دانلود و خرید کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران جان کابات‌زین ترجمه غزال گلشنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران اثر جان کابات‌زین

کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران

معرفی کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران

ذهن‌آگاهی برای آغازگران کتابی نوشته جان کابات زین راهی برای بهسازی لحظه حال و تمام زندگی ارائه می‌کند.

ذهن‌آگاهی که ریشه در تعالیم بودا دارد، اولین بار توسط روان‌شناسی ترنس‌پرسونال از دیدگاهی روان‌شناسی مورد بررسی قرار گرفت و در اوایل دهه ۹۰ توسط جان کابات‌زین به حوزه مداخله و درمان وارد شد و تا حال به‌صورت روشی درمانی و بالینی توسط اکثر روان‌شناسان جریان بدنه مورد استناد و استفاده قرار گرفته است. 

 درباره کتاب ذهن آگاهی

کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران توسط جان کابات‌زین، بنیانگذار روش MBSR نگاشته شده و به چگونگی استفاده از ذهن‌آگاهی در زندگی روزمره پرداخته است که توسط غزال گلشنی، یکی از روان‌شناسان مطرح در آموزش ذهن‌آگاهی و آقای پیمان رحیمی‌نژاد، از پیشگامان روان‌شناسی مثبت‌نگر در ایران ترجمه شده است. 

ذهن‌آگاهی نوعی آگاهی است که از طریق توجه کردن به شیوه‌ای خاص و مداوم یعنی هدفمند، به زمان حال و بدون قضاوت از تجارب لحظه‌به‌لحظه پرورش داده می‌شود. این یکی از انواع گوناگون مراقبه است و اگر شما مراقبه را شیوه‌ای درنظر بگیرید که در آن:

  • به شکل روش‌مند، انرژی و توجه‌مان را تنظیم کنیم،
  • کیفیت تجربیات‌مان را تحت‌تأثیر قرار داده و احتمالا متحول سازیم،
  • متوجه تمام جنبه‌های انسان بودن‌مان و روابط‌مان با دیگران و جهان پیرامون باشیم

در نهایت، نویسنده ذهن‌آگاهی را رابطه‌ای عاشقانه با زندگی، واقعیت، خیال، زیبایی وجودی، قلب، جسم و ذهن شما و با دنیا می‌داند و تاکید می‌کند به‌همین دلیل است که پرورش روش‌مند ذهن‌آگاهی در زندگی شما تا این اندازه ارزشمند است.

 جان کابات زین در این کتاب تمرین‌هایی روزانه برای ذهن آگاهی در نظر گرفته است. او ابتدا  اصل تمرین ذهن‌آگاهی و چگونگی پرورش آن در زندگی روزمره را بررسی می‌کند. همچنین به‌طور خلاصه، به فواید گوناگون این تمرین‌ها در دوره‌های استرس، درد و بیماری می‌پردازد و اینکه چطور افراد با مشکلات پزشکی، تمرین‌های ذهن‌آگاهی را در قالب برنامه درمانی کاهش استرس براساس ذهن‌آگاهی (MBSR) به‌کار می‌برند. بعد از آن به عرصه مهیج و جدید تحقیقات علمی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد آموزش ذهن‌آگاهی در قالب MBSR، عملا در ساختار و کارکرد مغز، پیامدهای آن در ارتباط با افکار و هیجانات و به‌ویژه واکنش‌هایمان، به شکل بااهمیت و قابل‌توجهی تغییر ایجاد می‌کند.

این اثر چارچوب ذهنی مناسبی برایتان فراهم می‌آورد، برای درک اینکه چرا باید با دل و جان و به‌طور مستمر به چیزی که ناچیز به‌نظر می‌آید متعهد شوید. ذهن‌آگاهی به‌عنوان یک تمرین فرصت‌های بی‌شماری را برای شناخت عمیق‌تر ذهن خویش، مکاشفه و پرورش منابع عمیق درونی خود و برای یادگیری، رشد و شفایتان فراهم می‌آورد. همچنین این امکان را فراهم می‌آورد تا درک‌تان را از اینکه چه‌کسی هستید و چگونه می‌شود خردمندانه‌تر، سالم‌تر، پرمعناتر و شادتر در این دنیا زندگی کنید دگرگون سازد. ذهن‌آگاهی برای آغازگران، دریچه‌ای آسان و مستقیم را به روی اصول تمرین ذهن‌آگاهی، از جمله پرورش رسمی و اساس به کارگیری آن در زندگی روزمره می‌گشاید.

 خواندن کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب علاوه ‌بر آنکه برای روان‌شناسان و درمانگران چه به منظور ارتقا سطح آگاهی و حضور خویش در اتاق درمان و چه به منظور کمک به مراجعین خویش برای داشتن زندگی آگاهانه و کاهش تنش مفید است، برای دیگر افراد نیز سودمند و به کارگیری آموزه‌های آن راهی همیشگی را برای رسیدن به آرامش، استقرار، طمانینه و زندگی آگاهانه می‌گشاید.

 درباره جان کابات زین

دکتر جان کابات ‌زین، استاد بازنشسته دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست، پایه‌گذار ذهن‌آگاهی در پزشکی، مراقبت‌های سلامتی و اجتماعی بوده و به‌دلیل تأسیس کلینیک کاهش استرس براساس ذهن‌آگاهی (MBSR) که شهرت جهانی دارد، شناخته شده است.

او مدرک دکترای خود را در زیست‌شناسی مولکولی از MIT زیرنظر برنده جایزه نوبل، سالوادور لوریا دریافت کرد.

تحقیقات دکتر کابات‌زین بر روی تعاملات‌ذهن و بدن، درباره سلامتی و شفابخشی و بر روی آموزش کاربردهای بالینی ذهن‌آگاهی برای درمان دردهای مزمن افراد و اختلالات مرتبط با استرس - شامل اثرات MBSR بر ذهن و بر چگونگی پردازش اطلاعات توسط ذهن به‌ویژه در شرایط پراسترس- و بر روی سیستم ایمنی (با همکاری دکتر ریچاردجی. دیویدسون و همکارانش در دانشگاه ویسکانسین) تمرکز داشته است.

فعالیت‌های دکتر کابات‌زین به گسترش ذهن‌آگاهی در جریان مؤسساتی مانند بیمارستان‌ها،‌ مدارس،‌ انجمن‌ها، زندان‌ها و سازمان‌های حرفه‌ای ورزشی کمک کرده است. اکنون مراکز پزشکی در سراسر دنیا برنامه‌های بالینی برپایه آموزش ذهن‌آگاهی و MBSR را ارائه می‌دهند.

دکتر کابات‌زین جوایز متعددی طی زندگی حرفه‌ای خود دریافت کرده است. جدیدترین جوایز وی، جایزه حامی برجسته در سال ۲۰۰۵ از انجمن درمان‌های شناختی و رفتاری، جایزه دیگر او از مرکز نیکوکاری با همکاری پزشکی یکپارچه‌نگر در سال ‌۲۰۰۷‌، با عنوان پیشگامان در پزشکی یکپارچه‌نگر است و دیگر، جایزه ذهن و مغز پرایزدر سال ۲۰۰۸‌، از مرکز علوم شناختی از دانشگاه تورینو ایتالیا است.

 بخشی از کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران

چه کسی نفس‌می‌کشد؟

این یک تصور باطل است که «شما» هستید که نفس می‌کشید، اگرچه مدام می‌گویید: «من نفس می‌کشم».

البته که شما نفس می‌کشید اما واقعیت این است که اگر نفس کشیدن به شما بستگی داشت و خودتان باید آن را ادامه می‌دادید، خیلی وقت پیش مرده بودید. ممکن بود دیر یا زود، با موضوعاتی حواس‌تان پرت شود و می‌مردید. پس به‌عبارتی، «شما» هر کسی که می‌خواهید باشید، به‌هیچ عنوان مسئول نفس کشیدن بدن خود نیستید. ساقه مغز به‌خوبی مراقب این کار است و در مورد ضربان قلب و خیلی موارد حیاتی بیولوژیک دیگر نیز همین‌طور است. ما ممکن است تأثیراتی بر روی حالت و اظهار آنها داشته باشیم، مخصوصا در نفس کشیدن، اما عادلانه نیست بگوییم واقعا ما هستیم که این کار را انجام می‌دهیم؛ قضیه خیلی اسرارآمیز و شگفت‌انگیزتر از اینهاست.

همان‌طور که در ادامه خواهید دید، این سؤال پیش می‌آید که چه کسی نفس‌می‌کشد؟ چه‌کسی شروع به‌مراقبه و پرورش ذهن‌آگاهی کرده است؟ یا حتی چه‌کسی این جمله‌ها را می‌خواند؟ ما باید با ذهن مبتدی به این سوالات اساسی پاسخ دهیم تا بتوانیم بفهمیم پرورش ذهن‌آگاهی به چه معناست.

رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
درمان‌شناختی افسردگی
آرون‌ ت‍ی‌ب‍ک‌
راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار)
النا یادین
عاقلانه فکر کنید، راحت‌تر زندگی کنید
آلبرت الیس
درمان استرس پس از حادثه با شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
کاتلین‌ ام‌ چارد .
رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز
دیوید کلارک
لطفا نگران نباش و زندگی کن
سوزان اورسیلو
هرروز برای همان روز
مسعود مهدوی پور
چگونه خودتان را ملاقات کنید
نیکول لپرا
تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی
تامس رابرتز
کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس
جان هرشفیلد
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
در جستجوی کودک فراموش شده
آلیس میلر
زندانی ذهنت نباش! زندگی کن
جوزف و. کیاروچی
فلسفه درد
آرنه یوهان وتلسن
تمرینات عملی برای درمان اضطراب و فوبیا
ادموند جی بورن
آسایش
مت هیگ
رهایی از الگوهای تفکر منفی
گیتا جاکوب
ذهن آگاهی در هشت هفته
مایکل چاسکالسون
روح تسخیرناپذیر
مایکل سینگر

نظرات کاربران

rokhshadd
۱۳۹۹/۰۷/۲۲

اگر بخواهیم کتاب ذهن آگاهی را مرور کنیم به توجه ی آگاهانه در هر لحظه و هر مکان می رسیم که ما را شبیه کودکی که از لحظه اش لذت می برد به لذت بردن دعوت می کند. به شناختن

- بیشتر
کامران
۱۴۰۲/۰۱/۳۱

وقتی گفتگوهای درونی تان متوقف شود، وقتی در سکوتی همه جانبه آرام گیرید، وقتی در نگاهتان هیچ قضاوت و برداشتی نباشد، وقتی کاملاً بی خواهش و بی آرزو گردید، وقتی از حال خروج نکنید و دست از خاطره بازی و

- بیشتر
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
۱۳۹۹/۰۷/۲۴

لطفا در طاقچه بینهایت قرار بدین

deniro
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

کتابی خوب و در عمل سخت

Atheo
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

برعکس نظر دیگران، ترجه این کتاب خیلی خیلی بد هست. در حدی که گاهی اصلا متوجه جملات نمی‌شی. بعد خود نویسنده به جای اینکه اصل موضوع رو توضیح بده، همش به حاشیه پرداخته. مثلا اومده در مورد ذهن‌مبتدی صحبت کنه،

- بیشتر
Jasmine
۱۴۰۱/۰۶/۰۱

ترجمه اصلا روان نیست و اینقدر ویرایش ضعیفه که آدم نمیتونه با کتاب ارتباط بگیره و خیلی خسته کننده میشه خوندنش در ضمن اینکه اصلا کاربردی نیست فقط توضییییح، توضیح اضافه و کلافه کننده

حسین محمدی
۱۴۰۰/۰۱/۲۶

کتاب بسیارکاربردی ومفیدی است برای علاقه مندان به مدیتیشن وذهن آگاهی اززبان دکترجان کابات زین

م.لهاک
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

ما می توانیم به آگاهی خود تکیه کرده و زندگی کنیم در زیبایی قدم بگذار...

کاربر ۳۴۸۹۵۲۹
۱۴۰۰/۰۵/۲۶

مسخره کردین. فقط با بودن در برنامه میشه ازش استفاده کرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
پذیرش فرایندی همیشگی وجهانی وسیع است که در طول عمر باید به آن مشغول باشیم.
کاربر ۷۱۲۷۶۱
شما نباید در تله گذشته یا افکار خود گرفتار شوید، بلکه باید تنها لحظه‌ای را که واقعا در اختیار دارید آباد کنید و آن همین لحظه اکنون است.
marjan
آیا هدف از زندگی تنها این است که شما به جای دیگری برسید و وقتی به آنجا رسیدید دریابید که هنوز خوشحال نیستید و حالا می‌خواهید در جایگاه دیگری باشید؟ اگر هشیار نباشیم ممکن است این‌گونه به‌نظر بیاید که همیشه جایی بهتر از اینجا وجود دارد: «زمانی که بازنشسته شدم، وقتی‌که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شدم، وقتی پول کافی به‌دست آوردم، وقتی ازدواج کردم، وقتی طلاق گرفتم، وقتی بچه‌ها رفتند»؛ یک لحظه صبر کنید... همین است! این واقعا زندگی شماست.
Golnaz Javaheri
لحظه کنونی، آینده تمام لحظات قبلی در زندگی شما است و شامل آن لحظه‌هایی است که درباره آینده فکر و رویاپردازی می‌کردید؛ نام آن، زمان حال است. اینکه چگونه با این لحظه ارتباط برقرار می‌کنید بر کیفیت و ویژگی لحظه بعد تأثیر می‌گذارد. از این طریق ما می‌توانیم آینده را با مراقبت کردن از زمان حال شکل دهیم، چه فرصت فوق‌العاده‌ای است.
Golnaz Javaheri
حفظ انرژی در تمرین مراقبه ذهن‌آگاهی چنانچه به‌تازگی شروع به تمرین مراقبه کرده‌اید، خوب است متوجه تمایل‌تان برای صحبت کردن با دیگران درباره مراقبه یا مطرح کردنش به‌طور گذرا باشید. این تمایل به‌راحتی انرژی‌تان را پراکنده می‌کند. اگر کسی به آنچه با او در میان گذاشته‌اید به‌طور مثبت برخورد نکند یا ایده مراقبه را بدون قصد به هر شکلی بی‌ارزش تلقی کند، ممکن است قبل از آنکه به قدر کافی به ثبات برسید تا عقیده دیگران برایتان مهم نباشد، شوق‌تان را برای ادامه مسیر از دست بدهید.
یوسفی
نگرش‌های اساسی تمرین‌های ذهن‌آگاهی علاوه‌بر مبنای اخلاقی که تمرین‌های ذهن‌آگاهی بر آن متکی است، نگرش‌های اساسی تکمیلی نیز وجود دارد. من در تمام طول صحبتم، به‌توجه مهربانانه، نیاز برای ملایم رفتار کردن و قضاوت نکردن درباره خودمان اشاره کرده‌ام. نگرش‌های زیادی در این مورد وجود دارد اما این هفت نگرش مبنا و اصول پایه هستند. دیگر موارد شامل بخشندگی، قدردانی، گذشت و بردباری، بخشش، مهربانی، شفقت، لذت ناشی از همدلی، و شکیبایی هستند که به‌واسطه پرورش این هفت نگرش رشد می‌یابند: قضاوت نکردن، صبر، ذهن مبتدی، اعتماد، تقلا نکردن، پذیرش و رها کردن. ۱- قضاوت نکردن
best_reader
ذهن‌آگاهی نوعی آگاهی است که از طریق توجه کردن به شیوه‌ای خاص و مداوم یعنی هدفمند، به زمان حال و بدون قضاوت از تجارب لحظه‌به‌لحظه پرورش داده می‌شود.
marjan
اگر اسیر افکار مختلف شویم و در جریان آنها گیر بیفتیم، خصوصا اگر خودمان را با آنها یکی بدانیم و به خود بگوییم «این من هستم» یا «این من نیستم»، آن‌وقت است که واقعا گیر افتاده‌ایم.
big of big
سوزوکی روشی، استاد ژاپنی ذن که مرکز ذن سان‌فرانسیسکو را راه‌اندازی کرده و برای انسان‌های زیادی اثرگذار بوده است گفته معروفی دارد که «در ذهن بکر امکانات بسیاری وجود دارد اما در ذهن کاربلد امکانات کمی وجود دارد». ذهن‌های مبتدی به سمت تجربه‌های جدید می‌روند بدون اینکه خیلی راجع به آن بدانند و درنتیجه گشوده هستند. این گشودگی بسیار خلاقانه است. این خصوصیت ذاتی ذهن است و زیرکی شما این است که این ویژگی را هرگز از دست ندهید. این کار نیازمند آن است که در شگفتی آنچه در لحظه اکنون پدیدار می‌شود باقی بمانید، چیزی که همیشه تازه است.
الهام
ذهن مبتدی یک نگرش است و به این معنا نیست که شما هیچ چیز نمی‌دانید، بلکه به این معناست که در مواجهه با موضوعی که تابه‌حال هیچ چیزی از آن نمی‌دانستید وسعت کافی داشته باشید و اسیر چیزهایی که از پیش می‌دانید و تجربه کرده‌اید نشوید.
Golnaz Javaheri

حجم

۱۲۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۲۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان