاب شدم ، چقدر خوب بود این شخص😍 و

- بیشتر
esrafil aslani
۱۴۰۰/۰۴/۰۳

عمری که بی‌عشق بگذرد، بیهوده گذشته است. نپرس که آیا باید در عشق الهی باشم یا عشق مجازی، عشق زمینی یا عشق آسمانی، یا عشق جسمانی؟ از تفاوت‌ها تفاوت می‌زاید. حال آن‌که به هیچ متمم و صفتی نیاز ندارد عشق.

- بیشتر
ارغوان
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

توسط افراد یک فرقه نوشته شده تا هم اسلام و هم تاریخ ایران رو تخریب کنند و چیزی که خودشون دوست دارن به خورد مخاطب داده باشن جوریکه کسی نفهمه.

ygn
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

کتاب دل نشینیه❤️ مخصوصا چهل قائده ی شمس 🙂 گل کویرو خیلی دوس داشتم 👌🌿

H.ryhnh
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

من این کتاب رو با ترجمه خانم سمیه بدوی خوندم از انتشارات ندای معاصر واقعا فوق العاده بود . کتاب مناشبی برای کسانی که زیاد کتاب میخونن و نسبتا درک بیشتر از ادبیات دارن چون متوجه شدن اینکه چی میگه

- بیشتر
sham
۱۴۰۲/۰۴/۲۵

خیلی جذاب بود

helia
۱۳۹۹/۱۰/۲۱

عالی حتما بخونید

me
۱۴۰۰/۰۲/۱۴

خیلی خیلی قشنگ بود در کنار چیز هایی که ازش یاد گرفتم خیلی لذت بردم و داستان قوی ای داشت

امیر
۱۴۰۰/۰۳/۲۴

عالییی

fateme
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

فقط در حد سرگرمی خوبه والا دوست نداشتم😪

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان