دانلود و خرید کتاب درباره اخلاق تولید علم محمدرضا جباران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره اخلاق تولید علم اثر محمدرضا جباران

کتاب درباره اخلاق تولید علم

معرفی کتاب درباره اخلاق تولید علم

کتاب درباره‎ی اخلاق تولید علم اثر پژوهشی محمدرضا جباران به موضوع اخلاق در علم، فعالیت‌های علمی و تولید علم پرداخته است و آن را به عنوان شاخه‌ای از اخلاق حرفه‌ای بررسی کرده است.

درباره‌ی کتاب درباره‎ی اخلاق تولید علم

کتاب درباره‎ی اخلاق تولید علم درباره‌ی اخلاق تولید علم به عنوان یکی از شاخه‌های اخلاق حرفه‌ای صحبت می‌کند. چراکه تولید علم در نظام حرفه‌ای خود و در جهان امروزی از جایگاهی والا برخوردار است بنابراین نمی‌توان اهمیت اخلاق در آن را نادیده گرفت. در کتاب درباره‎ی اخلاق تولید علم به این پرسش‌های پرداخته می‌شود: چگونه می‌توان به الگویی برخاسته از اندیشه و تأمل اهل نظر برای شناسایی و تدوین اخلاق تولید علم دست یافت؟ چه راهکارهای صریحی برای تحقیق در شاخه‌های مختلف اخلاق حرفه‌ای وجود دارد؟

کتاب درباره‎ی اخلاق تولید علم، در ضمن پاسخ دادن به این پرسش‌ها و بحث پیرامون آن‌ها درباره‌ی مسائل دیگری مانند اینکه تولید علم چیست؟ چه مراحل و فرآیندی دارد؟ کارآمدترین مبنا برای تربیت و تنظیم قواعد اخلاقی این حوزه کدام است؟ و در این زمینه با چه پرسش‌ها و چالش‌هایی روبه‌رو هستیم نیز می‌پردازد.

کتاب درباره‎ی اخلاق تولید علم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران، تولید کنندگان علم و علاقه‌مندان به موضوع اخلاق حرفه‌ای از خواندن کتاب درباره‎ی اخلاق تولید علم لذت می‌برند.

بخشی از کتاب درباره‎ی اخلاق تولید علم

برای صدق عنوان تولید علم لازم است فعالیت علمی به نتیجه روشنی برسد یا فعالیت علمی، حتی اگر عقیم و بی‌نتیجه باشد تولید علم نامیده می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان شق دوم را پذیرفت و در توجیه آن گفت: تولید علم یک فعالیت است و در عرف و لغت برای نامگذاری فعالیت‌ها منتظر نتیجه نمی‌مانند، بلکه وقتی فعالیتی صورت می‌گیرد آن نام را بر آن اطلاق می‌کنند؛ مثلاً می‌گویند خانه می‌سازد و برای صحت این اطلاق به نتیجه کار نظر نمی‌کنند. تولید علم هم همین طور است وقتی کسی در این راستا فعالیت کند می‌گوییم تولید علم می‌کند و معلوم است که این فعالیت گاهی به نتیجه می‌رسد و گاهی نمی‌رسد؛ ولی بیشتر اهل نظر شق اول را پذیرفته، معتقدند اگر واژه را با توجه به معنای دقیق کلمه به کار ببریم مقدمات، تولید علم شمرده نمی‌شوند؛ چون در تولید علم، باید علم ولادت پیدا کند؛ بنابراین تلاش شما در صورتی تولید علم نامیده می‌شود که به تولّد علم منتهی بشود

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۲۸۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان