دانلود و خرید کتاب خاطرات مستر همفر مستر همفر ترجمه ساناز شیرین زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات مستر همفر اثر مستر همفر

کتاب خاطرات مستر همفر

معرفی کتاب خاطرات مستر همفر

در کتاب خاطرات مستر همفر، خاطرات یک جاسوس انگلیسی را از کارهایش در کشورهای اسلامی و در راستای خدمت به اهداف استعماری انگلیس می‌خوانید.

همفر یک مأمور بریتانیایی بود که وظیفه انجام فعالیت‌های جاسوسی در مصر، عراق، ایران، حجاز و استانبول مرکز خلافت (اسلامی)، گمراه کردن مسلمانان و خدمت به مسیحیت، با کمک وزارت کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا را بر عهده داشت.

 درباره کتاب خاطرات مستر همفر 

این کتاب از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول که هفت قسمت دارد شامل ادعاها و نظرات همفر درباره کشورهای اسلامی است و بخش دوم به این موضوع می‌پردازد که بریتانیا چگونه با نیرنگ‌های خاضص خود مقاصدش را در کشورهای اسلامی پیش می‌برد.

 خواندن کتاب خاطرات مستر همفر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان موضوعات سیاسی و تاریخ جهان.

 بخشی از کتاب خاطرات مستر همفر

مدتی در بغداد ماندم. سپس با دریافت پیامی حاوی دستور به بازگشت من به لندن، بغداد را ترک کردم. در لندن با دبیر و برخی مقامات وزارت صحبت کردم. من از فعالیت‌ها و مشاهداتم در طول مأموریت طولانی خود به آنها گفتم. آنها از اطلاعات من در مورد عراق بسیار خوشحال شدند و گفتند که از این وضعیت راضی و خرسند هستند. از طرف دیگر، صفیه، نامزد محمد نجد، گزارشی را برای توافق با من ارسال کرد. همچنین فهمیدم که در طول مأموریتم، توسط افراد وزارت تحت تعقیب بوده‌ام. همزمان با گزارش‌های ارسالی من و با شرحی که به دبیر داده بودم، این افراد نیز گزارش‌هایی ارسال کرده بودند.

دبیر برای ملاقات من با وزیر وقت گرفته بود. وقتی به حضور وزیر رسیدم، او با من جوری برخورد کرد که از بدو ورودم به استانبول با من اینگونه رفتار نشده بود. می‌دانستم که اکنون در قلب او جایی استثنایی را اشغال کرده‌ام.

وزیر بسیار خشنود بود از اینکه فهمیده بود که من بر محمد نجد تسلط یافته‌ام. او گفت: «محمد نجدسلاحی است که وزارت ما به دنبالش بوده است. انواع وعده‌ها را به او بدهید. اگر تمام وقت خود را نیز صرف تحریک او کنید، ارزشمند است.»

وقتی گفتم که: «من نسبت به محمد نجد نگران شده‌ام. او ممکن است نظر خود را تغییر داده باشد.» او پاسخ داد: «نگران نباش. او در برابر ایده‌هایی که هنگام جدا شدن از تو داشت، تسلیم نشده است. جاسوسان وزارت ما او را در اصفهان دیده‌اند و به وزارت ما گزارش دادند که عقاید او تغییری نکرده است.» با خودم گفتم که چگونه محمد نجد اسرار خود را با یک غریبه در میان گذاشته است و من جرئت نکردم این سؤال را از وزیر بپرسم. با این حال، بعدها که محمد نجد را دیدم، فهمیدم که در اصفهان با مردی به نام عبدالکریم آشنا شده است و با گفتن اینکه من برادر شیخ محمد (منظورش من) هستم نسبت به اسرارش پرس و جو کرده است. او همه چیزهایی را که درباره تو می‌دانست به من گفت.



نظرات کاربران

NasiTan
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

اگر دوست دارین یه کتاب بخونین که ریشه ی خیلی از مسائل فعلی رو متوجه بشین و پیش بینی های کاملا منطقی نسبت به اینده داشته باشین به نظرم این کتاب رو بخونین،کلا بخونینش.یه بک گراند خوب و یه دورنمای

- بیشتر
sunlight
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

در دوران نوجوانی این کتاب و خوندم زمانی که در تصمیم گیری درباره ی بعضی مسائل مشکل داشتم این کتاب بسیار راه گشا بود و قسمتهاییش رو تا به امروز که ۱۵ سال از اون دوره میگذره به خاطر دارم

- بیشتر
آسمونی
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

قبلا این کتاب رو خوندم.اگر کتاب رو بخونید قشنگ متوجه میشوید که حال و روز الان ایران از کی براش برنامه ریزی شده. و اون ها برای تغییر افکار و روش زندگی ما چه کارها که نکردن.ما اونوقت تو کار

- بیشتر
محدثه معصومی
۱۳۹۹/۰۶/۰۶

برای کسب بصیرت و شناخت بهتر دشمن حتما این کتاب و بخونید

کاربر ۲۳۴۸۲۲۰
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

این کتاب جعلی نیست و این خاطرات ساختگی نیست متاسفانه عربستان و اسرائیل این توطعه رو کردن و مدارک ساختگی اوردن که این کتاب ساختگیه چون به ضررشونه حتما بخونید .

مریم
۱۳۹۹/۰۷/۱۱

بخونید تا به هدفها و نقشه هایی که دشمن برای نابودی اسلام کشیدند, آگاه بشید. بخونید تا این روباه پیر رو بیشتر بشناسید.

s.latifi
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

فارغ از جعلی یا صحیح بودن کتاب، این کارها و جنایت ها و دغل کاری ها از روباه خبیث اصلا و ابدا بعید نیست. ترفند هاشون رو گوشه ذهن تون داشته باشید. بعدا به نظرتون آشنا میاد

بنفشه
۱۳۹۹/۰۶/۱۶

کتابی بسیار عالی برای شناخت دشمنانمون ولی باعث تاسف است که هنوز هم تمام افکار اونها داره تو ایران اجرا میشه

محمد قدیمی
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

حتما مطالعه شود (ضروری)

•° زهــــرا °•
۱۴۰۰/۰۳/۱۷

به همه توصیه میکنم بخونن ... بسیار مفید بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۰)
زنان را تحریک کنید تا از پوشش‌های سنتی خود دست بردارند. سرهم کردن داستان‌های جعلی مانند «پوشش یک دستور اصلی در دین اسلام نیست. این سنتی است که در زمان عباسیان نهاده شده است. پیش از این، سایر افراد، همسران پیامبر را می‌دیدند و زنان در انواع فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کردند.» پس از سلب کردن زنان از پوشش سنتی خود، جوانان را به سمت آنان وسوسه کنید و باعث بی عفتی بین آنها شوید! این یک روش بسیار مؤثر برای نابودی اسلام است.
هستی
وقتی وحدت مسلمانان شکسته شود و همدلی مشترک بین آنها مختل شود، نیروهای آنها نیز منحل خواهد شد و بنابراین ما به راحتی آنها را نابود خواهیم کرد.»
هستی
او گفت: «وظیفه‌ات این است که به خوبی این اختلافات را تشخیص داده و به وزارت گزارش دهی. هرچه در تشدید اختلافات بین مسلمانان موفق‌تر باشی، خدمات تو، به انگلستان فاخرتر خواهد بود.»
هستی
مسلمانان افرادی صبور، بردبار و مهربان هستند، همانطور که از پیامبر خود حضرت محمد (ص) آموخته‌اند. آنها مانند ما نسبت به یکدیگر شک و شبهه ندارند.
مینا
استفاده اجباری از مسواک من را بسیار ناراحت می‌کرد. «مسواک» شاخه‌ای است که آنها (مسلمانان) دهان و دندان‌های خود را با آن تمیز می‌کنند. فکر می‌کردم این تکه چوب برای دهان و دندان مضر است. گاهی اوقات به دهانم آسیب می‌رساند و باعث خونریزی آن می‌شد. با این حال مجبور می‌شدم از آن استفاده کنم. زیرا به گفته آنها، استفاده از «مسواک» سنت پیامبر است. آنها می‌گفتند این چوب بسیار مفید است. در واقع خونریزی دندانهایم متوقف شد. و آن بوی نفس ناپسندی که تا آن زمان داشتم و بیشتر افراد بریتانیایی نیز دارند، از بین رفته بود.
MAS
سپس متوجه شدم که او اهمیت زیادی به نماز نمی‌دهد و گاه و بیگاه آن را می‌خواند. به ویژه از نماز صبح، او بسیار غافل بود. زیرا من با صحبت کردن با او تا نیمه‌های شب او را از خوابیدن منصرف می‌کردم. بنابراین او خسته‌تر از آن می‌شد که برای نماز صبح بیدار شود.
مینا
برای لحظه‌ای با خودم گفتم: چرا ما با این مردم بی‌گناه می‌جنگیم؟ آیا این همان چیزی است که خداوندگار ما عیسی مسیح به ما توصیه کرده است؟ اما بلافاصله این فکر شیطانی را از ذهنم بیرون می‌کردم (!) و تصمیم گرفتم که وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهم.
مینا
«ما، مردم انگلیس، باید در همه مستعمرات خود فتنه‌انگیزی کرده و شکاف و اختلاف ایجاد کنیم تا شاید در رفاه و آسایش زندگی کنیم. فقط با چنین تحریکاتی قادر خواهیم بود امپراطوری عثمانی را تخریب کنیم. در غیر این صورت، چگونه مملکتی با جمعیتی اندک می‌تواند ملت دیگری را که از جمعیت بیشتری برخوردار است، تحت سلطه خود درآورد؟
کاربر ۳۷۳۸۲۰۸
خداوند متعال در آیه هشتاد و دوم سوره مائده در قرآن کریم، می‌فرماید: «بزرگترین دشمنان اسلام یهودیان و مشرکان هستند.»
Mohammad Khodapanah
۱. تعصبات ملی‌گرایانه مانند نژادپرستی و ناسیونالیسم را در میان مسلمانان القا کنید تا توجه آنها را به سمت قهرمان‌های قبل از اسلام برگردانید. دوره فرعون در مصر، دوره پادشاهی در ایران، دوره بابلیان در عراق، عصر آتیلا و چنگیز (استبداد) در عثمانی را دوباره زنده کنید. (آنها در این زمینه لیست طولانی داشتند.) ۲. رذیله‌های زیر باید به صورت پنهانی یا علنی انجام شود: نوشیدن شراب، قمار، بی‌بندوباری، خوردن گوشت خوک، (و در بین باشگاه‌های ورزشی اختلاف ایجاد کنید.) برای انجام این کار باید از مسیحیان، یهودیان، جادوگران و سایر غیرمسلمانان ساکن در کشورهای مسلمان حداکثر استفاده را بکنید و افرادی که برای این منظور تلاش می‌کنند باید توسط خزانه‌داری وزارت امور مشترک‌المنافع دستمزد بالایی دریافت کنند. ۳. بذر تردید را بین آنها در مورد جهاد بپاشید؛ آنها را متقاعد کنید که جهاد یک فرمان موقتی بوده و منسوخ شده است.
حیدر

حجم

۸۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۸۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان