دانلود کتاب صوتی در باب شهریار با صدای محمدرضا قلمبر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در باب شهریار اثر تیم فیلیپس

دانلود و خرید کتاب صوتی در باب شهریار

معرفی کتاب صوتی در باب شهریار

کتاب صوتی در باب شهریار، اثر تیم فیلیپس به تفسیر ۵۲ ایده طلایی از نیکولو ماکیاولی می‌پردازد. در باب شهریار در حقیقت بررسی ایده‌های ماکیاولی با نگاهی به شرایط جهان امروزی است.

کتاب صوتی در باب شهریار را با ترجمه‌ی مریم تقدیسی و صدای محمدرضا قلمبر می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب شهریار

تیم فیلیپس در کتاب صوتی در باب شهریار به تفسیر ایده‌های طلایی نیکولو ماکیاولی، فیلسوف سیاسی ایتالیایی می‌پردازد. در حقیقت آنچه که کتاب در باب شهریار را شنیدنی می‌کند این است که تیم فیلیپس تحلیل‌ها و تفسیرهای خود را به آن اضافه کرده است. یعنی شما می‌توانید در حین گوش دادن به کتاب هم با ایده‌های ماکیاولی که عموما بیش از یکی دو خط هم نیستند آشنا شوید و هم تفسیری متناسب با شرایط امروز را بخوانید. 

در باب شهریار را امروزه جز دسته کتاب‌های خودیاری و موفقیت می‌دانند. هرچند عموم شهریاران به کتاب‌هایی خودیاری اعتقادی ندارند. در باب شهریار که به قدرت و دولت‌مردی در دوران رنسانس می‌پردازد، از زمان انتشارش حدود ۵ قرن پیش، باعث اختلاف نظرهای بسیاری بوده است. تحلیل ماکیاولی از شیوه‌ی انسان‌ها در کسب و حفظ قدرت، اولین تفسیر بر اساس سیاست و بر مبنای منافع محسوب می‌شود که از زمان نشرش، بسیاری آن را به عنوان راهنمایی جهت دخل و تصرف در رویدادها به نفع خود به کار گرفته‌اند. در حقیقت می‌توان ایده‌ی اصلی نگارش این کتاب را اعتقاد به شعار «هدف وسیله را توجیه می‌کند» دانست.

کتاب صوتی در باب شهریار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی در باب شهریار برای آشنایی با اندیشه‌های ماکیاولی شنیدنی و مناسب است. 

بخشی از کتاب صوتی در باب شهریار

آمادگی داشتن به معنای امیدوار بودن به رخ دادن بهترین اتفاقات نیست، بلکه به این معناست که به هر قیمتی که شده تدبیری برای مقابله با بدترین ها بیندیشیم.

ماکیاولی در نامه ای به سال ۱۵۰۶، یعنی هفت سال قبل از آن که نوشتن شهریار را شروع کند، چنین نوشت: «کارهای بی رحمانه، ستمگرانه و ضدمذهب باعث افزایش شهرت و اعتبار حاکم کشوری می شود که انسانیت، اعتماد و مذهب دیگر در آن جایی ندارد.» این نشان می دهد که ایده های این کتاب یک شبه به ذهن او خطور نکرده و زمانی که سیاستمدار بوده این افکار را در سر می پرورانده است.

و حالا سخنی در باره دلیل وجود ما در این جا. ما دیگران را به خوب بودن ترغیب می کنیم. به آن ها می گوییم چه افراد بزرگی هستند و آن ها به ما می گویند که فوق العاده ایم. با این حرف ها می خواهیم چه کسی را دست بیندازیم؟ ماکیاولی می گوید: اگر طالب پیشرفت هستید، این را بدانید که خوبی فقط شما را از آن دور می سازد.

امروزه همه ما وسواس خوب بودن داریم. کتاب های بسیاری در باره قدرت خوبی نوشته شده است و صدها مقاله خوانده ایم که به ما می گویند تنها خوبی است که به نتیجه می رسد. ولی اکثر این ها جز هجویات چیزی نیستند. خوب بودن خوب است، ولی اگر در مقابل، مردم به همان اندازه خوب نباشند، سرتان کلاه می رود. می توانید الهام بخش خوبی ها باشید، ولی اگر کارمندان، سهامداران و مشتریانی داشته باشید که شما را برای مسائل مختلف تحت فشار قرار می دهند، گاهی نمی توانید همه اصول خوب را در موردشان رعایت کنید ــ و همین طور نمی توانید متحمل چنین ریسکی شوید، چون شاید آن اصول اصلاً فایده ای هم نداشته باشند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد