دانلود و خرید کتاب نیمه‌ی تاریک وجود (خلاصه کتاب) دبی فورد ترجمه فاطمه فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نیمه‌ی تاریک وجود (خلاصه کتاب)


نیمهٔ تاریک وجود اثر دبی فورد یکی از تأثیرگذارترین و راهگشاترین نوشته‌ها در زمینهٔ فراروان‌شناسی است که از زمان نخستین انتشار آن در ایران در سال ۱۳۸۰ تا کنون، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودشناسی در ایران بوده است.

 درباره میکروکتاب نیمه تاریک وجود

همه ما از روبرو شدن با نیروهای منفی و تاریکی‌های درونی خود دوری می‌کنیم، غافل از اینکه همین تاریکی‌های درونی می‌تواند ما را به روشنایی‌های زندگی برساند. 

نیمه تاریک وجود در مورد شناسایی توانایی‌هایی شخصی و درونی است. شما در این میکروکتاب که چکیده‌ای از کتاب اصلی است، با تمام لایه‌های پنهان خودتان مواجه می‌شوید و برای اینکه تبدیل به بهترین نسخه از خودتان شوید، تغییراتی درونی ایجاد می‌کنید. پس اگر فکر می‌کنید که می‌توانید بهتر باشید و سرنوشت بهتری برای خودتان داشته باشید، این میکروکتاب را بخوانید و تمرین‌های آن را دقیق انجام دهید.

 خواندن میکروکتاب نیمه تاریک وجود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌های خودشناسی و موفقیت.

درباره دبی فورد

دبی فورد یک متخصص شناخته شده بین‌المللی در زمینه تحول شخصی است. او علاوه‌بر نویسندگی، سخنران انگیزشی و مربی زندگی است. او هشت کتاب پرفروش در مورد دردهای درونی و مقابله با ترس را به رشته تحریر درآورده است. دبی فورد موسسه‌ای به نام «یکپارچگی فورد» تأسیس کرد تا آموزگارانی را در زمینه توسعه شخصی و بهبود مهارت‌های فردی تربیت کند. همچنین او یکی از نویسندگان پرطرفدار در دنیاست.

 بخشی از میکروکتاب نیمه تاریک وجود

حقیقت این است که دنیا، درون ما قرار دارد و همگی بخشی کوچکی از این جهان هستیم. راستش خیلی طول کشید تا به این باور رسیدم. در گذشته چشم خود را به روی دنیای درونی و بیرونی آدم‌های اطرافم بسته بودم و آن‌ها را در دایره خوب و بد مقایسه می‌کردم.

اما حالا می‌توانم هر آنچه که می‌خواهم درون خودم ببینم را درون دیگران هم ببینم و آن را در آغوش بکشم. این یعنی پذیرش تفاوت‌هایی که شاید زمانی از آن فراری بودم.

هنگامی که بتوانیم با این حقیقت روبرو شویم، دست از وانمود کردن برمی‌داریم. این موضوع هم به آموخته‌های دوران کودکی‌مان بازمی‌گردد، به ما گفته‌اند که با دیگران متفاوت هستیم و دیگران همیشه پایین‌تر از ما قرار دارند و ما به طرز عجیبی برتر هستیم، البته به برخی هم آموخته شده که صلاحیت نفس کشیدن هم ندارند و در این دنیا اضافی هستند.

همین موضوعات عواقب خطرناکی را در جامعه ایجاد می‌کند. مثلا وقتی به یک سفیدپوست می‌گویند برتر هستی، باوری در ذهنش شکل می‌گیرد که سیاه‌پوستان در ردیف پایین‌تر و پست‌تر قرار دارند و اینطور می‌شود که نژادپرستی شکل می‌گیرد.

این مَن‌مَن کردن‌ها موانع بزرگی را سر راه ما قرار می‌دهند و باعث می‌شود که به جای درک جوهر وجودی خویش، به دنبال قضاوت کردن دیگران باشیم. هر چیزی که در دیگران آن را بد می‌شمارید، مطمئن باشید خودتان سرشار از آن ویژگی هستید. اگر فکر می‌کنید دیگران خودخواه‌اند، یادتان باشد به همان اندازه شما هم می‌توانید خودخواه باشید. اگر دیگران را شجاع می‌بینید، انعکاسی از شجاعت درونی خودتان است.

هدف از آفرینش انسان این است که تمام جهان را به همراه خوبی‌ها و بدی‌هایش درون خود داشته باشد. به همین دلیل باید به انسانیت خویش اجازه دهیم جهانی شود، خود را بروز دهد تا بتوانیم آن چه را که شایسته خودمان است را دریافت کنیم.

البته هیچ وقت فکر نمی‌کردم بتوانم خودم را بخشی از جهان بدانم. مثلا می‌گفتم من که یک بی‌خانمان نیستم، قاتل و دزد هم نیستم. هر چقدر تلاش می‌کردم که این صفات را به خودم نسبت دهم، مقاومتم بیشتر می‌شد. تا اینکه سوار قطاری شدم. زنی در قطار سر فرزندش فریاد کشید. با خودم گفتم محال است من با فرزندم این طور رفتار کنم. او زن بدی است. اما بعد فکر کردم که اگر فرزندم تمام شکلاتش را روی لباس سفیدم بریزد، امکان دارد من هم عصبانی شوم و صدایم را بالا ببرم. به همین دلیل فهمیدم من هم قابلیت این را دارم که رفتارهای بی‌رحمانه‌ای از خودم بروز دهم.

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

آوای زندگی
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

به نظر من همه انسانها به پی بردن آنچه از کودکی به جهت نادیده گرفتن در تاریکی های وجودشان انداختن نیاز دارن و باید به صلح برسن🌼🌼

نسیم سهیلی
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

کتاب خوبیه اما... ناقصه متاسفانه!

استاره
۱۴۰۰/۰۱/۰۷

من کتاب رو خریدم ولی برای بنده ۸۰ صفحا نمایش داده میشه ، تا سر تمرین دوم ، میشه راهنمایی م کنید چه کاری باید انجام دهم؟

نیلو
۱۴۰۰/۰۱/۱۲

من این کتاب رو خریدم و پنجاه صفحه داشت😲😨

هاجر
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

نمونه چتپیش رو چند سال پیش خوندم . ترجمه خیلی خوبه داره و حتما بخونیدش مخصوصا اگه ادمی هستین ک به خودتون خیلی سخت میگیرین ، گذشته بدی داشتین و دنبال یه راهنما برای تغییرید . تمرین های این کتاب

- بیشتر
کاربر ۳۹۲۱۰۰۳
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

کتاب خوبیه ولی کاش بقیه صفحاتش هم بود فقط تا صفحه ۱۰۳ !!!!!میتونست قیمتش رو بالا ببره و کل صفحات رو نمایش بده

mahya
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

کتاب بدی نبود ، ناقص بودنش باعث شد که بعضی جاها خیلی خوب نشه درک کرد

مجتبی طاهری
۱۴۰۳/۰۱/۲۳

من از انتشارات سبکتو کمال تشکر رو دارم. من معمولا کتاب های صوتی و کامل این کتابها رو میگیرم و گوش میدم بعد میام سراغ میکرو کتابهای سبکتو چون خیلی خوب خلاصه شده و دائما در فرصت های کم شروع

- بیشتر
کاربر ۶۶۹۳۲۳۵
۱۴۰۲/۰۳/۱۷

ناقص

Reyhan
۱۴۰۰/۰۵/۱۷

چرا نصفه است؟؟؟ خب نمیخرمش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۸)
باید تا جایی که می‌توانید برای خودتان آزادانه زندگی کنید. اگر ستاره‌های سینما را موفق می‌دانید، انعکاس توانایی‌ها خود را می‌بینید. شما هم می‌توانید مانند دیگران به این درجه از محبوبیت برسید، فقط باید به دنبال رویاهای خود باشید و ترس و خجالت را از خود دور کنید.
kimia
هر چیزی که در دیگران آن را بد می‌شمارید، مطمئن باشید خودتان سرشار از آن ویژگی هستید.
nayereh
اصلا چه اشکالی دارد که گاهی کامل نباشیم و اشتباه کنیم؟ چه ایرادی دارد که بترسیم؟
Parnian
هر چقدر در جهت انکار ویژگی‌های منفی خود باشید، کائنات تلاش می‌کنند تا آن‌هایی را سر راه‌تان قرار دهند که به شما نشان دهند چه کسی هستید.
نسیم سهیلی
اگر می‌بینیم که کسی مانند بازنده‌ها رفتار می‌کند، در واقع این جلوه‌ای از وجود خود ماست که سال‌ها آن را پنهان کرده‌ایم. برای برنده شدن، باید بازنده بودن را درک کرد. همه ما آینه دیگری هستیم. چشمان‌مان را باز کنیم تا بتوانیم خود را در دیگری ببینم و برای تغییر خود آماده شویم
Fateme ghasemi
همه ما به دنبال آرامش هستیم. اما برای اینکه به آرامش حقیقی برسیم، باید نیمه تاریک خود را در آغوش بگیریم. باید باورهای غلط را رها کنیم، به کشف موهبت‌های نفرت‌انگیز بپردازیم، بدترین صفات اخلاقی خود را بپذیریم و برای برخورد با آن‌ها از در صلح وارد شویم.
rojin milan
روح شما مشتاق در آغوش گرفتن توانایی‌هایتان است و تنها کسی که می‌تواند شرایط را برایتان تغییر دهد، خودتان هستید. شما هستید که باید قلبتان را باز کنید و همه وجود خود را سفت و سخت در آغوش بگیرید.
rojin milan
متوجه شدم که انسان‌های خوب شاید مهربان و از خود گذشته باشند، اما خودشان را فراموش کرده‌اند.
Parnian
خوشبختی ما در اعماق نیمه تاریک وجودمان نهفته است.
Parnian
باید به تاریکی بروید، تا روشنایی را درک کنید
🌸📚💖Shamim💖📚🌸

حجم

۵۷٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

حجم

۵۷٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان