دانلود کتاب صوتی خیانت اینشتین با صدای شاهین علایی‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خیانت اینشتین اثر اریک ایمانوئل اشمیت

دانلود و خرید کتاب صوتی خیانت اینشتین

معرفی کتاب صوتی خیانت اینشتین

کتاب صوتی خیانت اینشتین، یک نمایشنامه جذاب دیگر از اریک امانوئل اشمیت است. خیانت انیشتین درباره‌ی نگرانی‌ها و ناراحتی‌های او درباره‌ی ساخت بمب اتم است. 

خیانت انیشتین را شهلا حائری با قلم روان خود به فارسی ترجمه کرده و نسخه صوتی آن را با صدای شاهین علایی‌نژاد، فیروز حیدرزاده و محمدرضا چاپاریان می‌شنوید. 

درباره‌ی کتاب صوتی خیانت اینشتین

کتاب صوتی خیانت اینشتین یک نمایشنامه‌ی جذاب و شنیدنی از اریک امانوئل اشمیت است. ماجرای خیانت انیشتین در حقیقت گفتگوی انیشتین و مرد ولگردی درباره‌ی نگرانی انیشتین است. او که مدت‌ها است به نقشی که ناخواسته در پیشبرد جنگ ایفا کرده است، فکر می‌کند، با این درگیری ذهنی زندگی می‌کند. او مدام از خود می‌پرسد آیا آلمان‌ها موفق به ساختن بمب اتم شده‌اند یا نه. در همین حالات است که با مرد ولگردی روبه‌رو می‌شود. این گفتگو برای انیشتین روشنی به ارمغان می‌آورد. در حقیقت او را وادار می‌کند تا در ذهنش به یک سوال مهم فکر کند و پاسخ دهد: آیا می‌خواهد کسی باشد که با علمش به بشریت خدمت می‌کند یا خیانت می‌کند؟

کتاب صوتی خیانت اینشتین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

دوست‌داران نمایشنامه و تئاتر از شنیدن کتاب صوتی خیانت اینشتین لذت می‌برند. اگر آثار دیگر اریک امانوئل اشمیت را خوانده و دوست داشته‌اید، حتما از کتاب صوتی خیانت اینشتین هم خوشتان می‌آید.

درباره‌ی اریک امانوئل اشمیت

اریک امانوئل اشمیت متولد ۲۸ مارس ۱۹۶۰ در لیون فرانسه است. او نویسنده، نمایشنامه‌نویس و کارگردان فرانسوی- بلژیکی است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی به خصوص در دنیای تئاتر به‌دست آورده‌ است. نمایش‌نامه‌های او در بیش از ۵۰ کشور جهان به روی صحنه رفته‌اند و جوایز متعددی از جمله جایزه تئاتر مولیر، داستان‌نویسی گنکور و آکادمی بالزاک را از آن خود کرده‌اند. او دکترای فلسفه دارد و مضامین فلسفی را به‌راحتی با داستان‌هایش می‌آمیزد. اشمیت در خانواده‌ای غیرمذهبی متولد شد و شاید این موضوع باعث شد که اهمیت دین در آثارش پررنگ باشد. در این اثر نیز که درواقع صحبت‌های قهرمان داستان با خدا است، مسیحیت نمودی ویژه دارد. اشمیت سرانجام به آیین مسیح گروید و خود را مسیحی معرفی کرد.

از میان آثار اریک امانوئل اشمیت می‌توان به موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن، خرده جنایت‌های زن و شوهری، مهمانسرای دو دنیا، زمانی که یک اثر هنری بودم، اسکار و خانم صورتی و یک روز قشنگ بارانی اشاره کرد.

شهلا حائری

شهلا حائری یکی از مترجمان برجسته‌ی ایرانی که او را با ترجمه‌ی کارهای اشمیت می‌شناسیم، استاد رشته انسان شناسی فرهنگی در دانشگاه بوستون آمریکا است. او همچنین مدیر برنامه مطالعات زنان در این دانشگاه است. حائری مطالعات گسترده‌ای درباره دین، حقوق و پویایی‌های هویت جنسی در جهان انجام داده است. از دیگر فعالیت‌های پژوهشی او می‌توان به پژوهش‌های انسان‌شناختی خود در ایران، هند و پاکستان، مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد، مرکز پمبروک برای تدریس و تحقیق درباره زنان، در شورای پژوهش علوم اجتماعی و در سال ۱۹۹۶ در کالج سنت آنتونی در دانشگاه آکسفورد در سال‌های متمادی اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی خیانت اینشتین

اینشتین: «خب؟ از نمایش حظ کردین؟»

ولگرد: «محشر بود. قایق بادبانی، نور خیره کننده‌ی روی دریاچه، خط سرعت تون روی آب... اقلاً پنج باری فکر کردم که الانه که چپ کنین.»

اینشتین: «عجب، متشکرم... اقلاً بی‌خود خودم رو به زحمت ننداختم.»

ولگرد: «چون از پس این کار بر می‌آین.»

اینشتین: «چکار؟ خوابوندن بادبانم روی امواج یا برگردوندن بدنه‌اش؟»

ولگرد: «این که به ورزشی علاقه‌مند باشین که درش همون قدر استعداد دارین که فیل برای رقص. من اگه انقدر دست و پا چلفتی بودم ول می‌کردم.»

اینشتین: «سال‌هاست دارم کشتیرانی می‌کنم.»

ولگرد: «عجب...»

اینشتین: «از این که چیزی در برابرم مقاومت کنه لذت می‌برم.»


نظرات کاربران

علی دائمی
۱۴۰۰/۰۵/۱۳

اریک امانوئل اشمیت معمولاً در نمایشنامه‌هاش به روابط عاطفی و مشکلات آدم‌های عاشق می‌پردازه، اما اینجا برخلاف سایر آثارش سراغ سیاست، جنگ جهانی دوم و نژادپرستی نهادینه در آمریکا رفته و الحق که حرفای جنجالی و حیرت‌انگیزی هم میزنه. یه دیالکتیک

- بیشتر

زمان

۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۹۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۹۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان