دانلود و خرید کتاب افکار بارز بروس لی ترجمه محمدرضا شفاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افکار بارز اثر بروس لی

کتاب افکار بارز

نویسنده:بروس لی
امتیاز:
۴.۳از ۳۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب افکار بارز

کتاب افکار بارز درس‌هایی برای زندگی روزمره از بروس‌ لی رزمی‌کار مشهور است که با ترجمه محمدرضا شفاهی منتشر شده است. بروس‌ لی اگرچه فیلسوف نبوده اما هرکس که او را می‌شناخته از او با نام نیک و افکار پسندیده یاد می‌کند.

درباره کتاب افکار بارز

بروس لی الهام‌بخش افراد بسیاری بود. طرف‌داران فیلم‌هایش از مهارت فیزیکی‌اش در شگفت بودند، ورزشکاران هنرهای رزمی مبهوت درک عمیقش از هنرهای رزمی بودند و عده‌ای هم از فلسفهٔ بنیادینِ او راهنمایی می‌جستند، فلسفه‌ای که جنبه‌های روحی و فیزیکی هنر رزمی را در هم می‌آمیخت و به قالب شیوه‌ای برای زندگی درمی‌آورد. بروس با یادگیری مداوم، فلسفه‌ای شخصی برای خود ایجاد کرد که مضمون اصلی‌اش رهایی روح از راه خودشناسیِ بیشتر بود. رهاکردن خود از تصورات پیش‌انگاشته و پیش‌داوری‌ها و پاسخ‌های شرطی، لازمهٔ درک حقیقت و واقعیت است. هنر رزمی واسطه‌ای بود که بروس را قادر می‌ساخت بر پتانسیلش بیفزاید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

کتاب افکار بارز تفکرات او را بیان می‌کند و خواننده را با نگاه بروس لی همراه می‌کند.

خواندن کتاب افکار بارز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که به‌دنبال یک فلسفه‌ی شخصی در زندگی هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب افکار بارز

خالی‌بودن نقطهٔ شروع است؛ برای چشیدن از فنجان آبِ من باید اول فنجان خودت را خالی کنی. دوست من، همهٔ افکار ثابت و پیش‌اندیشیده‌ات را کنار بگذار و خنثی باش. می‌دانی چرا این فنجان این‌قدر به درد می‌خورد؟ چون خالی است.

در فرایند زندگی جریان داشته باش؛ هیچ‌وقت نمی‌توانی دو بار در یک آب قدم بگذاری دوست من. زندگی هم مثل آب روان مدام در حرکت است. هیچ‌چیز ثابت نیست. در آینده به هر مشکلی برخوردی، یادت باشد که این مشکلات ساکن نمی‌مانند، بلکه با روح زندهٔ تو حرکت می‌کنند. در غیر این صورت دچار تصنع می‌شوی یا سعی می‌کنی چیزی را تثبیت کنی که همیشه جاری است. برای اجتناب از این مسئله، باید تغییر کنی و منعطف باشی. یادت باشد که سودمندی فنجان به خالی‌بودنش است.

زندگی هیچ سرحدی ندارد؛ زندگی وسیع و بی‌انتهاست. هیچ مرز و سرحدی وجود ندارد.

زندگی‌کردن، فرایند مداوم ارتباط است؛ زندگی‌کردن، فرایند مداوم ارتباط است پس از لاک انزوا و نتیجه‌گیری بیرون بیایید و مستقیماً با چیزی که گفته می‌شود ارتباط برقرار کنید. یادتان باشد که نه دنبال تأیید شما هستم و نه تأثیرگذاشتن بر شما. پس این‌طور تصمیم نگیرید که این این است و آن هم آن. اگر یاد بگیرید از حالا به‌بعد خودتان دربارهٔ همه‌چیز تحقیق کنید، بی‌نهایت خرسند می‌شوم.

زندگی فقط هست؛ زندگی‌کردن زمانی وجود دارد که حیات در ما برقرار باشد و جریانش هیچ اختلالی نداشته باشد، چون کسی که زندگی می‌کند به زندگی‌کردن خود آگاه نیست و حیاتی که او می‌زید در همین برقرار است. زندگی، زندگی می‌کند و در جریان زنده هیچ سؤالی مطرح نمی‌شود. دلیلش این است که زندگی، اکنونی زنده است! پس برای زندگی‌کردن با تمام وجود، باید بدانیم که زندگی فقط هست.

زندگی به‌خاطر خود؛ متوجه این نکته باش که آدم فقط برای خودش زندگی می‌کند، نه برای چیزی.

معنای زندگی؛ معنای زندگی این است که باید آن را زیست، نه اینکه تغییرش داد و برایش مفهوم ساخت و آن را به‌شکل الگویی از نظام‌ها درآورد.

زندگی اثر احساسات است؛ زندگی همان چیزی است که احساساتمان بر سرمان می‌آورند. 

نظرات کاربران

King Aryan
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

رایگان کنید

mohammad
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

بهترین کتاب عمرم یه شاهکار به تمام معنا

Ramtin
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

همه چیز خوبه ولی تا مقدمه.... این کتاب رو من به پیشنهاد دوستان و تعاریف و تمجیدهای دوستان تهیه کردم ولی برخلاف تصورم نتونستم باهاش ارتباط بگیرم. تا مقدمه به خوبی نوشته شده و کتاب دارای سروتهیست و از خوندنش واقعا لذت

- بیشتر
z
۱۳۹۹/۰۷/۱۸

عالی بود

t.m
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

اگه به فلسفه علاقه دارین این کتابم بخونین.و سَرسری از جمله هاش رَد نشین.بروسلی افکار عمیق و بسیار جالبی داشته.

کاربر ۲۵۱۶۶۷۳
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

خیلی عالیبود

sina._.mirzae
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

خیلی عالیه بود من بروسلی عالی شد دوست دارم😍😘

Narguess D
۱۳۹۹/۱۲/۲۳

موضوع کتاب جذاب هست اما خوندن ترجمه نیاز حوصله بیشتری دارد؛ شاید متن اصلی بهتر باشه در کل متن ترجمه شده کتاب جذبم نکرد و ترجیح دادم ادامه ندم، با این حال قسمت های انگیزشی بین متن پیدا میشه.

کاربر ۲۴۸۳۶۲۱
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

رایگان کنید

کاربر ۳۸۴۴۲۹۱
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

خیلی روان و خواندنی نبود .میتونست ترجمه ی بهتری داشته باشه .در کل خوشم نیومد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۰)
هیچ‌وقت نمی‌توان باد را دعوت کرد، ولی باید پنجره را باز گذاشت.
Nima Mohsenpour
افکار خود را با اقدام متعادل کن؛ اگر بیش‌ازاندازه وقت صرف فکرکردن دربارهٔ چیزی کنی، هیچ‌وقت آن را انجام نمی‌دهی.
Nima Mohsenpour
انعطاف، زندگی است؛ منعطف باش. زنده‌بودن یعنی نرمی و انعطاف‌داشتن؛ وقتی آدم می‌میرد، سخت می‌شود. انعطاف، زندگی است و سخت‌شدن یعنی مرگ، چه بدن مطرح باشد، چه ذهن و چه روح.
Daniel Dabiri Rad
مغزهای خالی زبان‌هایی دراز دارند.
Nima Mohsenpour
«انسان به‌معنای واقعی همان چیزی است که می‌اندیشد.»
Nima Mohsenpour
اندوه بهترین آموزگار ماست. انسان با یک قطره اشک فراتر می‌بیند تا با تلسکوپ.
روح سرگردان عزرائیل
زندگیِ کامل، زندگیِ ساده است؛ زندگیِ ساده، حیات بی‌آلایش است که در آن سود کنار گذاشته شود، زرنگی رها شود، خودخواهی از بین برود و هوس‌ها کاسته شوند
ادریس
لذت ببر؛ دوست من، یادت باشد که از برنامه‌ریزی و دستاوردهایت لذت ببری زیرا زندگی کوتاه‌تر از آن است که صرف انرژی منفی شود.
Nima Mohsenpour
غایت انسان عمل است نه تفکر، گرچه این تفکر شریف‌ترین تفکر باشد.
💮rosy💮
در باب گذشته و حال و آینده؛ دوست من، دربارهٔ گذشته بر حسب خاطرات و وقایع و دستاوردهایی فکر کن که خوشایند و ثمربخش و ارضاکننده بوده‌اند. زمان حال چطور؟ خب، دربارهٔ حال بر حسب چالش‌ها و فرصت‌ها فکر کن و پاداش‌هایی که می‌توانی برای به‌کارگرفتن استعدادها و انرژی‌ات به دست بیاوری. آینده هم زمان و مکانی است که در آن تمام رؤیاهای ارزشمندت در دسترس تو هستند.
Daniel Dabiri Rad

حجم

۱۶۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۶۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان