دانلود کتاب صوتی کوزت با صدای مرات بهنام + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کوزت اثر ویکتور هوگو

دانلود و خرید کتاب صوتی کوزت

نویسنده:ویکتور هوگو
گوینده:مرات بهنام
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۹۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کوزت

کتاب صوتی کوزت خلاصه‌ای است از کتاب بینوایان نوشته ویکتور هوگو نویسنده توانمند و سرشناس فرانسوی. کوزت نام دختری است که توسط مادرش به خانواده‌ای سپرده شده و با سختی بسیار روزگار می‌گذراند. بینوایان با عنوان اصلی Les Misérables در سال ۱۸۶۲ منتشر شد و خیلی زود به محبوبیت زیادی بر روی صحنه نمایش رسید و بعدها فیلم‌ها و انیمیش‌هایش ساخته شد. نسخه صوتی چکیده داستان کوزت را می‌توانید با صدای مرآت بهنام بشنوید.

درباره کتاب صوتی کوزت

داستان بینوایان روایت شخصی به نام ژان والژان است. ژان والژان بر اثر سختی و تنگدستی برای تهیه نان برای فرزندان خواهرش شیشه‌ی مغازه‌ای را شکسته و قرص نانی می‌دزدد و در این حین دستگیر می‌شود. مجازات دزدی نان پنج سال زندان در نظر گرفته می‌شود و به خاطر تلاش و اقدام‌های مکرر ژان والژان برای فرار از زندان این مدت به نوزده سال افزایش پیدا می‌کند. پس از آزاد شدن ژان والژان از زندان به مسافر‌خانه‌ای رفته و در آنجا کوزت را می‌بیند.

کوزت دختر کوچکی است که مادرش فانتین وی را به خانواده تناردیه صاحب مسافرخانه سپرده و در مقابل نگهداری از کوزت به آنها پول می‌دهد، اما خانواده تناردیه این هزینه را از فانتین گرفته و از کوزت بیگاری می‌کشند به طوری که دیگر فرزندان خانواده در رفاه و راحتی هستند و مسئولیت انجام کارهای سخت به عهده کوزت است. ژان والژان پس از گذار از مراحل سخت زندگی با تغییر نام و انتخاب اسم مستعار به زندگی ادامه می‌دهد. صاحب کار و مقام شده و پولدار می‌شود و در شورای شهر برای ریاست شهرداری انتخاب شده و مجبور به قبول آن می‌شود. یکی از ماموران پلیس که چهره ژان والژان را می‌شناسد در صدد دستگیری وی بر می‌آید و در تعقیب و گریز با این افسر پلیس است. پس از به آرامش رسیدن نسبی زندگی ژال والژان به خاطر قولی که هنگام مرگ به فانتین داده است کوزت را از خانواده تناردیه خریده و سرپرستی او را قبول می‌کند.

فانتین در کارخانه ژان والژان مشغول به کار بوده و ژان والژان بدون اینکه وی را بشناسد او را از کارخانه اخراج می‌کند و پس از درک اوضاع و شرایط فانتین در تلاش برای جلب رضایت وی است. کوزت در صومعه‌ای تحصیلات خود را اتمام می‌کند و در کنار ژان والژان می‌ماند و وی را پدر خطاب می‌کند. طرح اصلی و کلی داستان کتاب صوتی کوزت بر روایت زندگی کوزت و ژان والژان است اما ریشه داستان به بررسی ماهیت قانون و بخشش، سیاست، فلسفه، اخلاقیات و ضد اخلاق، قضاوت‌های بجا و نابجا، مذهب و حتی عشق پرداخته است. نبرد مواجه خیر و شر، بیان نکات اخلاقی نیز از دیگر ویژگی های کتاب صوتی کوزت است.

روند خطی داستان با شخصیت ژان والژان پیش می‌رود اما در لایه‌ی دیگر از کتاب روایت خانواده سنگدل و جاه‌طلب تناردیه را بیان می‌کند. زن و مردی که صاحب مسافرخانه‌ای هستند و با فرزندان خود آنجا زندگی می‌کنند. فرزندانی نازپرورده و خودخواه. این خانواده در طی اتفاقاتی مسافرخانه را از دست داده و دچار فقر و تنگدستی می‌شوند به طوری که پدر خانواده برای خانواده‌های ثروتمند و پولدار منطقه نامه نوشته و درخواست پول می‌کند و با باج‌گیری و اخاذی روزگار می‌گذراند. دختر خانواده تناردیه عاشق ماریوس دانشجوی حقوق که در همسایگی آنها زندگی می‌کند می‌شود اما ماریوس دل به عشق کوزت بسته است و در نهایت با وی ازدواج می‌کند. داستان بینوایان در خلال جنگ‌های پاریس اتفاق افتاده است و نویسنده چاشنی جنگ و کشتار را هم به روایت خود افزوده است. ویکتور هوگو در انتهای رمانش به ساختار درونی کتاب اشاره کرده و آن را گذار از شر به خیر، از بی‌عدالتی به عدالت، از بطلان به حقیقت، از شب به روز و از فساد به زندگی اشاره کرده است. کتاب صوتی کوزت خلاصه‌ای این رمان جاودان است.

شنیدن کتاب صوتی کوزت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

به دلیل شخصیت‌پردازی و صحنه‌سازی‌های کتاب بینوایان که ممکن است گاهی خواننده را خسته کند، شنیدن کتاب صوتی کوزت به‌عنوان خلاصه‌ای از متن اصلی رمان پیشنهاد بسیار خوبی برای افرادی با فرصت کم است. همچنین دوست‌داران ادبیات فرانسه به خصوص سبک رمانتیسم از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

درباره ویکتور هوگو

ویکتور هوگو شاعر، نویسنده و داستان‌نویس فرانسوی در ۲۶ فوریه سال ۱۸۰۲ در فرانسه متولد شد. ویکتور هوگو فرزند سوم خانواده کاپیتان ژوزف لئوپولد و سوفی فرانسوا تربوشه بوده است. به علت شغل پدر و جابجایی های مکرر ویکتور هوگو کودکی و نوجوانی خود را در کشورهای متعددی سپری کرده است. ویکتور هوگو سرودن شعر را با ترجمه آثار ویرژیل آغاز کرد و در فرانسه بیشتر به خاطر اشعارش شناخته می‌شود. مجموعه اشعارش با نام قصیده‌ها و دیگر اشعار در بیست سالگی منتشر شده است. ویکتور هوگو از نویسندگان مکتب رمانتیسم است و با مرام‌نامه‌ای که در ابتدای کتاب گوژپشت نتردام نوشته است این موضوع را به طور واضح بیان کرده و به نوعی می‌توان ویکتور هوگو را بنیان‌گذار مکتب رمانتیسم نامید.

از کتاب و آثار مشهور این نویسنده بزرگ می‌توان به گوژپشت نتردام اشاره کرد که داستان دختر کولی زیبارویی است و در خیابان‌ها می‌رقصد و راهبی با هوای نفس بالا سعی در دزدیدن این دختر دارد اما دستگیر می‌شود. در هنگام اعدام دزد تنها خود دختر است که با مهربانی و دلسوزی جرعه‌ای آب در دهان مجرم اعدامی می‌ریزد. در ادامه دختر کولی برای پنهان ماندن از دست غارتگران در نتردام پنهان می‌شود.

از دیگر آثار ویکتور هوگو مردی که می‌خندد است. این اثر روایت داستان پسری به نام جوئین پلین است با چهره‌ای که بر اثر حادثه مضحک شده و گویی همیشه لبخندی بر لب دارد. این پسر بی‌خانمان و دختری به نام دئا با شخصی به نام دورسوس زندگی کرده است. دورسوس با نشان دادن جوئین به مردم و خنداندنشان روزگار می‌گذراند. پس از گذشت مدتی جوئین متوجه که فرزند یکی از لرد‌های انگلستان است و دشمنان این لرد چهره جوئین را به این روز درآورده‌اند.

کتاب کارگران دریا نیز داستانی است از مردی که به خاطر عشق دیرینه خود به دختری خود را در خطر انداخته و با هوش و ذکاوتی که دارد موفق به انجام کار می‌شود غافل از اینکه دختر دل به مرد دیگری بسته است.

ویکتور هوگو در طول زندگی خود فعالیت‌های سیاسی نیز داشته است. وی عضو فرهنگستان فرانسه و عضو مجلس ملی فرانسه بوده است. به خاطر جنگ‌ها و تغییر حکومت ها تبعید شده و پس از بازگشت به میهن به علت بستری شدن دخترش در آسایشگاه روانی گوشه‌گیر شد. او در سال ۱۸۸۵ در فرانسه درگذشت و در پانتئون به خاک سپرده شد.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور هوگو
ویکتور هوگو
فرانسوی | تولد ۱۸۰۲ - درگذشت ۱۸۸۵

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگو کننده تاریخ معاصر فرانسه است.

نظرات کاربران

ᏒᎯᏰᏰᎨᎿ👧🏻
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

عالی🐇🐰 هر کی میگه این داستان خوبه لایک کنه💗😋

sania . k
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

همه میدونن که کوزت یه روایت جالب داره گوینده بعضی جاهارو اشتباه می خوند و صحیحش میکرد اما خب زیآد نبودن در کل کتاب بی نظیریه و خیلی هم صدایه گویندشون دل نشینه و نن خیلی ازش خوشم اومد :)

ممنون خیلی زیبابود
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

خیلی عالی بود

n.daria
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

بسیار عالی و کامل. حتما گوش بدهید.

melina
۱۳۹۹/۰۵/۱۰

عالی خیلی خوب پنج تا ستارم کمه

_parastoo_
۱۳۹۹/۰۵/۱۱

👌

E_L.1387
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

بسیار فوق العاده. به همه پیشنهاد میکنم.

¿mlika?
۱۳۹۹/۰۵/۱۱

عالی .

Bahar Soltani
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

خیلی قشنگ بود حتما باید اینو گوش کنید

Fateme
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

انگار گوینده صداش می لرزه و استرس داره

زمان

۲ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۱۷۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۱۷۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان