دانلود و خرید کتاب پاکسازی ذهن جان ویلیامز ترجمه شاهین غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاکسازی ذهن اثر جان ویلیامز

کتاب پاکسازی ذهن

نویسنده:جان ویلیامز
انتشارات:شادن پژواک
امتیاز:
۳.۹از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پاکسازی ذهن

پاکسازی ذهن اثر جان ویلیامز کتابی است که راهبردهای ساده و موثر برای رهایی از اضطراب و نگرانی را به شما آموزش می دهد.

درباره کتاب پاک‌سازی ذهن

ذهن انسان نه تنها جذاب و شگفت‌انگیز، بلکه بی‌نهایت پیچیده است. همیشه افکار مختلفی در حال رفت و آمد به ذهن ما هستند، اما به محض اینکه کنترل ذهن خود را در دست گیریم، این قدرت را پیدا خواهیم کرد تا چگونگی تاثیر این افکار بر ذهن خود را مشخص و مدیریت کنیم. بسیاری از مردم، ذهن خود را دچار انباشتگی می‌یابند، زیرا افکار زیادی در ذهن خود دارند؛ آن‌ها نگران از اتفاقات دیروز و مضطرب از آنچه فردا رخ خواهد داد، تمام سعی خود را می‌کنند که همه کارها را همزمان انجام دهند.

یک ذهن پر از انباشتگی، ذهنی ناکارآمد و غیرمولّد است که اجازه نمی‌دهد به راحتی تمرکز کنید، آگاه باشید، و تمرکز خود را حفظ کنید. انباشتگی ذهنی، به مرور زمان شما را فرسوده می‌کند و بدون اینکه متوجه باشید، تا حد زیادی بر همه امور زندگی شما تاثیر منفی دارد.

تکنیکهایی که در کتاب پاک‌سازی ذهن ارائه شده‌اند، موثر هستند و به شما کمک می‌کنند تا انباشتگی ذهنی خود را کاهش داده و بتوانید شخص آرام‌تری شوید که قادراست بهره‌وری بالا داشته باشد، بر روی امور منفرد تمرکز کند و از پس مسائل و مشکلات روزمره خود بربیاید. به محض اینکه این تکنیک‌ها را پیاده‌سازی کنید، درخواهید یافت که بهره‌وری شما افزایش پیدا کرده، خواب شما بهتر شده و سلامت روانی شما ارتقاء پیدا کرده است.

جان ویلیامز در این کتاب، فرایندها، نکات، راهبردها، و تکنیک‌های موثری را به شما معرفی می‌کند که در پاکسازی ذهنتان به شما کمک خواهند کرد.

 ویلیامز ابتدا با نشان دادن دلایل ایجاد انباشتگی در ذهن، آغاز می‌کند و سپس به این موضوع می‌پردازد که شما چطور می‌توانید ذهن خود را به منظورکنترلِ بهترِ افکار خود، آرام کنید. بعد از آن به سراغ عادات و راهبردهایی می‌رود که باید در زندگی روزمره خود پیاده‌سازی کنید تا شاهد کاهش انباشتگی در ذهن خود در تمام اوقات روز باشید. در مرحله بعد، به موضوعاتی مانند خواب، رژیم غذایی، و حتی ورزش می‌پردازد و برای شما توضیح می‌دهد که عادت‌ها چگونه باعث ایجاد ذهنی مه‌آلود می‌شوند که انباشته از افکار، خاطرات و ایده های نامربوط است.

خواندن کتاب پاکسازی ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و رشد فردی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب پاکسازی ذهن

دیروز را فراموش کنید

آیا تا بحال برایتان پیش آمده که در جلسه بد عمل کنید و روز بعد دائماً به آن فکر کنید؟ آیا پیش آمده که گزارشی را ارائه دهید که بهترین کار شما نبوده و روز بعد دائماً به این فکر کنید که اگر رئیستان از کار شما راضی نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وقتی اتفاقی منفی در زندگی ما رخ می‌دهد، ذهن ما روی افکار مربوط به آن اتفاق، قفل می‌شود حتی اگر مدتی از آن گذشته باشد و وقت گذر از آن باشد. این یک مشکل همه‌گیر و یک عادت بد است. دلایل زیادی برای بازگشت مداوم ذهن ما به اتفاقات روز گذشته وجود دارد و این باعث ایجاد افکاری در ذهن ما می‌شود که این افکار، منجر به انباشتگی ذهنی می‌گردند.

شاید عنوان این فصل، بنظر گمراه کننده برسد. نمی‌خواهم هر آنچه که در گذشته‌تان بوده را فراموش کنید. همه ما خاطرات خوبی داریم: لحظه‌ای که شریک زندگی خود را ملاقات کردید، جشن عروسی، لحظه‌ای که برای اولین بار فرزندتان را بغل کردید، روز فارغ التحصیلی و ... این‌ها خاطرات شیرینی هستند که در ذهن ما حک شده‌اند و همیشه باید آن‌ها را تا حد ممکن به یاد بیاوریم.

خاطرات و افکاری که من از آن‌ها صحبت می‌کنم، افکار منفی هستند که شما دائماً به آن‌ها فکر می‌کنید. آن رخدادهایی که باعث احساس افسردگی و نگرانی شده و تجربه کاهش بهره‌وری در روز بعد را برای شما در پی دارند.

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، ذهن شما باید تازه و شاداب باشد و افکار شما باید پاکسازی شده باشند. نیازی نیست که نگران روز گذشته باشید. به زمان حال فکر کنید، به آنچه امروز در پیش دارید، اینکه امروز چطور مسئولیت‌های خود را به انجام برسانید، نه اینکه در گذشته چه کردید. دیروز قبلاً تمام شده و هر چقدر هم در مورد رویدادهای دیروز فکر کنید و نگران آن‌ها باشید، نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید؛ حداقل تا وقتی که ماشین زمان نداشته باشید. البته فناوری، هنوز راه درازی در پیش دارد تا به جایی برسد که حتی بتوانیم در مورد چنین دستگاهی فکر کنیم!

نظرات کاربران

mojdeh maleki
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

کتاب روان و ساده ای بود. مطالب کتاب مسائلی بود که همه ما آنها را میدانیم فقط اینجا به صورت منسجم آورده شده

کاربر ۱۲۰۷۰۵۲
۱۳۹۹/۰۸/۲۳

به نظرم خیلی مفید و کاربردی هس

علی ترکمان
۱۴۰۲/۰۸/۰۶

به طور خلاصه، پیشنهاد نمیکنم هرچند کتاب نکات خوب و استنادات بعضاً علمی داره، اما در کل ساختار کتاب منسجم نیست. (توالی مطالب غیر مرتبط باعث انسجام نمیشه) این باعث شده نویسنده (که مجهول الهویه و بی نام و نشان ام هست!)

- بیشتر
کاربر 8004519
۱۴۰۲/۱۱/۲۳

قشنگ بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
شاید دلیل اینکه ذهن خود را انباشته از افکار منفی می‌یابید، این باشد که شجاعانه به سمت مشکلات خود حمله نمی‌کنید و وقتی در زندگی با چالشی مواجه می‌شوید، می‌ترسید و از آن طفره می‌روید.
zahra
"آنچه که شما بر روی آن کنترل دارید، ذهن خودتان است، نه رخدادهای بیرونی. با درک این موضوع می‌توانید قدرتمند شوید." - مارکوس آرولیوس
me
"آنچه که شما بر روی آن کنترل دارید، ذهن خودتان است، نه رخدادهای بیرونی. با درک این موضوع می‌توانید قدرتمند شوید."
bahari.@ra
"آنچه که شما بر روی آن کنترل دارید، ذهن خودتان است، نه رخدادهای بیرونی. با درک این موضوع می‌توانید قدرتمند شوید.
Mohsen
برای رها کردن رویدادهای گذشته و شروع به تمرکز بر آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد که در نهایت به شما در پاکسازی ذهنتان کمک خواهد کرد، ابتدا باید کشف کنید که چرا به رویدادهای خاصی در گذشته فکر می‌کنید. آگاه باشید که در چه مواقعی به گذشته فکر می‌کنید.
علی ترکمان
وقتی که ذهن ما دچار انباشتگی می‌شود، تفکر شفاف به منظور تمرکز بر روی موضوعی که در دست دارید، بسیار مشکل خواهد شد
علی ترکمان

حجم

۱۶۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۱۶۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان