دانلود و خرید کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید جان بولتون ترجمه محمد معماریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید اثر جان بولتون

کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید

معرفی کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید

کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید روایت مشاور امنیت ملی سابق دولت ایالات متحده از چرایی کاهش قدرت این کشور و افول جایگاه آن است. جان بولتون در این کتاب به دنبال مقصر جلوه دادن ترامپ در این مسیر است. این کتاب با ترجمه محمد معماریان منتشر شده است.

درباره کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید

اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید نوشته جان بولتون یکی از چهره‌های کهنه‌کار حزب جمهوری‌خواه در ایالات متحده آمریکاست که مشاغل و مسئولیت‌های متعددی را در دولت‌های مختلف این کشور برعهده داشته است. سفیر دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در دولت جرج بوش، یکی از مطرح‌ترین سمت‌هایی است که بولتون در طول زندگی سیاسی‌اش برعهده داشته است. 

بولتون که یکی از ضد ایرانی ترین چهره‌های سیاسی آمریکایی است، به سختی به سمت مشاور امنیت ملی ترامپ رسید. او از ابتدا یکی از جمهوری‌خواهان مخالف رویکردهای سیاسی ترامپ بود که حزب اصرار داشت در جایگاه وزارت امور خارجه آمریکا قرار گیرد. ایم امر محقق نشد تا این که پس از دوبار ناکامی در رقابت با مایکل فلین و هربرت مک مستر، در سال ۲۰۱۸ میلادی بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ شد. به دنبال این انتصاب، روزنامهٔ مطرح نیویورک‌تایمز نوشت که «ارتقای بولتون به همراه خروج رکس تیلرسون و ژنرال مک‌مستر به این معناست که تیم سیاست خارجی ترامپ اکنون رادیکال‌ترین تیم سیاست خارجی تهاجمی است که در تاریخ مدرن پیرامون رئیس‌جمهور آمریکا حضور داشته است.»

کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید، اشاره به اتاق کار ترامپ در کاخ سفید دارد . این کتاب روایت ۱۷ ماه خاطرات کاری بولتون در کاخ سفید است و به گفته منتقدان ترامپ، سندی است بر بی‌کفایتی رئیس جمهور آمریکا.

این اثر علاوه بر این که نظرات جان بولتون را درباره دولت ترامپ برملا می‌کند، نشان‌دهنده موضع‌گیری‌های رادیکال این فرد و افراد سیاسی دیگر آمریکا، نسبت به ایران و دولت ایران است.

بولتون در این کتاب از عدم تمایل ترامپ برای درگیری نظامی با ایران سخن گفته و اینکه پس از هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی ایالات متحده توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تمام توان خود را برای راضی‌کردن رئیس‌جمهور به منظور آغاز یک درگیری نظامی با تهران به کار گرفته، اما ترامپ به این خواسته او تن نداده است. خود ترامپ هم در یکی از مصاحبه‌هایش با شبکه فاکس‌نیوز ضمن تأیید این رویکرد جنگ‌طلبانه بولتون، او را فردی توصیف کرد که «هی می‌خواست روی همه بمب بریزد و مردم را بکشد.» 

بولتون در سال ۲۰۰۲ معتقد بود که کوبا با هماهنگی و حمایت لیبی و ایران در حال تولید تسلیحات بیولوژیک پیشرفته است. او حتی آماده می‌شد که در کنگرهٔ آمریکا درمورد این موضوع شهادت بدهد؛ ولی وزارت خارجه آمریکا این نظر را مردود دانست و دلایل و شواهدی در مورد آن در اختیار نداشت. بولتون همچنین یکی از حامیان اصلی سازمان تروریستی مجاهدین خلق است و یک بار نیز در همایش نیروهای این گروه شرکت کرد و وعده داد تا جشن سقوط جمهوری اسلامی ایران را در سال ۲۰۱۹ در میدان آزادی تهران برگزار کند.

اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید کاملا از زبان بولتون است و تفکرات و رویکردهای او را به عنوان یک عضو بلندپایه دولتی نسبت به ترامپ و مسیر ریاست جمهوری‌اش نشان می‌دهد. این اثر بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی به فارسی ترجمه شده است و تمام آرا و نظرات جان بولتون را برای خواننده روایت می‌کند.

خواندن کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و مسائل بین المللی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان بولتون

جان رابرت بولتون متولد ۲۰ نوامبر ۱۹۴۸ وکیل و دیپلمات آمریکایی و مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا از ۹ آوریل ۲۰۱۸ تا ۹ سپتامبر ۲۰۱۹ بود. او یک چهره مشهور جمهوری‌خواه و تندرو است که در دولت‌های مختلف حزب جمهوری‌خواه فعالیت کرده‌است. بولتون از اوت ۲۰۰۵ تا دسامبر ۲۰۰۶ از سوی رئیس‌جمهور جرج بوش پسر به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد مشغول به کار بود. جرج بوش او را در  تعطیلات کنگره ایالات متحده آمریکا بدون رای اعتماد منصوب کرده بود. بولتون همواره برای چهره‌های جمهوری‌خواه تندرو و خودسر شخص محبوب و کارآمدی بود.  او در دسامبر ۲۰۰۶ استعفا داد، گرچه انتصاب او که در زمان تعطیلات کنگره صورت گرفته بود نیز به هر روی پایان یافته بود، بولتون می‌دانست سنای دموکرات به او رای اعتماد نخواهد داد.

بولتون «باز جنگ‌طلب» خوانده شده و از مدافعان تغییر رژیم در کره شمالی است. وی بارها خواهان پایان دادن به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران شده‌است.بولتون از طرفداران سازمان تروریست مجاهدین خلق ایران است و بارها خواستار بمباران ایران شده‌است.

 او از حامیان جنگ عراق بود و همچنان از این تصمیم خود دفاع می‌کند. بولتون از اولین کسانی بود که ادعا کرد عراق بمب اتم دارد، ادعایی که بعدها کاملا بی‌اساس معرفی شد. 

بولتون هم‌اکنون عضو پیوسته ارشد در مؤسسه امریکن انترپرایز و از صاحب نظران فاکس نیوز است.او از مشاورین سیاست خارجی میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ بود. بولتون همچنین با اندیشکده‌های محافظه‌کار بسیاری چون انجمن ملی سلاح، پروژه‌ای برای قرن آمریکایی جدید، بنیاد یهودی امور امنیت ملی، و کمیته صلح و امنیت در خلیج همکاری داشته‌است. او در ۱۹ شهریور ۹۸ از سمت مشاور امنیت ملی امریکا توسط ترامپ برکنار شد.

بخشی از کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد؛ خاطرات کاخ سفید

 در نهایت حدود ساعت ۳ بامداد بود که روی آنتن رفتم. این هم از وضع برنامه‌ریزیِ پیشاپیش، نه‌تنها در شبکهٔ فاکس‌نیوز، بلکه در اردوگاه رئیس‌جمهور منتخب. کمتر تحلیلگری اعتقاد داشت که ترامپ برنده می‌شود، و مثل کارزار ناکام رابرت دال در سال ۱۹۹۶ مقابل بیل کلینتون، اردوگاه ترامپ در تدارکات پیش از انتخابات خود صرفه‌جو بود، که نشانه‌ای از شکست محتومشان شمرده می‌شد. در مقایسه با کارزار هیلاری که گویا لشگری بزرگ به سوی قدرت رژه می‌رفت، اردوگاه ترامپ انگار چند فدایی بودند که وقت اضافه داشتند. از همین رو پیروزیِ غیرمنتظرهٔ او اردوگاهش را غافلگیر کرد. حاصلش چه بود؟ بلافاصله نبرد سر تصاحب موقعیت‌ها میان داوطبان انتقال قدرت آغاز شد و تقریباً کل دستاوردهای پیش از انتخابات دور ریخته شد. پس در ۹ نوامبر کار ترامپ و یارانش از نو شروع شد، و این هم اتفاق خوبی نبود، خصوصاً چون عموم پرسنل انتقال قدرت در واشینگتن بودند و ترامپ و نزدیک‌ترین یارانش در برج ترامپ در منهتن نیویورک. ترامپ پیش از پیروزی‌اش از عمدهٔ ساز و کار آن هیولای بزرگ فدرال یعنی دولت سر درنمی‌آورد و در زمان انتقال قدرت هم چیز خاصی دستش نیامد، که طبعاً به سود عملکردش در کرسیِ ریاست‌جمهوری تمام نشد.

نقش من در کل کارزار انتخاباتیِ ترامپ بسیار ناچیز بود، به‌جز یک جا که نقش پررنگی بازی کردم، یعنی دیدارم با این نامزد ریاست‌جمهوری در برج ترامپ، صبح روز جمعه ۲۳ سپتامبر، سه روز پیش از اولین مناظره‌اش با کلینتون. هیلاری و بیل یک سال زودتر از من به دانشکده حقوق دانشگاه ییل رفته بودند. بنابراین علاوه بر بحث پیرامون امنیت ملی، نظراتم را دربارهٔ نحوهٔ احتمالیِ رفتار هیلاری به ترامپ گفتم: کاملاً آماده و طبق سناریو، که هرچه هم پیش آید، برنامهٔ بازی‌اش را دنبال می‌کند. بیش از چهل سال گذشته بود و هیلاری تغییری نکرده بود. ترامپ بیشتر حرف زد، مثل دیدار اوّلمان در سال ۲۰۱۴، پیش از آنکه نامزد شود. در خاتمه گفت: «می‌دانی، دیدگاه‌های من و تو واقعاً خیلی نزدیک‌اند. خیلی نزدیک.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸۷ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸۷ صفحه