دانلود و خرید کتاب رباعیات خیام نیشابوری عمر خیام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رباعیات خیام نیشابوری اثر عمر خیام

کتاب رباعیات خیام نیشابوری

نویسنده:عمر خیام
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رباعیات خیام نیشابوری

کتاب رباعیات خیام نیشابوری شامل سروده‌های حکیم عمر خیام نیشابوری در قالب رباعی است؛ 

درباره کتاب رباعیات خیام نیشابوری

حکیم ابوالفتح عمربن ابراهیم الخیامی مشهور به خیام فیلسوف و ریاضیدان و منجم و شاعر ایرانی است. آوازه او بیشتر به واسطه رباعیاتش است. حال سروده‌های حکیم عمر خیام نیشابوری در قالب رباعی منتشر شده و در قالب کتابی با عنوان رباعیات خیام، پیش‌روی شما قرار دارد. رباعیات خیام تاکنون به اغلب زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده‌اند؛ ترجمه آثار این دانشمند بزرگ ایرانی به انگلیسی با همت ادوارد فیتزجرالد، انجام گرفته و شهرت خیام را در غرب، بش از پیش افزایش داده است.

خواندن کتاب رباعیات خیام نیشابوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه کتاب رباعیات خیام را به علاقمندان شعر و ادبیات فارسی، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حکیم عمر خیام

ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری در ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ در نیشابور متولد شد. این فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی‌سرای ایرانی در دوره سلجوقی زندگی می‌کرد. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی اوست و لقبش «حجّةالحق» بوده، ولی آوازه‌اش بیشتر برای رباعیاتش است که شهرت جهانی دارند.

یکی از برجسته‌ترین کارهای خیام را می‌توان سروسامان دادن و سرپرستی محاسبات گاه‌شماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌الملک، که در دوره پادشاهی ملک‌شاه سلجوقی، دانست؛ محاسبات منسوب به خیام در این زمینه، هنوز معتبر است و دقتی به مراتب بالاتر از گاه‌شماری میلادی دارد. همچنین باید خاطرنشان ساخت نقش خیام در حل معادلات درجه‌سوم و مطالعاتش درباره اصل پنجم اقلیدس نام او را به‌عنوان ریاضی‌دانی برجسته در تاریخ علم ثبت کرده‌است.

معرفی نویسنده
عکس عمر خیام
عمر خیام
ایرانی

آن‌طور که در اغلب کتب تاریخی و کهن آمده عمر خیام در ۴۲۷ هجری شمسی و در محله حیره نیشابور به دنیا آمده است. در آن زمان حیره از محلات اعیانی و اشرافی‌نشین نیشابور محسوب می‌شد. در دوره خیام بیشتر جمعیت نیشابور زرتشتی بودند. آنطور که در منابع آمده پدر خیام زرتشتی و خیمه‌دوز بوده و عنوان خیام نیز به سبب همین حرفه بر ایشان گذاشته شده. در آن زمان خیمه‌دوزی شغلی پر سود و منفعت بود. گفته می‌شود پدر خیام بعدها در واقع پیش از تولد پسرش تغییر دین و مسلک داده و مسلمان شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان