دانلود و خرید کتاب سال‌های بردگی؛ بلال حبشی محمود پوروهاب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سال‌های بردگی؛ بلال حبشی اثر محمود پوروهاب

کتاب سال‌های بردگی؛ بلال حبشی

معرفی کتاب سال‌های بردگی؛ بلال حبشی

زندگی سال‌های بردگی؛ بلال حبشی از مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر به‌نشر است. این اثر به زندگی و زمانه بلال حبشی می‌پردازد.

درباره مجموعه سرگذشت یاران پیامبر (ص)

هر امت و ملتی در میان خود فرزانگان و برجستگانی ارجمند دارد که به وجود آن‌ها افتخار می‌کند و آن‌ها را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی می‌نماید. در فرهنگ اصیل و شایسته‌ای، مانند فرهنگ پیامبران و اولیای خدا و مکتب‌های آسمانی، ملاک‌های برتری بر اساس علم، معرفت، پاک‌زیستی، صداقت، مجاهده و خلوص است و قهرمانانِ چنین فرهنگی، فرزانگانی درست‌کار، پاک‌روش، آگاه، تلاش‌گر و راستین‌اند.

مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر (ص) در هر جلد به سراغ یکی از یاران پیامبر و قهرمانان تاریخ اسلام رفته و زندگی پرافتخار این دلاوران را بررسی کرده است؛ بزرگانی مانند سلمان فارسی، کمیل‌بن زیاد، حبیب‌بن مظاهر، ابوایوب‌انصاری، عمار یاسر، جعفر طیار و...

کتاب حاضر به زندگی بلال حبشی اولین اذان‌گوی کعبه می‌پردازد.

خواندن مجموعه سرگذشت یاران پیامبر(ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و کسانی که دوست دارند بیشتر با راه و روش یاران پیامبر (ص) آشنا شوند، نوشته شده است.

بخشی از کتاب سال‌های بردگی؛ بلال حبشی

باشد. شلاق را به دستم داد و گفت: با این، رباح را بزن! نگفت پدرت را. حال عجیبی پیدا کردم. تمام بدنم بی‌حس شد. یک لحظه فکر کردم نکند ارباب فراموش کرده که رباح پدر من است؟ آخر چگونه می‌توانستم پدرم را بزنم؟! وقتی مهمانانش حال مرا دیدند، زدند زیر خنده. فهمیدم امیه مخصوصاً این کار را به عهدۀ من گذاشته است. با این کار، هم می‌خواهد جلوی مهمانانش قدرت نمایی کند و هم باعث تفریح و خندۀ آنان شود. آه که چقدر کوچک شدم. احساس کردم در این دنیا، به اندازۀ کرم خاکی هم ارزش ندارم. خشم و نفرت در وجودم چنگ انداخت. دلم می‌خواست با داس، ارباب را تکه تکه کنم. پدرِ خدابیامرزم مردی عاقل و باتجربه بود. با نگاه مظلومش به من فهماند که اگر این کار را نکنم، به مجازاتی سخت محکوم خواهم شد.

ما برده‌ها، ما برده‌های بدبخت، یاد گرفته‌ایم همیشه و در هر وضعیتی، سکوت کنیم و مثل یک کوه، آرام و صبور باشیم. شلاق را از دست ارباب می‌گیرم.

- او را بزن بلال!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه