دانلود و خرید کتاب ضرورت‌گرایی گرگ مک کیون ترجمه زینب عفتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضرورت‌گرایی اثر گرگ مک کیون

کتاب ضرورت‌گرایی

معرفی کتاب ضرورت‌گرایی

کتاب ضرورت‌گرایی نوشته گرگ مک کیون است که با ترجمه زینب عفتی منتشر شده است. قرار گرفتن در مسیر ضرورت‌گرایی باعث می‌شود با توجه بیشتری وقت و زندگی خود را صرف انجام امور کنید؛ و با وسواس بیشتری این امور را انتخاب کنید و به هر فرصتی که جلوی پای‌تان سبز می‌شود «بله» نگویید.

درباره کتاب ضرورت‌گرایی

وقت و سلامتی ارزشمندترین دارایی‌های انسان در زندگی هستند. از دست دادن آنها به بهای اندک و در مسیری که حتی منتهی به اهدافتان نیست به دور از عقل است. اگر از مشغلهٔ زیاد رنج می‌برید و نمی‌دانید چگونه به زندگی خود سروسامان بدهید و دوست دارید وقت خود را صرف چیزهایی کنید که واقعاً به آنها علاقه دارید و شما را خوشحال می‌کنند، این کتاب بهترین راهنما برای شماست. با کمک این کتاب می‌توانید با روش‌های اصولی از شر امور غیرضروری که قبلاً به‌خاطر کم‌رویی یا به هر دلیل دیگری درگیر آنها بودید خلاص شوید. به‌بیان دیگر این کتاب به شما کمک می‌کند دچار اتلاف وقت نشوید.

یکی دیگر از مفیدترین آموزه‌های این کتاب در لحظه زندگی کردن است که در زندگی پرمشغلهٔ امروز تقریباً فراموش شده است و یادآوری آن خالی از لطف نیست.

خواندن کتاب ضرورت‌گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند زندگی مفیدتر و بهتری داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ضرورت‌گرایی

دیِتر رَمز سال‌ها طراح اصلی شرکت بران۱بود. او در حال حاضر به این نتیجه رسیده است که تقریباً همه‌چیز اختلال است. به‌نظر او چیزهای بسیار کمی ضروری هستند. کار او فیلترکردن این اختلالات تا رسیدن به موارد ضروری است. برای مثال در سن بیست و چهار سالگی شرکت از او خواست در ساخت یک ضبط صوت همکاری کند. در آن زمان معمول بود که قسمت چرخان را با یک درب ساده از جنس چوب می‌پوشاندند و حتی آن‌را به شکل اثاثیهٔ خانه طراحی می‌کردند. اما او و همکارانش زرق و برق اضافه را حذف کردند و ضبط صوتی با یک پوشش پلاستیکی ساده و هیچ‌چیز دیگر طراحی کردند. این اولین باری بود که از چنین طراحی ساده‌ای استفاده می‌شد و این طراحی آن‌قدر متفاوت بود که افراد نگران بودند کسی این محصول را نخرد و شرکت ورشکسته شود. برای حذف غیرضروریات شجاعت لازم بود، همیشه لازم است. در دههٔ شصت میلادی این ظرافت و سادگی شروع به جلب‌توجه کرد. در آن زمان تمام سازندگان ضبط صوت دنباله‌رویِ این طرح شدند.

معیار طرح دیتر را می‌توان به‌طور خلاصه در یک اصل سه کلمه‌ای در زبان آلمانی گنجاند: Weniger aber besser که ترجمهٔ فارسی آن می‌شود: کمتر اما بهتر. به سختی می‌توان تعریفی بهتر از این برای ضرورت‌گرایی یافت.

روش ضرورت‌گرایان این است که بی‌امان به‌دنبال موارد کمتر اما بهتر هستند. این بدین معنا نیست که فقط هر از گاهی به این اصل نگاهی بیندازید. بدین معناست که در عمل به آن منضبط باشید.

معرفی نویسنده
عکس گرگ مک کیون
گرگ مک کیون

گرگ مک کیون نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری و انگیزشی متولد انگلستان است و مخاطب آثار او کارآفرینان، کارمندان و دانشجویان هستند. او یک شعار خلاقانه برای فعالیت‌هایش طراحی کرده به مخاطبان خود یادآوری می‌کند تا در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروز آن سبک زندگی را برای خود خلق کنند که ارزش زیست شدن، داشته باشد!

نظرات کاربران

mr paradox
۱۳۹۹/۰۶/۱۷

آیا این کتاب همان اصل‌گرایی از انتشارات آموخته هست یا تفاوت دارد؟

محمدحسن
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

سلام یه سوال از دوستانی که این کتابو خوندند دارم ترجمه ش چطور بود؟ آیا قیمت ارزانترش نسبت به انتشارات دیگر نشان از ضعف ترجمه است یا انصاف ناشر؟

کاربر ۶۶۵۱۸۹۸
۱۴۰۲/۰۳/۳۱

۰سلام محتوای کتاب را بیشتر توضیح دهیدهر چه بیشتر وارد عمق مطالعه میشویم همچون اهن ربا ما جذب جذب تر میکند و بهترین کتاب برای راه درست رفتن در کویر زندگی است

kara_mahdiar
۱۴۰۱/۱۲/۱۳

معمولا برای انتخاب یک شیوه زندگی و تصمیم گیری برای یک برهه از زندگی، بدون تحقیق و مثال های عملی شدن، نصمیم گیری برایمان سخت است این کتاب، علاوه بر اثبات منطقی شیوه های معرفی شده برای تصمیم گیری در موقعیت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
زمانی که هدف برای ما واضح و آشکار است، باعث می‌شود تلاش‌هایمان موفقیت‌آمیز باشند.
Mojiii
اگر زندگی خود را اولویت‌بندی نکنید، دیگران این کار را برای شما می‌کنند.
Ali Broujerdi
به دیگران نه می‌گفت.
Barzin
کلمهٔ اولویت در قرن ۱۴۰۰ میلادی وارد زبان انگلیسی شد. این کلمه مفرد بود. به‌معنی اولین یا مقدم‌ترین چیز. برای پانصد سال همین طور مفرد باقی ماند. ما در قرن ۱۹۰۰ آن‌را جمع بستیم و شروع به استفاده از کلمه اولویت‌ها کردیم.
Ali Broujerdi
فقط زمانی که مجوز تلاش نکردن برای انجام تمام کارها و بله نگفتن به همهٔ درخواست‌ها را برای خود صادر کنید می‌توانید در کارهایی که واقعاً اهمیت دارند بیشترین بازدهی را داشته باشید.
Ali Broujerdi
پیتر دراکر می‌گوید: «در چند صد سال آینده که تاریخ ما از منظر گذشتگان دور نوشته می‌شود، به احتمال زیاد مهم‌ترین رویدادها از نظر تاریخ‌دانان فناوری، اینترنت یا تجارت الکترونیک نیست. تغییری بی‌سابقه در وضعیت بشر است. به‌واقع برای اولین‌بار تعداد قابل‌توجه و روبه‌افزایشی از مردم گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارند. برای اولین‌بار آنها باید خود را مدیریت کنند. و جامعه اصلاً برای این اتفاق آماده نیست.»
Ali Broujerdi
فعالیت‌ها و فرصت‌ها در جهان بسیار بیشتر از منابع و زمان ما برای سرمایه‌گذاری هستند. و با اینکه ممکن است بسیاری از آنها خوب یا حتی خیلی خوب باشند، بسیاری از آنها بیهوده هستند و فقط تعداد کمی حیاتی هستند. در روش ضرورت‌گرایی باید تشخیص تفاوت بین این دو را آموخت.
Ali Broujerdi

حجم

۵۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۵۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان