دانلود و خرید کتاب خاطرات حسین فردوست مصطفی جوان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خاطرات حسین فردوست

کتاب خاطرات حسین فردوست نوشته مصطفی جوانی یکی از کتاب‌های مجموعه دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای نوجوانان است که به زندگی ارتشبد حسین فردوست می‌پردازد. زندگی‌نامه اثری است که برپایه واقعیت و به یاری منابع مکتوب، اسناد و مدارک، خاطرات و شواهد در دسترس درباره یک فرد و جزئیات زندگی‌اش. 

درباره کتاب خاطرات حسین فردوست

توجه و اقبال جوانان و نوجوانان ایرانی به مطالعهٔ تاریخ معاصر ایران در سال‌های اخیر رشد جالب توجهی داشته است. به موازات آن پژوهش‌های تاریخی نیز، به‌ویژه در ابعاد اجتماعی و سیاسی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به گونه‌ای ناباورانه افزایش پیدا کرده است و از این رو می‌توان باور داشت که گرایش به تاریخ معاصر ایران، توسعه‌ای دوباره یافته است. این کتاب سعی دارد به تاریخ بپردازد.

فردوست کودکی بود که از پایین‌ترین و بی‌چیزترین اقشار جامعه بیرون آمد و دست تصادف او را وارد دربار کرد. در کودکی و سپس نوجوانی و جوانی در برابر نخوت و تجمل محافل درباری در او احساسی ویژه شکل گرفت: احساس حقارت و خودکمبینی در برابر اشرافیت فاسد درباری. این احساس فردوست را در خود فرو برد و او را به چهره‌ای مطیع و آرام و ساکت تبدیل کرد که به قول خود او با «دقت ریاضی» وظایفش را انجام میداد. او سمبل اشخاصی است که در تاروپود رژیم مسخ می‌شوند و عمری را به عنوان کارگزار رژیم به تباهی کشیدند.

خواندن کتاب خاطرات حسین فردوست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خاطرات حسین فردوست

حسین، کودک فقیری که سیر حوادث زمان او را همنشین اشراف و اغنیا ساخت، در سال ۱۲۹۶ ش در تهران متولد شد. آنها پنج خواهر و برادر به ترتیب به نام‌های ایران، توران، حسین، نصرت‌الله و مهین بودند. پدرش سیف‌الله، افسر ژاندارمری بود که برای امرار معاش خانوادهٔ خود به مأموریت خارج از تهران در شهرهای بدآب و هوا می‌رفت تا فوق‌العادهٔ خارج از مرکز بگیرد و خانوادهٔ خود را اداره کند. شغل پدر و فرمان رضاشاه، حسین را نیز در سال ۱۳۰۴ در سن هفت سالگی وارد دبستان نظام ساخت.

ورود به دبستان نظام و کاخ گلستان

در دبستان نظام اکثر شاگردان از خانواده‌های درباریان، وزیران و نظامیان بودند. تحصیل در همین مدرسه باعث شد حسین که از یک خانوادهٔ ثروتمند و درباری نبود، نوعی حس تواضع و خودکوچک‌بینی همیشگی در برابر اشراف و اغنیا داشته باشد؛ همان حس و خصوصیتی که اشراف دوست دارند در نوکرانشان وجود داشته باشد.

اوضاع بر این منوال بود تا اینکه روزی سرلشکری به نام امیرموثق نخجوان وارد دبستان نظام شد. این سرلشکر به دستور رضاشاه مأمور شده بود تا از بین سی نفر شاگرد مدرسه سه هم‌شاگردی با خصوصیات منحصربه‌فرد برای کلاس ویژهٔ ولیعهد ایران، که رضاشاه مخصوص او درست کرده بود، برگزیند. سرنوشت چنین خواست که حسین بعد از انتخاب پسری از خوانین بختیاری و پسر یکی از امرای ارتش سومین نفرِ منتخب باشد. 

نظرات کاربران

سید حمید رضا تفتی
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

🔖قبل از خرید توجه کنید این کتاب برای نوجوانان است و متفاوت است با کتاب اصلی خاطرات حسین فردوست...(خلاصه و چکیده کتاب اصلی) (من کتاب اصلی خاطرات فردوست را خوانده‌ام و این نظر مربوط به آن کتاب است) کتاب مستند و خوبیه ولی

- بیشتر
احمد رضا
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

ارتشبد حسین فردوست ، دوست صمیمی ای که رضاشاه برای پسرش برگزید و فردی که تا آخرین روز حکومت پهلوی صمیمی ترین دوست شاه شناخته می شد . فردوست در میان نسل اول و دوم انقلاب آن قدر معروف بود

- بیشتر
علیرام
۱۴۰۰/۰۱/۲۵

این کتاب متاسفانه کتاب اصلی نیست و فقط قسمتی از اونه من به اشتباه فکر کردم کتاب اصلیه. کتاب اصلی را طاقچه نداره ولی نسخه چاپی هست اما نسخه الکترونیک رو نمیدونم کجا داره کتاب "یادداشت های امیر اسدالله علم" را هم پیشنهاد

- بیشتر
محمدی
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

ارتشبد حسین فردوست هرگز پس از انقلاب اسلامی از ایران نگریخت و تا مدتی چند سالی زندگی پنهانی داشته است پس از اینکه شناسایی می شود از او خواسته می شود سرگذشت خاندان پهلوی را آنگونه که بوده است بگوید

- بیشتر
یاعلی1400علم الهدیٰ
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

کتاب خوبی بود ولی گران است

کاربر 8082849
۱۴۰۲/۱۱/۲۸

خوندن کتاب و خاطرات ادمی که نمک نشناسی و خیانت به شاهنشاه اریامهر محمدرضا شاه کبیر و ایران وایرانی رو کرد چه ارزش خوندن نداره لعنت بر این این جاکش و شورشیان نادان سال ننگین ۵۷

ģz z
۱۳۹۹/۰۷/۲۲

xďsxxxďcfvvfvvv. ç z zzezz ev

کاربر ۳۲۸۵۷۵۲
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

بی پایه و خرافات سرایی

arastou1981@
۱۳۹۹/۰۷/۲۲

غیر قابل استناد در بین مورخین و ایران اسلامی پژ وهان داستان سرایی های بی پایه و اساس

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
محمدرضا آن‌قدر با حسین احساس دوستی و صمیمیت داشت که حتی مسائل جنسی خود را با وی مطرح می‌کرد. یکی از این مسایل هنگامی پیش آمد که محمدرضا با یکی از دختران خدمتکار مدرسه له‌روزه رابطهٔ نامشروع برقرار کرده در نتیجه دخترک باردار شد. محمدرضا به حسین التماس کرد کاری کند که این موضوع به گوش رضاشاه و سایر درباریان نرسد، در غیر این صورت پدرش پوست از کله او می‌کند. او نیز با یک داستان ساختگی که خانواده‌اش در تهران در مضیقهٔ مالی هستند از مؤدب‌الدوله نفیسی (پیشکار محمدرضا در سوئیس) مبلغ پنج هزار فرانک گرفت تا به عنوان حق‌السکوت به دختر بدهد.
وحیدعبدلی
شاه در کتاب «مأموریت برای وطنم» تنها کسی را که به عنوان دوست صمیمی خود معرفی کرد، فردوست بود. در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی، فردوست نه فقط صمیمی‌ترین دوست او بود بلکه تنها فردی بود که با شاه و ملکه بر سرِ یک میز غذا می‌خورد و محرم اسرار محمدرضا و رابط او در مخفیانه‌ترین ارتباطات نیز بود.
وحیدعبدلی
حادثهٔ فیضیهٔ قم، قیام ۱۵ خرداد در روز اول فروردین سال ۱۳۴۲ که مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) بود، رژیم شاه با حمایت ساواک برای سرکوب علما و روحانیون چندین اتوبوس از افراد گارد جاویدان را با لباس مبدل روستایی و کارگر به قم اعزام نمود تا علاوه بر اختلال در مراسم مدرسه، به ساحت علما و روحانیت در ملاءعام توهین نمایند. سرهنگ مولوی رئیس ساواک تهران به دستور مستقیم شاه مأمور شد تا با نیروهایش جهت سرکوب روانهٔ قم شود.
کاربر ۵۹۶۳۰۳۰

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان