دانلود و خرید کتاب از صفر به یک پیتر تیل ترجمه بهمن فروزنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از صفر به یک اثر پیتر تیل

کتاب از صفر به یک

امتیاز:
۳.۳از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از صفر به یک

کتاب از صفر به یک نوشته پیتر تیل و بلیک مسترز نکاتی درباره‌ی شرکت‌های نوپا و نقش آن‌ها در ساخت آینده را بیان می‌کند. کتاب از صفر به یک را با ترجمه‌ی روان از بهمن فروزنده بخوانید. 

درباره‌ی کتاب از صفر به یک

پیتر تیل و بلیک مسترز در کتاب از صفر به یک، درباره‌ی شرکت‌هایی حرف می‌زنند که می‌توانند از صفر، یک بسازند. در اصل آن‌ها از خلاقیت صحبت می‌کنند. از این جهت که همه‌ی انسان‌ها به دنبال شغلی می‌گردند که برای آن‌ها ثروت به ارمغان بیاورد و به همین دلیل به دنبال خلق یک چیز تازه نیستند. اما پیتر تیل و بلیک مسترز معتقدند که برای موفقیت و برای ساختن آینده‌ای درخشان که با حال متفاوت باشد، لازم است که طور دیگری فکر کنیم. ایده‌های خلاقانه داشته باشیم و به دنبال ساختن چیزهای جدید باشیم. دنیای ما به کسانی که مقلد هستند، احتیاجی ندارد بلکه به کسانی احتیاج دارد که غیرعادی فکر می‌کنند، ایده‌های متفاوت و غیرعادی دارند و برای عملی کردن ایده‌هایشان دست از تلاش کردن برنمی‌دارند. کتاب از صفر به یک نکاتی درباره‌ی شرکت‌های نوپا و نقش آن‌ها در ساخت آینده بیان می‌کند که به شما مدیران و کارآفرینان کمک می‌کند تا زندگی متفاوتی برای خود بسازید و دنیا را تغییر دهید. 

کتاب از صفر به یک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب از صفر به یک اثری خواندنی برای تمام مدیران، کارآفرینان و کسانی است که دوست دارند روشی متفاوت از دیگران در پیش بگیرند. 

بخشی از کتاب از صفر به یک

هر وقت برای استخدام با کسی مصاحبه می‌کنم دوست دارم این پرسش را طرح کنم که: «چه حقیقت مهمی رو قبول داری که خیلی‌ها قبولش ندارن؟»

این پرسشی صریح است که به نظر می‌توان به سادگی آن را پاسخ داد. ولی در واقع، این‌طور نیست. پاسخ دادن به این پرسش به لحاظ نظری دشوار است، چون همه قبول دارند دانشی که در مدرسه می‌آموزیم، اثبات شده و مسلم است و بیشتر آدم‌ها فقط به آن دانش دسترسی داشته‌اند. پاسخ این پرسش از نظر روان‌شناختی هم دشوار است، چون هر کسی می‌داند پاسخی که می‌خواهد بگوید طرفدار چندانی ندارد. کمتر کسی تفکر خلاق دارد، ولی شجاعت و شهامت از تفکر خلاق هم کمیاب‌تر است.

اغلب اوقات پاسخ‌هایی از این دست می‌شنوم:

«نظام آموزشی‌مون ناکارآمده و باید به سرعت فکری به حالش کرد».

«آمریکا استثنائیه».

«خدایی وجود نداره».

این‌ها پاسخ‌های مد نظرم نیستند. شاید پاسخ‌های اول و دوم حقیقت داشته باشد، ولی همین حالا هم بسیاری از مردم با آن موافقند. عبارت سوم نیز در یک مباحثهٔ آشنای قدیمی، از یک طرف جانبداری می‌کند. پاسخ مناسب به این پرسش می‌تواند به این شکل باشد: «بیشتر مردم به ایکس باور دارند، ولی حقیقت مخالف ایکس است». من پاسخ خود را در ادامهٔ همین فصل بیان می‌کنم.

اما ارتباط این پرسش نامتعارف با آینده چیست؟ به بیان ساده، آینده یعنی مجموعهٔ همهٔ لحظاتی که هنوز به وقوع نپیوسته‌اند. ولی آنچه آینده را متمایز و مهم می‌کند این نیست که هنوز فرا نرسیده است، بلکه متفاوت بودن جهان آینده نسبت به امروز است. در این چارچوب، اگر ظرف ۱۰۰ سال آینده تغییر چندانی در جامعه‌مان اتفاق نیفتد، بیشتر از ۱۰۰ سال با آینده فاصله داریم و اگر ظرف ۱۰ سال آینده تغییرات فوق‌العاده‌ای در جامعه‌مان رخ دهد، در این صورت آینده قابل لمس است. هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را به دقت پیش‌بینی کند، ولی همه بر سر دو چیز اتفاق‌نظر داریم؛ نخست اینکه متفاوت با جهان امروزی است و دوم اینکه در جهان امروزی ریشه دارد. تفاوت پاسخ‌ها به این پرسش نامتعارف ناشی از داشتن دیدگاه متفاوت به زمان حال است؛ پاسخ‌های خوب به این پرسش بهترین ترسیم از آینده هستند.

صفر به یک: آیندهٔ پیشرفت

وقتی به آینده فکر می‌کنیم آینده‌ای توأم با پیشرفت و ترقی را مجسم می‌کنیم.

نظرات کاربران

صدفک
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

درحال حاضر دارم این کتاب رو مبخونم و برای کسایی که شک دارن کدوم ترجمه رو بگیرن باید بگم که ترجمه کتاب واقعا خیلی خوبه، من این قابلیت طاقچه رو هم که با نگه داشتن روی شماره پاورقی میتونی درحین

- بیشتر
کاربر 8006525
۱۴۰۲/۱۲/۱۶

ترجمه ی عالی و روانی داره ، کتاب بیشتر نگرشی هست تا فنی .

کاربر ۴۹۲۲۱۹۱
۱۴۰۱/۰۵/۲۳

هنوز کتاب نگرفتم ولی گمون کنم این ترجمه از مابقی بهتر باشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
تقسیم جهان به کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه این معنی را در دل خود دارد که دنیای «توسعه‌یافته» به هرآنچه باید دست می‌یافته، دست یافته است و حال نوبت کشورهای فقیرتر است که خودشان را به این قافله برسانند.
M.Taha
نامتعارف‌ترین کار، شنا کردن برخلاف جهت رودخانه نیست بلکه عقل‌مان را دست دیگران ندادن است.
کاربر ۲۱۸۲۰۸۳
در سازمان‌های بسیار ناکارآمد، برای پیشرفت شغلی تظاهر به سرانجام رساندن کار نسبت به انجام واقعی آن، راهبرد بهتری است (اگر چنین رویه‌ای در شرکت‌تان حاکم است بهتر است همین حالا استعفا دهید).
M.Taha
اولین گام برای تفکر صحیح، شک کردن به دانسته‌هایمان دربارهٔ گذشته است.
M.Taha
در دانشکده، دانشجویان نمونه با وسواس تمام آینده خود را با مجموعه‌ای از مهارت‌های به‌دردنخور و عجیب‌وغریب تضمین می‌کنند. همهٔ دانشگاه‌ها به‌دنبال «افراد برتر» هستند و کاتالوگ‌های درسی ۱۰۰ صفحه‌ای که براساس حروف الفبا تهیه شده‌اند به شما اطمینان می‌دهند که «مادامی که هر کاری را به نحو احسن انجام می‌دهید، مهم نیست چه کاری انجام می‌دهید». این کذب محض است. خیلی مهم است چه کاری انجام می‌دهید. توجه‌تان باید فقط به کاری باشد که در آن شایستگی دارید، ولی قبل از آن باید در این باره که آیا این کار در آینده ارزش‌آفرین است یا خیر، خوب فکر کنید.
Mr. Silence
«چه حقیقت مهمی رو قبول داری که خیلی‌ها قبولش ندارن؟»
mh.ranjbari
اگر می‌خواهید ارزش ماندگار خلق و برای خود سهمی از آن داشته باشید، کسب‌وکارهایی که وجه تمایز ندارند، ایجاد نکنید.
moham.madamin
گسترش روش‌های قدیمی ثروت‌آفرینی به اقصی نقاط جهان، به ویرانی و نه به ثروت منجر می‌شود. در جهانی که با کمبود منابع روبه‌روست، جهانی‌شدن بدون فناوری جدید، ناپایدار است.
M.Taha
«چه حقیقت مهمی رو قبول داری که خیلی‌ها قبولش ندارن؟»
محمد مهدی رهبری
ساخت انحصار ترکیب برند، مقیاس تولید، اثر شبکه‌ای و فناوری می‌تواند به انحصار ختم شود، ولی برای عملیاتی شدن این ترکیب باید بازارتان را به دقت انتخاب کنید و سپس به‌طور هدف‌مند فعالیت‌تان را به بازارهای دیگر گسترش دهید.
کاربر ۴۴۲۴۲۰۲

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان