دانلود کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی با صدای سپیده مالمیر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی اثر جان آرمسترانگ

دانلود و خرید کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی

معرفی کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی

کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی، اثر جان آرمسترانگ درباره‌ی یکی از مفاهیم بنیادی و تاثیرگذار در زندگی بشری به نام زیبایی صحبت می‌کند. 

نسخه صوتی کتاب قدرت پنهان زیبایی را با ترجمه‌ی عالی از سهیل سمی و صدای سپیده مالمیر بشنوید. 

درباره‌ی کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی

آندره ژید در کتاب مائده‌های زمینی گفته است بکوش زیبایی در نگاه تو باشد نه در آن چیزی که به آن می‌نگری. جان آرمسترانگ در کتاب قدرت پنهان زیبایی، می‌خواهد این موضوع را بررسی کند و به این سوال پاسخ دهد: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟ 

شاید اگر بخواهیم به چنین پرسشی پاسخ بدهیم، باید ابتدا تعریف و معنایی برای زیبایی داشته باشیم. بر طبق گفته‌ی استاندال زیبایی نوید خوشبختی است اما همین تعریف بازهم مبهم است. این تعریف می‌تواند آغازگر پرسش‌های دیگری باشد؟ زیبایی چیست؟ چه معیارهایی برای زیبایی داریم؟ چگونه چیزی که در چشم ما زیبا است، در چشم دیگران آنقدر زیبا جلوه نمی‌کند؟ پاسخ تمام این پرسش‌ها در کتاب قدرت پنهان زیبایی نهفته است. 

کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به موضوعات فلسفی، فلسفه زیبایی و زیبایی‌شناسی علاقه‌ دارید، کتاب قدرت پنهان زیبایی را اثری جذاب می‌یابید.

درباره‌ی جان آرمسترانگ

جان آرمسترانگ، زاده سال ۱۹۶۶، نویسنده و فیلسوف بریتانیایی است. آرمسترانگ در گلاسگو به دنیا آمد و در آکسفورد و لندن تحصیل کرد. او پس از فارغ التحصیلی، مدیر دوره‌های فلسفه در یکی از دانشکده‌های دانشگاه لندن شد. آرمسترانگ تا به حال چندین کتاب درباره موضوعات فلسفی نوشته است.

بخشی از کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی

هماهنگی عالی وحدت و تنوع: جوهر زیبایی؟

این ادعا در مورد وحدت و تنوع کمک می کند که نتایج این آزمایش ها را جمع بندی کنیم. فایده دیگری هم دارد. ادعای مزبور روند پاسخ دادن به دومین سوال بزرگ را در مورد زیبایی آغاز می کند. نخستین سوال این است: زیبایی چیست؟ و دومین سوال: چرا زیبایی اهمیت دارد؟ قدرت و نفوذی را که زیبایی بر ما دارد چگونه می توان توضیح داد؟ شاید حق با هوگارت باشد که ما از منحنی هایی که خطوط ملایم دارند خوشمان می آید. اما دلیل این همه توجه ما به آن ها هنوز هم رازی سر به مهر است. مردم از مزه توت فرنگی خوششان می آید، و نیز از صدای ترق و ترق آتش. آیا قضیه منحنی هایی که خطوط ملایم دارند نیز از همین قرار است ــ چیزی که از نظر ما تا حدودی خوشایند است. این نگرش نگران کننده است، چون عمدتا باور بر این بوده است که زیبایی چیزی خاص است که در زندگی نقشی تعیین کننده و مهم دارد؛ و به رغم مزه خوش توت فرنگی ها، هیچ کس به نیابت از آن ها مدعی زیباییشان نشده است. اما هوگارت در این مورد نظری دارد: او در مورد ارزش والایی که ما تمایل داریم برای زیبایی قائل باشیم حرف دارد. خط مارپیچ تامین کننده یکی از اساسی ترین نیازهای ذهن ماست ــ نیاز به یکپارچه ساختن وحدت و تنوع. هوگارت می گوید که قدرت زیبایی و تاثیر جذاب و مفتون کننده اش در همین امر ریشه دارد. بنابراین، لذتی که ما از اشیای زیبا می بریم لذتی معمول چون دیگر لذایذ نیست؛ این لذت در زندگی ما جایگاهی خاص دارد. زیبایی تامین کننده نیازی است ــ نیازی که از نظر هوگارت در ذهن انسان جایگاهی بنیادی دارد. 

نظرات کاربران

هیدی کورده
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

گویندگی افتضاح

زمان

۶ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۳۷۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۳۷۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۲۰۰
۴۹,۱۴۰
۳۰%
تومان