دانلود و خرید کتاب هانا آرنت: آخرین مصاحبه و دیگر گفتگوها ترجمه هوشنگ جیرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هانا آرنت: آخرین مصاحبه و دیگر گفتگوها

هانا آرنت(۱۹۷۵-۱۹۰۶)، نظریه‌پرداز سیاسی آلمانی‌تبار امریکایی است.

این کتاب واپسین گفت وگوها و مصاحبه‌های انجام شده با آرنت را در بر می‌گیرد.

در این کتاب گفت وگوهای آرنت با گونترگراس، یوئاخیم فِست، آدلبرت رایف و روژه ارِرا را می‌خوانیم.

در یکی از پرسش و پاسخ‌ها با آرنت آمده است:

«...ارِرا: شما در سال ۱۹۴۱ وارد این کشور شدید. از اروپا آمدید و ۳۲ سال است که در آمریکا زندگی می‌کنید. زمانی که از اروپا مهاجرت کردید چه چیزی توجه شما را بیشتر به خود جلب کرد؟

آرنت: خب. ببینید، این کشور یک دولت‌ـ ملت نیست، آمریکا یک دولت‌ـ ملت نیست و برای اروپایی‌ها خیلی دشوار است متوجه این واقعیت ساده شوند، واقعیتی که دست‌کم می‌توانستند از لحاظ نظری آن را بدانند.

این کشور را نه میراث گذشته، نه خاطره، نه خاک و نه زبان متحد نکرده است... هیچ آدم بومی در این‌جا وجود ندارد. بومی‌های این‌جا سرخپوست‌ها بودند. هر آدمی در این کشور، شهروند است و این شهروندان نیز تنها به سبب وجود یک چیز با هم متحد شده‌اند که آن هم خیلی مهم است: با صِرفِ قبول قانون اساسی شهروند ایالات متحده شوید.

این قانون اساسی از منظر افکار عمومی فرانسه و همچنین آلمان، ورق‌پاره‌ای بیش نیست و می‌توان آن را تغییر داد. ولی در آمریکا، این سندی مقدس و یادگار دائمی حرکتی مقدس است، که این حرکت نیز نوعی بنیانگذاری است. بنیانگذاری یعنی ایجاد اتحاد میان اقلیت‌ها و مناطق قومی کاملاً ناهمگون به طوری که (۱) اتحاد باقی بماند و (۲) تفاوت‌ها را از بین نبرد یا تقلیل ندهد.

فهم همه این مسائل برای فرد خارجی دشوار است. این نکته‌ای است که فرد خارجی هرگز آن را درک نخواهد کرد. می‌توانیم بگوییم که این حکومت را قانون اداره می‌کند و نه افراد».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه