امانت گرفتن انسان در جستجوی معنا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان در جست‌وجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جست‌وجوی معنا

معرفی کتاب انسان در جست‌وجوی معنا

انسان در جستجوی معنا، کتابی از ویکتور فرانکل، روانپزشک اتریشی پدیدآورنده‌ی معنا درمانی است. او در کتاب انسان در جستجوی معنا، خاطراتش از زندگی در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس را نوشته است.

درباره‌ی کتاب انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا، کتابی است که بر پایه‌ی تجربیات فاجعه‌بار ویکتور فرانکل در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس نوشته شده است. ویکتور فرانکل در این دوران، پدر و مادر، همسر و برادرش را از دست داد. خواهر او تنها کسی بود که از این وضعیت نجات پیدا کرد. با وجود تمام سختی‌ها، رنجی که می‌کشیدند، گرسنگی، سرما، بی‌رحمی و خشونتی که در اطرافشان موج می‌زد، اما او باز هم زندگی را شایسته و ارجمند می‌دید. در بخش دوم کتاب انسان در جستجوی معنا، او از خاطرات مراجعانش نوشته است. او با تجربیات گسترده‌ای که در زمینه‌ی کار و درمان بر اساس معنادرمانی به دست آورده است، متوجه این موضوع شد که برای هر فرد باید رسالت و وظیفه‌ای وجود داشته باشد که بخواهد عمرش را صرف آن کند.

فرانکل اگزیستانسیالیست بود. او واژه «هستی نژندی» را در مورد اختلال عاطفی ابداع کرد و اختلال عاطفی را حاصل عدم توانایی فرد در یافتن معنا برای زندگی می‌دانست. بنابراین با توجه به تمام تجربیات زیسته‌ی خودش و تمام آنچه که در مطبش آزموده بود، کتاب انسان در جستجوی معنا را نوشت.

کتاب انسان در جستجوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به دنبال معنایی برای زندگی‌تان می‌گردید، کتاب انسان در جستجوی معنا را بخوانید. اگر دوست دارید که از ناامیدی بیرون بیایید و می‌خواهید درباره‌ی معنادرمانی بدانید، کتاب انسان در جستجوی معنا، گزینه‌ی خوبی برای شما است.

امانت گرفتن کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا با ترجمه‌ی علیرضا ارجاع از انتشارات شمشاد در طرح طاقچه بی‌نهایت قرار دارد بی‌نهایت کتابخانه اشتراکی طاقچه است که در آن می‌توانید با پرداخت مبلغ اشتراک به‌صرفه‌ای به بیش از ۳۰هزار کتاب الکترونیکی و صوتی به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشید و آن‌ها را امانت بگیرید.

درباره‌ی ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل با نام کامل ویکتور امیل فرانکل در ۲۶ مارس ۱۹۰۵ در وین به دنیا آمد. فرانکل یکی از بازماندگان اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و داخاو است. او روانپزشک و عصب‌شناس اتریشی بود که به دلیل یهودی بودن، سال‌ها در اردوگاه‌های کار اجباری، زندانی بود. فرانکل پدر و مادر، نامزد و برادرش را در اردوگاه‌های کار اجباری از دست داد و همین به او انگیزه‌ای داد تا معنایی برای زندگی کردن پیدا کند. بعدها، با آزمایش این طرح بر روی مراجعانش، معنادرمانی را طراحی کرد. ویکتور فرانکل مدتی بعد از جنگ جهانی دوم سخنرانی در شهر وین داشت. بعد از مدتی این سخنرانی به یکی دیگر از کتاب‌های او یعنی انسان در جستجوی معنای غایی، تبدیل شده است.

بخشی از کتاب انسان در جستجوی معنا

جست‌وجوی انسان برای یافتن معنا، نیرویی بنیادی در زندگی اوست، نه توجیهی ثانویه از تمایلات غریزی او. این معنا از آن جهت خاص و منحصربه‌فرد است که تنها می‌تواند به وسیلهٔ او تحقق یابد و آنجاست که معناجویی او ارضا خواهد شد. عده‌ای از محققین ادعا می‌کنند که معانی و ارزش‌ها چیزی جز مکانیزم‌های دفاعی، واکنش معکوس به مشکلات، و والانگری نیستند. اما من هرگز به‌خاطر مکانیزم‌های دفاعی زندگی نمی‌کنم یا به‌خاطر واکنش‌های معکوس حاضر به مردن نیستم. انسان در هر شرایطی قادر به زندگی‌کردن و حتی مردن به‌خاطر آرمان‌ها و ارزش‌هایش است.

سال‌ها پیش در فرانسه یک نظرسنجی عمومی برگزار شد. نتایج نشان داد ۸۹ درصد مردم موافق بودند که انسان به دلیلی برای زندگی‌کردن نیاز دارد. علاوه‌بر این ۶۱ درصد اذعان داشتند که چیزی یا شخصی در زندگی‌شان وجود داشته که حاضر بودند حتی برایش بمیرند. من هم همین نظرسنجی را در بیمارستانم در وین و در میان بیماران و کارکنان انجام دادم و نتیجه مشابه همان نتیجهٔ نظرسنجی در فرانسه شد. تفاوت تنها ۲ درصد بود.

یک تحقیق آماری دیگری به‌وسیلهٔ جامعه‌شناسان دانشگاه جان هاپکینگز۲۵ بین ۷۹۴۸ دانش‌آموز در ۴۸ دانشگاه انجام شد. گزارش ابتدایی تحقیق قسمتی از تحقیقی دوساله است که به‌وسیلهٔ سازمان ملی سلامت ذهنی انجام شده است. از آن دانش‌آموزان پرسیده شد که چه چیزی را در زندگی «خیلی مهم» می‌دانند. ۱۶ درصد آنها گزینهٔ «درآمد بالا» را انتخاب کرده بودند و ۷۸ درصد هم گفته بودند اولین هدفشان «پیداکردن هدف و معنی در زندگی» است.

البته مواردی هم وجود دارند که تمایل فرد به ارزش‌ها چیزی جز پوششی برای ناسازگاری‌های درونی و پنهان او نیست؛ که اگر هم چنین باشد، استثنائی در یک قانون است نه اینکه خودش یک قانون باشد.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

محمد
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

بعد از خواندن چندین صفحه از کتا به سادگی متوجه ترجمه عالی وروان آن خواهید شد. ابتدا امر،شما فکر میکنید که نویسنده خاطرات خود را تعریف میکند که البته آن هم بسیار جذاب و گیراست ولی زمانی که تقریبا ۶۰٪کتاب میرسی

- بیشتر
💮rosy💮
۱۳۹۹/۰۸/۱۶

لحظه به لحظه با ویکتور فرانکل تو اردوگاه آشویتس زندگی کردم،،گاهی دردهاشو تا عمق قلبم حس کردم و گاهی هرچی تلاش کردم چیزی حس نکردم و به ضعف خودم پی بردم. تناقض حس جذاب و عمیقیه پس بهترین زمان برای خوندن

- بیشتر
dr.niki
۱۳۹۹/۰۵/۰۱

پیام برای طاقچه طاقچه جان من این کتابو نخوندم. پس هنوز نمی تونم در مورد خود کتاب توضیح بدم، اما از نظرات دوستان میشد فهمید در چه حدی باید باشه، بنابراین از اینکه به مخاطبت احترام میذاری و کتاب خوب رایگان میدی

- بیشتر
Hemmat
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

کتاب «در جستجوی معنا» از کتابهای ارزشمند در موضوع روانکاوی و روانشناسی امید است . نویسنده ی کتاب دکتر فرانکل روانپزشکی است که دارای تجربیات شخصی و غیر قابل تحمل در اردوگاه های مرگ و کار اجباری نازی ها در بحبوحه

- بیشتر
آرام
۱۳۹۹/۰۴/۳۰

انسان در جستوجوی معنا در جستوجوی هدف والایی برای معنا بخشیدن به زندگی خویش ... "هر انسان در زندگی وظیفه و مأموریتی ویژه ای دارد تا به هدفی که منتظر محقق شدن به دست اوست رسیدگی کند " ذات منحصربه فرد هر

- بیشتر
متین ژاله آرا
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

پس از مطالعه این کتاب، متوجه خواهید‌شد که این میزان از محبوبیت در میان سیل بی‌پایان کتاب‌های روانشناسی و شیوه‌زندگی بی‌دلیل نبوده است. . فرانکل در بخش نخست کتاب به خاطره‌نگاری از چهار سال اسارت خود در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها در

- بیشتر
narges M
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

از کتاب‌های روانشناسی و اصطلاحاً خودیاری، خصوصاً اون کتاب‌‌هایی که میشه دقیقه به دقیقه ازشون جمله استوری کرد که این روزا هم فراوون توی دست همه ست، خوشم نمیاد و سراغشون نمیرم. اسم این کتاب رو زیاد شنیده بودم و

- بیشتر
SiiMiiN
۱۳۹۹/۰۶/۰۲

کتاب خیلی خوب بود. ترجمه‌ی بخش دوم اصلا روون نبود. جمله‌ها خیلی پیچیده و طولانی بودن و لازم بود ساده‌سازی شه.

علیرضا توکلی
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

دوستان عزیز این کتاب به قدری فوق العادس که بلافاصله بعد از خواندنش ترقیب میشید که فرصتی پیدا کنید دوباره بخونید و لذت ببرید.

f.bn
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

روان و تاثیر گذاره. دو بخش داره ، اولش تاریخیه که کسانی که علاقه ندارن میتونن بگذرن .قسمت دوم کتاب ، نظریه ی فرانکله که لوگوتراپیه و به درد بخوره و ارزش خوندن داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳۷۵)
هرکس باید خودش معنای زندگی را پیدا کند و مسئولیت آن را بپذیرد. اگر در این امر موفق شود، با وجود همهٔ تحقیرها باز هم رشد خواهد کرد. فرانکل به این گفتهٔ نیچه علاقهٔ خاصی دارد: «کسی که چرایی برای زندگی‌کردن دارد، از عهدهٔ چگونگی آن برخواهد آمد.»
🍃Mohii
اگر معنایی در زندگی وجود دارد پس باید معنایی هم در رنج باشد
AmirHossein[AHS]
برای اولین‌بار در زندگی‌ام حقیقتی را دریافتم که شاعران بسیاری آن را به شعر درآورده‌اند و اندیشمندان بسیاری آن را غایت فرزانگی نامیده‌اند. آن حقیقت این است که عشق والاترین هدفی است که انسان در جست‌وجوی آن است؛
آرام
«کسی که چرایی برای زندگی‌کردن داشته باشد از عهدهٔ چگونگی آن برخواهد آمد.»
Nana
هرچیزی می‌تواند از انسان گرفته شود جز اختیارِ رفتارش تحت هر شرایطی.
AmirHossein[AHS]
از بیمارانش که شکنجه‌ها و مصیبت‌های بزرگ و کوچکی را تحمل کرده‌اند می‌پرسد: «چرا خودکشی نمی‌کنید؟»
نون صات
عشق هم به همان اندازهٔ مرگ نیرومند است.»
setare:|
دکتر فرانکل نویسنده و روانپزشک، گاهی اوقات از بیمارانش که شکنجه‌ها و مصیبت‌های بزرگ و کوچکی را تحمل کرده‌اند می‌پرسد: «چرا خودکشی نمی‌کنید؟» و معمولاً از پاسخ‌های آنها می‌تواند راه‌حل‌هایی برای روان‌درمانی خویش پیدا کند. بعضی از زندگی‌ها در عشق به فرزندان گره خورده‌اند، در زندگیِ فرد دیگری استعدادی منتظر شکوفاشدن است، و در یک زندگی دیگر هم ممکن است خاطراتی باشد که ارزش زندگی‌کردن را داشته باشند.
Mahsa Bi
زندگی یعنی رنج‌بردن و زنده‌ماندن
Book
فرانکل به این گفتهٔ نیچه علاقهٔ خاصی دارد: «کسی که چرایی برای زندگی‌کردن دارد، از عهدهٔ چگونگی آن برخواهد آمد.»
مامان فاطمه نقلی

حجم

۱۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۱۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان