دانلود کتاب صوتی دل کور با صدای پیمان قریب پناه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دل کور اثر اسماعیل فصیح

دانلود و خرید کتاب صوتی دل کور

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دل کور

کتاب صوتی دل کور نوشته اسماعیل فصیح داستان زیبایی از زندگی خانواده‌ی آریان در یکی از محله‌های قدیمی تهران است. داستانی که برگرفته از تجربیات دوران کودکی و نوجوانی خود اسماعیل فصیح است.

این اثر را با صدای پیمان قریب‌پناه ‌بشنوید و چندروزی با خانواده‌ی آریان زندگی کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی دل کور

کتاب صوتی دل کور داستان زندگی صادق، پسر آخر یک خانواده‌ی سنتی است که در یکی از محلات قدیمی تهران زندگی می‌کنند. داستان دل کور با شنیدن خبر مرگ حاج مختار آریان آغاز می‌شود و با آنهم پایان می‌یابد. در این بین، نزدیک به سی‌سال زندگی این خانواده مرور می‌شود. وقایع و اتفاقاتی که هرکدام برگرفته از تجربیات خود اسماعیل فصیح است، ما را به سفری جذاب و باورنکردنی در دل تهران قدیم می‌برد. هرکدام از شخصیت‌های داستان، به نوعی درگیری‌های خاص خود، علایق خاص خود و ... را دارند اما به دلیل پیوند خونی که بینشان برقرار است، با هم در ارتباط هستند.

شنیدن کتاب صوتی دل کور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی از شنیدن کتاب صوتی دل کور لذت می‌برند.

درباره‌ی اسماعیل فصیح

اسماعیل فصیح ۲ اسفند ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او داستان‌نویس و مترجم ایرانی بود که کتاب‌هایش در دهه‌های شصت و هفتاد جزو پرفروش‌ترین نویسندگان معاصر بود. تحصیلاتش را در آمریکا ادامه داد و آن‌جا دیداری با ارنست همینگوی نیز داشت. بعد از بازگشت به ایران به عنوان مترجم کار می‌کرد و بعد به استخدام شرکت نفت در آمد. رمان‌های دل کور، شراب خام، داستان جاوید، ثریا در اغما و درد سیاوش از مهم‌ترین آثار او به‌شمار می‌روند. از میان آثار ترجمه‌ شده‌ی اسماعیل فصیح نیز می‌توانیم به وضعیت آخر، بازی‌ها؛ روان‌شناسی روابط انسانی اثر اریک برن، ماندن در وضعیت آخر، خودشناسی به روش یونگ و تحلیل رفتار متقابل در روان‌درمانی اشاره کنیم.

اسماعیل فصیح در ۲۵ تیر ۱۳۸۸ در تهران به علت مشکلات عروق مغزی درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی دل کور

در آسمان هوا برق می‌زد و غرش رعد با رگبار و باد قاطی بود. پسر کوچک سر برگردانده بود و طوفان را نگاه می‌کرد. داربست مو، حوض بیضی، آجرهای نظامی، باغچه‌های حیاط، همه چیز زیر طوفان و باد و باران شسته می‌شد. ناگهان باران بدی که روی تار و پود خانه می‌ریخت پسر کوچک را لرزاند و یاد شبی انداخت که پدرش مرده بود. وقتی یکهو برگشت و دوباره رسول را نگاه کرد، کار از کار گذشته بود. رسول چاقو را باز کرده بود و گلوی خودش را روی کاغذ مختار بریده بود.

اشک روی گونه‌های زن لغزید. دکتر جوان بی‌حرکت ماند حالا بیدار و هوشیار به حقیقت بود. راست نشست و سیگار روشنش را توی زیرسیگاری کنار تخت له و خاموش کرد. بدون آنکه سرش را برگرداند و انگاری که با خودش حرف می‌زند زیر لب گفت: «می‌دونی، من هیچ‌وقت از این پیرمرد خرفت خوشم نیومده بود اما امشب، چرا امشب حالا یکهو دلم براش می‌سوزه؟» جوابی بر این پرسش نبود و آن‌ها هر دو می‌دانستند. زن جوان در سکوت دست او را گرفت و نوازش کرد. بیرون پنجره، شب سفید و ساکت شهر را گرفته بود. دانه‌های روشن برف روی خیابان می‌ریخت. از رختخواب بیرون آمد، به گوشه‌ی اتاق رفت، جلوی کمد لباس‌ها ایستاد، دستش را روی دستگیره‌ کمد گذاشت.

معرفی نویسنده
عکس اسماعیل فصیح
اسماعیل فصیح
ایرانی | تولد ۱۳۱۳ - درگذشت ۱۳۸۸

اسماعیل فصیح یکی از برجسته‌ترین و پرکارترین نویسندگان معاصر ایرانی به شمار می‌رود. فصیح در زندگانی هفتادوپنج‌ساله‌ی خود در کشورهای ایران، آمریکا و فرانسه، با نوشتن‌ رمان‌های مشهوری مانند شراب خام، دل کور، اسیر زمان، داستان جاوید و ثریا در اغما و همچنین با ترجمه‌ی برخی منابع مهم در حوزه‌ی روان‌شناسی، توانست جایگاه خود را در ادبیات ایران تثبیت کند. فصیح با نوشتن بیست‌ویک رمان و پنج مجموعه‌‌‌ی داستان کوتاه در طول بیش از چهار دهه نویسندگی، به عنوان یک وقایع‌نگار برجسته از وضعیت کشور در دوران‌های مختلف زندگی نیز شناخته شده بود.

نظرات کاربران

fafa
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

این کتاب برای من هیچوقت تکراری نمیشه ای کاش تمام آثار اسماعیل فصیح رو جناب قریب پناه گویندگی میکردن😌

Ali Shafiee
۱۴۰۱/۰۸/۰۷

کتاب های اسماعیل فصیح واقعا مخاطب را جذب می کند. گویندگی عالی

m.azhdari
۱۴۰۱/۰۱/۱۴

با سلام و احترام باز هم یکی دیگر از نوشته های اسماعیل فصیح نویسنده ای که به نظر من بهترین کارها با لایه های فوق العاده خلق میکند به نظر من اگر خیال این را دارید همه کارهای ایشان را مطالعه

- بیشتر
kh
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

داستان فوق‌العاده زیبای بود و گویندگی هنرمندانه،زیبایی داستان را چندین برابر کرده بود.

Mahbube Rozbahani
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

کتابی به واقع لذت‌بخش ودوست داشتنی اونهم با همه غمی که در سرگذشت این افراد داریم. توصیف فضای تهران چقدر خوب بود. آقای فصیح واقعا نویسنده توانایی بودن.

رسا
۱۴۰۱/۰۷/۱۷

دل کور کتاب دیگری از اسماعیل فصیح به نظر من که مطمئناً صاحب نظر نیستم، جذابیت این کتاب از شراب خام بیشتر بود. همه چیز داستان عالی بود. اسامی بومی انتخاب برهه زمانی عالی تصویر سازی قابل قبول شخصیت پردازی بالاتر از انتظار و درون مایه مردسالاری فقط

- بیشتر
fatemeh
۱۴۰۱/۰۳/۰۵

کتاب دل کور با قلم زیبای اسماعیل فصیح که کامل وبدون جزییات خسته کننده بیان شده شمارو به دل و زمان داستان میبره وصدالبته خوانش وصدای دلنشین آقای قریب هم در بیان حس وحال داستان خیلی موثربود

کاربر ۱۳۹۴۵۸۱
۱۴۰۱/۰۲/۱۲

مگه میشه یه کتاب اینهمه جذاب . عالی بود

مروارید ابراهیمیان
۱۴۰۰/۰۸/۰۲

گویندگی ش واقعا عالی بود. خود داستان هم برای من کشش داشت

کتاب رفیق واقعیم
۱۴۰۲/۰۸/۰۹

آقای فصیح نویسنده بی نظیری هستند،خواهش میکنم همه ی کتاب های ایشون رو قرار بدید،صوتیشون هم اگه با صدای آقای آرمان سلطان زاده باشه که معرکه میشه.❤😍👍

زمان

۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۴۸۵٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۴۸۵٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان