دانلود کتاب صوتی حکومت نظامی با صدای پیمان قریب پناه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حکومت نظامی اثر خوسه دونوسو

دانلود و خرید کتاب صوتی حکومت نظامی

نویسنده:خوسه دونوسو
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی حکومت نظامی

کتاب صوتی حکومت نظامی نوشته نویسنده‌ی اهل شیلی خوزه دونوسو، سال ۱۹۸۶ چاپ شد. داستان این رمان صوتی در ۲۴ ساعت اتفاق می‌افتد، اتفاقات در سال ۱۹۸۵ میلادی و زمانی است که   خفقان و استبداد بر شیلی حاکم شده. 

درباره کتاب حکومت نظامی

کتاب در زمانی اتفاق می‌افتد که آگوستو پینوشه، دیکتاتور شیلی در قدرت است. مانونگو، شخصیت اصلی کتاب حکومت نظامی زمانی به شیلی برمی‌گردد که دیگر جایی برای تفکر و آزادی اندیشه باقی نمانده است. جامعه‌ای ناامید که در ذهنش جایی برای رهایی و آزادی ندارد.

خوزه دونوسو نویسنده کتاب حکومت نظامی مانند شخصیت اصلی داستانش، مدتی در زمان دیکتاتوری آگوستو پینوشه، در خارج از کشور بوده است و سپس، به کشور برگشته است. این تجربه‌ی شخصی او از دوری از وطن، حقیقت مانندی داستانش را بیشتر کرده است.

خوزه دونوسو بیشتر عمرش را در شیلی گذراند؛ اما بخشی از عمرش را هم در مکزیک، آمریکا و اسپانیا، در تبعید خودخواسته بوده است. او پیش از آن‌که در سال ۱۹۸۱ میلادی، به شیلی برگردد و تا آخر عمر در آنجا بماند، گفته بود که تبعید خودخواسته‌ی او و دوری از میهنش، نوعی اعتراض به حکومت دیکتاتوری آگوستو پینوشه است.

تمرکز در رمان صوتی حکومت نظامی، واقع‌گرایی نیست. بلکه این رمان می‌کوشد حال‌وهوا، فضا و احساسات را به درستی بیان کند.

نویسنده به هدف خود یعنی بازسازی فضای خفقان‌گرفته و استبدادی شیلی را با ظرافت رسیده است. او به خواننده اجازه می‌دهد تا از نزدیک، با احوال افرادی که این کودتا، زندگیشان تغییر کرده است را ببینند.

شنیدن کتاب حکومت نظامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب صوتی حکومت نظامی

«دیگر وقت آن بود که مانونگو ورا آدم دیگری بشود. اما چطور؟ او که نمی‌توانست با توسل به جادو و جنبل عهد عتیق بدل به جغد شود که هر شب مثل طالع نحس بالای برجی ویران می‌گردد و بال و پر می‌کوبد، یا به جلد ماری برود و پاشنه آدمی را بگزد که فریادهای شبانه‌اش در گلو خفه شده. پس ناچار بود هرطور که شده دست به تغییر وضعیتی بزند که سبب شده بود با خود احساس غریبگی بکند. شکلش، قوارهاش باید عوض می‌شد، مثل سیلان آرام مهی که جزیره‌ای را بدل به کوه، دریاچه‌ای را بدل به دریا و رود یا بدل به کشتی می‌کند، یا از قایقی پارویی گاوی یا جیپی می‌سازد، مهی که سرانجام یخ می‌بندد و به هیئت باران سیاه درمی‌آید و گاه چند هفته می‌بارد و شهرها و دهکده‌ها را می‌روبد و می‌برد».

«سفرکردن آسان است و این را چه کسی بهتر از مانونگو می‌دانست که سرنشین همیشگی قسمت درجه یک جمبوجت‌هایی بود که او را از رم به توکیو و از لس‌آنجلس به آمستردام می‌بردند؟ اما سفرکردن چیزی را عوض نمی‌کند: چهار شب آکنده از موفقیت در فلان هیلتون یا شراتون یا هالیدیاین، درست مشابه چهار شب در هر هیلتون یا شراتون یا هالیدیاین دیگر است، هر کجا که باشند. سفرکردن به این خاطر که دیده شوی یا شنیده شوی، به این معنی است که نه می‌بینی و نه می‌شنوی».

درباره خوزه دونوسو

خوزه دونوسو در سال ۱۹۲۴میلادی در سانتیاگوی شیلی متولد شد. خانوادهی او وضع نسبتاً خوبی داشتند. پدر او پزشک بود و خوزه در کودکی، به مدرسه‌ای خصوصی در شیلی رفت. او سپس در دانشگاه شیلی، به تحصیل رشته‌ی ادبیات انگلیسی پرداخت و در سال ۱۹۴۹ میلادی، با دریافت کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشگاه پرینستون در آمریکا رفت تا در رشته‌ی متون قدیمی انگلیسی تحصیل کند. در سال ۱۹۵۱-۱۹۵۰ میلادی، مجله‌ی دانشگاهی پرینستون نخستین داستان‌های خوزه دونوسو را که به زبان انگلیسی نوشته شده بودند، به چاپ رسانید: زن آبی و شیرینی‌های مسموم.

دونوسو به وطنش شیلی برگشت و در آنجا مشغول به تدریس زبان انگلیسی شد. نخستین کتاب او، تعطیلات و داستان‌های دیگر در سال ۱۹۵۵ میلادی به چاپ رسید و به خاطر آن موفق به کسب جایزه‌ی مهم ادبی سانتیاگو شد. خوزه دونوسو داستان‌ها و کتاب‌های بسیاری نوشت و نوشته‌هایش، تاثیر به‌سزایی در دوره‌ی شکوفایی ادبیات آمریکای لاتین داشتند. نوشته‌های او عموما شامل موضوعاتی شامل دوگانگی هویت، روانشناسی و طنز تلخ هستند. از دیگر آثار خوزه دونوسو می‌توان به کتابهای خانه‌ای در روستا (۱۹۷۸) و باغ همسایه (۱۹۷۹) اشاره کرد. خوزه دونوسو در سال ۱۹۹۶ میلادی و پس از سفرهای بسیار، در وطنش شیلی درگذشت و همانجا نیز به خاک سپرده شد.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۵/۳۰

معرفی کتاب 📚 #حکومت_نظامی ✍ #خوسه_دونوسو رمان حکومت نظامی، تصویری است از زندگی درونی و بیرونی آدم‌هایی از اقشار مختلف جامعه شیلی در دوران خفقان‌آور دیکتاتوری پینوشه. رمان به‌گونه‌ای پرمعنی با مرگ ماتیلده اوروتیا، همسر شاعر بزرگ شیلی، پابلو نرودا و

- بیشتر
لیلی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

فضاسازی و شخصیت‌پردازی خوبی دارد. صداسازی گوینده هم به درک این فضا کمک می‌کند. اگر به ادبیات آمریکای لاتین علاقمندید، این کتاب را از دست ندهید.

احمد
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

عالی

زمان

۱۴ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۶۲۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۶۲۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان