دانلود و خرید کتاب نقد هنر تری برت ترجمه کامران غبرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد هنر اثر تری برت

کتاب نقد هنر

نویسنده:تری برت
انتشارات:کتاب نشر نیکا
امتیاز:
۳.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقد هنر

کتاب نقد هنر نوشته تری برت منتقد هنری و استاد دانشگاه ایالتی اوهایو است. این کتاب را کامران غبرایی به فارسی ترجمه کرده است. برت کتاب‌ها و مقالات زیادی در زمینه هنر، نقد هنر و زیبایی‌شناسی دارد.

درباره کتاب نقد هنر

کتاب نقد هنر راهنمایی است برای هنرمندان، منتقدان و هنردوستان که با سیری منطقی نظریات و روش‌های نقد هنر را معرفی کرده است. تری برت در این کتاب ذهنیتی جامع از هنر و چگونگی نقد هنر می‌دهد، شیوه بهره‌وری از نقد هنری را آموزش می‌دهد و تفکر هنری نقادانه را در مخاطب پرورش می‌دهد. این کتاب الین‌برا در سال ۱۹۹۹ منتشر شده است. از تری برت پیش از این، کتاب محبوب «نقد عکس» در ایران ترجمه و منتشر شده است.

خواندن کتاب نقد هنر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگران هنر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب نقد هنر

«نقد اثر هنری به آن اعتبار می‌‌دهد. پس هنرمندان دوست دارند که کارشان نقد شود. اما من هنرمند، نگاهی کاملا عکس این دارم. در هرحالی بدبینم و هیچ اهمیتی هم به نقدشدن نمی‌‌دهم. اثر هنری خلق می‌‌کنم، چون از این کار لذت می‌‌برم. عاشق اینم که در آتلیه باشم و به خلق هنر بپردازم.

البته انکار نمی‌‌کنم که هر ازگاهی، از تحسین‌‌شدن آثارم خوشحال می‌‌شوم؛ اما منتظر این تحسین نمی‌‌مانم و به‌‌هیچ‌‌رو، از رخ‌‌ندادنش دلخور نمی‌‌شوم. نقد یا تحسین، در بهترین حالت، دومین یا سومین دلیلی است که به خلق هنر می‌‌پردازم.

نقد هنر بیش از هرچیز، فعالیتی اقتصادی است. نقد هنر، مثل سبک راک اند رول در موسیقی است. همه‌‌چیز دور هیاهو و ظاهر خواننده و نوازندگان می‌‌گردد. فکر نمی‌کنم نقد واقعا با تقدس خلق هنر در آتلیه‌‌ی هنرمند و با مقصود هنر، ارتباطی داشته باشد.

نقد وقتی برایم مفید است که در ادراک و فهم اثرم به من کمک کند. من با احساس‌‌هایم کار می‌‌کنم و در برخی لحظه‌‌ها، لازم است که برگردم و با ریزبینی محصول تلاشم را بازبینی کنم. نقد خوب می‌‌تواند در این کار به من کمک کند.»

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۷۳۱۰۹
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

خوب بود؛کاش کتاب نقد عکس اثر تری برت رو هم می گذاشتید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
پَت استایر، نقاش و هنرمند مفهومی، دشواری و رازآلودگی هنر را با این عبارات می‌ستاید: « جذاب‌ترین هنر گونه‌ای‌ست که نتوانید درکش کنید. همین عنصر است که چون پروانه‌ای اسیرنشدنی، مرا به‌سوی ناشناخته‌های جدید جذب می‌کند. »
niulion
هیچ تاریخ بی‌طرفی وجود ندارد: همهٔ رویدادهای مندرج در متن‌های تاریخی، بر اساس داوری مورخ دربارهٔ اهمیت آن رویداد گزینش می‌شود.
niulion
جرج استاینر نقل می‌کند که « هر آنچه تخیل آدم بالغ را غنی‌تر کند و خودآگاه او را ژرفا بخشد و از این راه، تصورهای قالبی را به هم بریزد، امری به‌غایت اخلاقی‌ست. هنر به‌صورت پیشینی، شایستهٔ این صفت است؛ هنر موجی زنده است که اجزاء احساس‌های قراردادی را متلاشی و باز بر هم سوار می‌کند
saman mohammadian
درحقیقت، آنچیزی که در نقد چشم خوانده می‌شود، اغلب اصلا چشم نیست. گاهی این چشم درواقع بینی‌ای برای بو کشیدن کیفیت اثر است. گاه این چشم دهانی‌ست که تأثیر عینی را به کلام بر می‌گرداند
niulion

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان