دانلود و خرید کتاب کمدی‌های کیهانی ایتالو کالوینو ترجمه میلاد زکریا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کمدی‌های کیهانی اثر ایتالو کالوینو

کتاب کمدی‌های کیهانی

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۳از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کمدی‌های کیهانی

کتاب کمدی‌های کیهانی نوشته ایتالو کالوینو است که اولین بار در سال ۱۹۶۵ میلادی چاپ شد. این کتاب را میلاد زکریا به فارسیی ترجمه کرده است. داستان‌های این مجموعه، خیال‌پردازی‌های عجیب حول حقایق علمی شناخته شده است. راوی داستان‌ها موجودی ازلی است و داستان‌ها خاطرات او از وقایعی در تاریخ جهان هستی است که در طول تاریخ رخ‌داده است. این کتاب بسیار جذاب است و خواننده را با خودش همراه می‌کند.

خواندن کتاب کمدی‌های کیهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی علمی تخیلی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب کمدی‌های کیهانی

ما به‌سرعت پارو زدیم تا او را بیرون بکشیم و نجاتش بدهیم. بدنش خاصیت مغناطیسی‌اش را حفظ کرده بود و باید سخت تلاش می‌کردیم همهٔ آن چیزهایی را که دور او دَلَمه بسته بودند جدا کنیم. مرجان‌های تُرد دور سرش پیچیده بودند و هر دفعه که شانه را در موهایش می‌کشیدیم، بارانی از خرچنگ خاردار و ساردین از آن می‌ریخت؛ بس که صدف‌های سنگی به پلک‌هایش چسبیده بودند، چشم‌هایش باز نمی‌شدند؛ شاخک‌های مرکب‌ماهی‌ها دور بازوها و گردنش پیچیده بودند؛ و پیراهن کوچکش آن لحظه انگار فقط از علف دریایی و اسفنج بافته شده بود. بیش‌ترش را از او جدا کردیم، ولی او تا چند هفته بعد باله و صدف از خودش بیرون می‌کشید و پوستش، که جلبک رویش لک انداخته بود، هیچ‌وقت ترمیم نشد و ــ اگر آدم بادقت نگاه نمی‌کرد ــ به نظر می‌رسید کک‌مکی است.

باید متوجه شده باشید که چه‌طور زمین و ماه، که قدرت‌شان عملاً برابر بود، بر سر فضای مابین‌شان با هم می‌جنگیدند. چیز دیگری را هم به شما بگویم: جسمی که از ماه به زمین فرود می‌آمد تا مدتی هنوز تحت‌تأثیر نیروی ماه بود و جاذبهٔ ما زمینیان را نمی‌پذیرفت. حتی من با آن هیکل و وزنی که داشتم، هربار که می‌رفتم آن بالا و برمی‌گشتم، مدتی طول می‌کشید تا به بالاوپایینِ زمین عادت کنم، و بقیه مجبور می‌شدند دستم را بگیرند و نگهم دارند، و در قایقی که به دو طرف تاب می‌خورد با سرِ آویزان و پاهای دراز به سمت آسمان به یک دسته آدم می‌چسبیدم.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۵/۲۸

(۵-۲۹-[۱۰۵]) خلاقیت و قوه ی تخیل نویسنده در بیان موضوعات علمی و فسلفی خیلی خوبه؛ نظریه های فیزیک، نجوم و زیست شناسی رو به خوبی تونسته در قالب داستان به تصویر بکشه.

Smnhgh
۱۳۹۹/۱۲/۲۵

در یک کلام خارق العاده و محشر ! خلاقیت و نبوغ محض ترکیب فضای داستانی تو بستر نظریه های فیزیکی و ژانر علمی تخیلی که در گذشته اتفاق میوفته و نه آینده!

fatemeh.h88
۱۴۰۰/۰۲/۰۸

این کتاب بصورت ۱۲ داستان است که در طی هرکدام یک نظریه درباره پیدایش جهان و تکامل آن در قالب یک داستان توسط راوی که qfwqf نام دارد بیان می شود. پیشنهاد میکنم قبل از هر داستان اول نظریه مطرح شده

- بیشتر
ریحون بنفش
۱۳۹۹/۰۴/۲۹

لطفا این کتاب رو به طاقچه بینهایت اضافه کنین

ایران
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

وقتی به قسمت معرفی این کتاب تو این برنامه توجه می کنید ،این یک اثر در زیرگونه علمی تخیلی معرفی شده ،در حالیکه تو مصاحبه اول کتاب از خود کالوینو پرسیده شده که آیا کمدی های کیهانی ،کتابی با درون

- بیشتر
منصوره جعفری
۱۴۰۰/۰۱/۲۹

جذابترین داستان برای من، همون داستان اول بود. هر چند در ادامه از تخیلاتی که با حقایق فیزیکی و زیست شناسی همراه بود لذت بردم، ولی بعضی داستان ها حوصله ام رو سر می‌برد و برام جذابیت کافی نداشت.

شیوا
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

خیلی زیبا بود حتما بخونید

فرزانه1921
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

فقط از داستان اولش خوشم اومد. داستان دوم که افتضاح بود. سومی هم که انقدر از کلمه دهاتی استفاده کرده بود که دیگه ادامه ندادم.

fereshtehhh
۱۴۰۰/۰۴/۲۰

با اینکه موضوعات زیستی و کیهانی مورد علاقه من هستن ولی داستان ها جذابیت کافی‌ نداشتند نتونستم تموم کنم‌کتاب‌ رو

masihakekooshmooloo
۱۴۰۱/۰۶/۲۹

مجموعه ای از داستان های کوتاه با یک موضوع کاملا بکر و بدیع که برای مخاطب تجربه ای متفاوت به ارمغان میاره تمام داستان ها با پس زمینه نظریه های علمی فیزیک و نجوم و زیست و ... است با

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۶)
متوجه شدم اون در عین مسخرگی غمگین‌ترین موجود دنیاست
Mohammad
چه می‌توانستم بکنم؟ بی‌فایده بود همین‌طور خودم را با گذشته اذیت کنم؛ هر چه شده بود گذشته بود؛ باید مطمئن می‌شدم آینده بهتر از این می‌شود.
Mohammad
پرسید «تو کی هستی؟» من گفتم «هیچ‌کس
Mohammad
هر شب با تلسکوپم به اطراف نگاه می‌کردم. پس از دو شب متوجه شدم روی کهکشانی با فاصلهٔ صد میلیون سال و یک روز نوری هم یک تابلو عَلَم کرده‌اند که «دیدمت». شکی نبود که آن‌ها همه به همان زمان اشاره می‌کردند. چیزی که من همیشه سعی کرده بودم پنهانش کنم نه‌تنها در یک صورت فلکی، که در یکی دیگر در منطقهٔ کاملاً متفاوتی از فضا دیده شده بود. و بقیه هم بودند: در شب‌های بعد باز هم تابلوهای «دیدمت» را دیدم که هر کدام در صور فلکی متفاوتی عَلَم شده بودند. از محاسبهٔ سال‌های نوری مشخص شد که لحظه‌ای که من را دیده‌اند دقیقاً یک لحظه بوده.
ایران
فقط یک چیز را نتوانستم پیش‌بینی کنم: چشم‌هایی که در نهایت باز شدند تا ما را ببینند نه به ما، بلکه به دیگران تعلق داشتند.
منصوره جعفری
و صدای چنگش دلنشین و سوزناک بود، آن‌قدر دلنشین و سوزناک که نمی‌شد تاب آورد، و مجبور می‌شدیم جیغ‌های بلندی بکشیم، البته نه برای همراهی با موسیقی، بلکه برای گوش ندادن به آن.
ایران
مامان‌بزرگ Bb’b، که هنوز به عادات دوران گذشته‌اش چسبیده بود، همیشه کارهای خجالت‌آوری انجام می‌داد: مثلاً همچنان بر این اعتقاد بود که کافی است زباله را هر جایی ریخت تا در دوردست رقیق و ناپدید شود. توی مغزش نمی‌رفت که فرآیند چگال شدن مدتی است آغاز شده، و در نتیجه کثافت روی ذرات جمع می‌شد و دیگر نمی‌توانستیم از شرش خلاص شویم
roham.soltani
من عاشق او بودم و او عاشق من، و بیش از این از زندگی چه می‌خواستم؟
سلیمان
عناصر که شکل گرفتند، شروع کردیم صاف کردن شرط‌هامان با اتم‌های عناصر کمیاب‌تر، و این‌جا بود که من اشتباه کردم. فهمیده بودم کمیاب‌ترین‌شان تکنوتیوم است؛ بنابراین شروع کردم سر تکنوتیوم شرط بستن و بُردن و احتکار کردن. پیش‌بینی نکرده بودم که این عنصر ناپایدار است و به تشعشع تجزیه می‌شود. یک‌دفعه مجبور شدم دوباره از صفر شروع کنم.
ایران
رویم اسم گذاشتند «زشته»، به خاطر این‌که با آن‌ها فرق داشتم و نه به دلیل دیگری.
Narvan

حجم

۱۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان