دانلود و خرید کتاب از حال بد به حال خوب دیوید برنز ترجمه مهدی قراچه داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از حال بد به حال خوب اثر دیوید برنز

کتاب از حال بد به حال خوب

نویسنده:دیوید برنز
انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۷از ۲۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از حال بد به حال خوب

کتاب از حال بد به حال خوب نوشته دکتر دیوید برنز و کتابی در زمینه شناخت‌درمانی است. شناخت‌درمانی یکی از روش‌های روان درمانی است که در سطوح مختلف به حل مشکلات روانی افراد می‌پردازد.

این رویکرد درمانی و اصول و تکنیک‌های آن مبتنی بر روانشناسی شناختی است که اهمیت زیادی برای شناخت‌ها و افکار انسان قائل هستند و نوع این افکار و شناخت‌ها را در سلامت یا عدم سلامت روان سهیم می‌دانند. براین اساس در جریان شناخت‌درمانی، شناخت‌درمانگر تلاش دارد با شناخت افکار و باورهای فرد به تصحیح آنها بپردازد و فرد را در داشتن شناخت‌های مفیدتر یاری دهد.

از حال بد به حال خوب با ترجمه مهدی قراچه داغی توسط نشر آسیم منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را خریداری و دانلود کنید. نسخه الکترونیکی این اثر با فرمت epub در طاقچه منتشر شده که در مقایسه با فرمت pdf قابلیت‌های بیشتری برای مطالعه ارائه می‌دهد.

درباره کتاب از حال بد به حال خوب

در این کتاب موضوع داشتن حال خوب زیر ذره‌بین قرار روان‌شناسی گرفته است. به‌راستی چگونه می‌توان حال خوب داشت و حال خوب چیست؟ حال خوب در خانه، در کار و به‌طور کلّی در زندگی.

دیوید برنز در کتاب از حال بد به حال خوب، درباره روشی انقلابی و درعین‌حال بی‌نیاز از دارو برای درمان افسردگی صحبت کرده است که شناخت‌درمانی نامیده می‌شود. شناخت‌درمانی می‌تواند ما را از تفسیرهای غلط درباره اتفاقات زندگی روزمره و احوالات بد گذرا دور نگاه دارد و به ما شیوه نوینی از نگرش به زندگی، توام با مثبت‌اندیشی و واقع‌گرایی را آموزش دهد.

برنز در این کتاب آموزش‌ها و تمریناتی مرتبط با شناخت‌درمانی به شما ارائه می‌کند تا با کمک آن‌ها بتوانید احساسات خود را مؤثرتر بازگو کرده، افکار و احساسات دیگران را بهتر بشنوید و درک کنید.

شناخت روحیه، احساس خوب: راه غلبه بر افسردگی و رسیدن به عزّت نفس، احساس اطمینان: غلبه بر اضطراب، ترس، و فوبیا، چگونه با ارتباط بهتر روابط بهتر ایجاد کنیم، دارودرمانی و ویژه درمانگرها و بیماران کنجکاو: سرکردن با بیماران دشوار، بخش‌های این کتاب‌اند که شما را پله‌پله با شناخت‌درمانی راه استفاده از آن برای داشتن روحیه و زندگی بهتر، آشنا می‌کنند.

خواندن و دانلود کتاب از حال بد به حال خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

افرادی که علاقه‌مند به داشتن «حال خوب» هستند، به‌خصوص کسانی که به متخصصین روان‌شناس دسترسی ندارند، می‌توانند بهره بسیاری از کتاب از حال بد به حال خوب ببرند.

ترجمه‌های فارسی کتاب و بهترین ترجمه کتاب از حال بد به حال خوب

کتاب از حال بد به حال خوب توسط مترجمانی از جمله مریم سعیدی و فاطمه محمدی (انتشارات سیمای نور امید)، نسرین خدیو (انتشارات مات) و مهدی قراچه‌داغی (انتشارات آسیم) ترجمه شده است، اما بهترین ترجمه این کتاب -با توجه به حجم تجدید چاپ و استقبال مخاطبان- ترجمه‌ی مهدی قراچه‌داغی عنوان شده است. واژه‌گزینی مهدی قراچه‌داغی به‌گونه‌ای انجام شده که متن کتاب کاملا روان بوده و به فارسی روزمره‌ی ما نزدیک باشد.

این کتاب چند صفحه است؟

نشر آسیم این کتاب را در ۶۲۸ صفحه منتشر کرده است.

بخشی از متن کتاب از حال بد به حال خوب

خیلی‌ها معتقدند که روحیه بد آنها ناشی از عوامل خارج از کنترل آنهاست. می‌پرسند: «چگونه احساس خوشبختی کنم؟ چگونه نسبت به خودم احساس خوب داشته باشم؟ من آدم صددرصد موفقی نیستم. شغل آبرومندی ندارم. آدم حقیری هستم و این عین واقعیت است.» بعضی‌ها روحیه بد خود را به هورمون و یا خواص ژنتیکی خود نسبت می‌دهند و به اعتقاد پاره‌ای دیگر، اتفاقات به‌ظاهر فراموش‌شده دوران کودکی در ضمیر ناخودآگاه آنها هم‌چنان موجود است و ازاین‌رو روحیه‌شان خراب باقی مانده است. در نظر جمعی دیگر، احساس بد اگر ناشی از بیماری یا دلسردی مربوط به زمان‌های اخیر باشد واقع‌بینانه است. پاره‌ای نیز روحیه خود را به وضع بد جهان، اوضاع بد اقتصادی، آب‌وهوای بد، مالیات‌ها، شلوغی ترافیک و امکان بروز جنگ اتمی نسبت می‌دهند. به اعتقاد آنها فلاکت و بدبختی چیزی نیست که بتوان از آن گریخت.

البته، درمورد هریک از اینها حقایقی وجود دارد. بدون شک حوادث محیطی، موقعیت شیمیایی بدن و تضادها و اختلافات مربوط به گذشته روی ما تأثیر می‌گذارند، اما این نظریه‌پردازی‌ها مبتنی بر این باور است که احساسات ما به‌دور از کنترل ما هستند. اگر بگویید: «نمی‌توانم احساسم را تغییر بدهم»، قربانی ناراحتی‌های خود می‌شوید، خود را فریب می‌دهید زیرا واقعیت این است که می‌توانید احساستان را تغییر دهید.

اگر می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید، باید بدانید و درک کنید که به جای حوادث بیرونی، افکار و طرز تلقی‌های شما هستند که احساسات شما را به وجود می‌آورند. می‌توانید اندیشه، احساس و رفتار خود را تغییر دهید. این اصل ساده و درعین‌حال انقلابی شما را در تغییر زندگی خود یاری می‌دهد.

برای اطلاع از رابطه میان فکر و روحیه ببینید در واکنش به تعریفی که دیگران از شما می‌کنند چه برخوردی می‌کنید. به فرض به شما بگویم: «من شما را دوست دارم، به نظرم آدم خیلی خوبی هستید.» چه احساسی پیدا می‌کنید؟ بعضی‌ها با شنیدن این تعریف خوشحال می‌شوند، اما کسانی هم ممکن است ناراحت شوند و احساس گناه کنند. بعضی‌ها از خجالت سرخ می‌شوند و در این میان هستند کسانی که با عصبانیت واکنش نشان می‌دهند. دلیل این واکنش‌های متفاوت در چیست؟ علتش این است که اشخاص هرکدام تعریف را به شیوه خود تلقی می‌کنند. اگر احساس اندوه می‌کنید، احتمالا این فکر به ذهنتان خطور کرده: «آه، دکتر برنز از من تعریف می‌کند تا دل مرا به دست آورد، می‌خواهد با من برخورد خوبی کرده باشد، اما منظورش واقعآ این نیست که من آدم خوبی هستم. چرا با من صادقانه برخورد نمی‌کند و حرف دلش را نمی‌زند؟» اگر با شنیدن تعریف من احساس خوبی پیدا کردید، احتمالا به این فکر افتادید: «خدای من، دکتر برنز مرا دوست دارد، عالی است.» در هردو مورد، حادثه خارجی، یعنی تعریف یکی است و فرقی نکرده است. احساس شما منحصرآ ناشی از طرز فکر شماست. به همین دلیل است که می‌گویم افکار روحیات شما را شکل می‌دهند.

در برخورد با حوادث ناگوار هم همین مطلب صدق می‌کند. فرض کنیم شخص محترمی در مقام انتقاد از شما حرف بزند. چه احساسی پیدا می‌کنید؟ اگر خود را بد و مقصر بدانید احساس بدی بر شما حاکم می‌شود. اگر فکر کنید که انتقادکننده در مقام تحقیر است و می‌خواهد شما را رد کرده باشد، نگران می‌شوید. اگر به خود بگویید که همه‌اش تقصیر خود آنهاست و انصاف نیست که انتقادکننده چنین حرفی بزند، احساس خشم می‌کنید. اگر از عزت نفس خوبی برخوردار باشید، ممکن است از روی کنجکاوی بخواهید از دلیل انتقاد او آگاه گردید. در اصل، پیامی که شما به خود می‌دهید روی احساستان تأثیر زیاد دارد و از همه اینها مهم‌تر با تغییر افکار خود می‌توانید احساستان را تغییر دهید.

معرفی نویسنده
دیوید برنز

دیوید برنز نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی و استاد بالینی روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد است. او همچنین به عنوان محقق مدعو در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد و سرپرست بخش روانپزشکی در مرکز پزشکی پرسبیتریان/ دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا خدمت کرده است. فعالیت‌های او به طور عمده در توسعه‌ی شناخت‌درمانی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

نظرات کاربران

nardoon
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

حالم بهتر شد یا نه؟ واقعا نمیدونم ولی خب دست کم اطلاعات زیادی درباره ی خطاهای شناختی ک در درون افراد هست بهتون میده. مثلا من الان میدونم اشکال کارم کجاست (از نظر رفتاری منظورمه) و تقریبا چطوری میشه رفعش

- بیشتر
sheida
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

لطفا در طاقچه بی نهایت بگذارید

Aseman
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

سلام خیلی گرونه لطفا تخفیف بزارید یا برای مدتی رایگانش کنید

1
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

لطفا طاقچه بینهایت بزارین

Behzad @booker
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

هرکسی مفهوم این کتابو درک کنه دیگه فکر نکنم چیزی بتونه حالشو بد کنه. خوب بودن و بد بودن حال ما بستگی به فاصله درک واقعیت تا حقیقت داره. شاید در واقعیات زندگی خیلی امور هستن برای بد کردن حال ما اما

- بیشتر
Nastaran
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

ای کاش تخفیف میخورد یا توی طاقچه بی نهایت میزاشتن

بهاره مظاهری
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

طاقچه بینهایت لطفا

hadi
۱۳۹۹/۰۷/۲۲

میگن کتاب های خوب رو باید دو سه بار خوند، ولی این کتاب رو ۱۰ بار هم بخونی کمه... بنظرم خوندن این کتاب مقدمه به خوندن هر کتاب موفقیت و روانشناسی دیگه. خیلی از کتاب های روانشناسی فقط حرف و شعار

- بیشتر
Y.K
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

من تعریف این کتاب رو شنیدم . کتاب خوبیه ای کاش جزو تخفیف های ویژه قرار بگیره

Fatemeh Ka
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

نسخه چاپی رو خریدم. واقعا جالبه تمرین ها و تستاش. درحال مطالعه ام و کتاب خوبیه. به پیشنهاد مشاورم خریدمش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵۹)
تنها اندیشه شماست که می‌تواند شما را ناراحت کند.
احمد رضا
اگر تمام نعمت‌های زندگی مشمول انسان باشد ولی حال و احساس خوب نداشته باشد، محروم از مهم‌ترین نعمت زندگی است.
فاطمه الوهی
نمی‌گویم در تمامی لحظات زندگی شاد باشید و یا اختیار کامل احساسات خود را در دست بگیرید. این انتظاری کمال‌گرایانه است. نمی‌توانید همیشه منطقی باشید. من که مطمئنآ این‌طور نیستم
احمد رضا
می‌خواهم شما خود را به عنوان یک انسان نه لزومآ بی‌کم وکاست، بلکه با عیب و ایراد قبول کنید. می‌خواهم درعین‌حال که نقاط قوت خود را می‌شناسید، بدون احساس خجالت با نقاط ضعف خود آشنا شوید.
Aida
این آسیب‌پذیری است که از ما انسان می‌سازد.
احمد رضا
رسیدن به هدف‌های شخصی اغلب با فشار روانی همراه است. اغلب اوقات به‌ناچار با موانع مختلفی روبه‌رو می‌شوید. اگر به راحت بودن زندگی معتقد باشید و اگر خیال کنید دیگران تلاش نمی‌کنند، به این نتیجه می‌رسید که مشکلی در کار شما وجود دارد و درنتیجه در برخورد با هر مشکل از آن صرفنظر می‌کنید، میزان تحملتان کم می‌شود، آن‌گونه که جزئی‌ترین دلسردی‌ها و ناکامی‌ها برای شما غیرقابل تحمل می‌شود.
احمد رضا
شناخت‌درمانی مبتنی بر نظریه ساده‌ای است که می‌گوید به جای حوادث بیرونی افکار و طرز تلقی‌های شماست که روحیه شما را شکل می‌دهد.
Aida
به‌طور خلاصه حال بد مساوی است با اندیشه بد و منفی و کلمه دشمن از دُش و من ترکیب شده و به‌معنی «بداندیش» و ضدمن آمده است. بنابراین دشمن بداندیش است و دشمنی «بداندیشی» و حال خوب برابر است با اندیشه مثبت، خوب و درست.
Aida
وقتی در مقام انتقاد از خود هستید، از خود بپرسید: «اگر یکی از دوستان نزدیک من این مشکل را داشت، آیا با او به همین شکل برخورد می‌کردم؟» اغلب ما در مقایسه با دیگران نسبت به خود سخت‌گیرتر هستیم. وقتی اشتباهی می‌کنید یا از رسیدن به هدفی بازمی‌مانید، ممکن است از خود انتقاد کنید: «چقدر بی‌عرضه هستم، نمی‌دانم که چه می‌کنم؛ هرگز موفق نخواهم شد.» اما اگر دوست شما مرتکب این اشتباه بشود، احتمالا در مقام حمایت او را دلداری می‌دهید. چرا به همین اندازه خودتان را تشویق نکنید؟
کاربر ۲۶۱۰۶۷۲
۹ ـ دوباره نسبت دادن یکی از رایج‌ترین خطاهای شناختی «شخصی‌سازی» یا انتقاد از خویشتن است. خود را تحقیر می‌کنید و در مقام سرزنش خویش که مسئول صددرصد آن نبودید برمی‌آیید. یکی از راه‌های برخورد با شخصی‌سازی «روش دوباره نسبت دادن» است. در این روش شما علت مسئله را به چیزی جز «بد بودن» خود نسبت می‌دهید. از خود بپرسید: «چه عوامل دیگری ممکن است به این مسئله کمک کرده باشد؟» بعد فهرستی از این احتمالات تهیه کنید. منظور انکار اشتباهات احتمالی شما نیست، به جای آن می‌خواهید علل مسئله را به‌شکل عینی‌تری بیابید. نقش احتمالی خود را در ایجاد مشکل می‌پذیرید و به جای سرزنش خویش از تجربه درس می‌آموزید.
عبدالوهاب

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰
۱۰%
تومان