دانلود و خرید کتاب اصل گرایی گرگ مک کیون ترجمه دکتر بهنام شاهنگیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصل گرایی اثر گرگ مک کیون

کتاب اصل گرایی

معرفی کتاب اصل گرایی

کتاب اصل گرایی با درون‌مایه‌ی اصل را بچسبید و فرع را رها کنید نوشته گِرگ مک‌کیون است که با ترجمه دکتر بهنام شاهنگیان و مهدی مصلحی منتشر شده است. این کتاب راه انتخاب درست در زندگی را به شما یاد می‌دهد.

درباره کتاب اصل گرایی

چند لحظه وقت داری؟ می‌تونی فلان کارو برام انجام بدی؟ به فلان جلسه میای؟ بهم در انجام فلان کار کمک می‌کنی؟ همه‌ی ما در زندگی شغلی و خانوادگی‌مان با چنین سؤالاتی مواجه شده‌ایم و خیلی از ما بدون لحظه‌ای درنگ به آن‌ها جواب مثبت داده‌ایم و از این رو وقت‌مان را صرف انبوه کارهای بی‌اهمیت کرده‌ایم. صرف زمان برای چنین کارهایی باعث عقب افتادن کارهای ضروری می‌شود. کارهایی که واقعاً در زندگی شغلی و خانوادگی‌مان تفاوت ایجاد می‌کند و تأثیر فراوانی دارند. اگر به خودتان آمده‌اید و متوجه شده‌اید انبوه‌کارهای عقب افتاده شما را احاطه کرده‌اند این یعنی مانند بسیاری از افراد، فرع‌گرا هستید و چاره کارتان اصل‌گرا شدن است. کتاب اصل گرایی به شما کمک می‌کند میان سیل کارهای اساسی و غیر اساسی کار مناسب خودتان را پیدا کنید.

خواندن کتاب اصل‎ گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تشخیص موضوعات اصلی و مهم از موضوعاتی که تاثیری در سرنوشت ما ندارند، کار دشواری است. کتاب اصل گرایی به ما کمک می‌کند دقیقتر در زندگی تصمیم بگیریم و بدانیم به چه موضوعاتی بها دهیم و وقتمان را صرفش کنیم و از چه موضوعاتی بگذریم. این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند مفید زندگی کنند و راه پیشرفت خود را درست بروند پیشنهاد می‌کنیم.

اگر از آن دسته افرادی هستید که شنیدن کتاب‌ها را ترجیح می‌دهید، می‌توانید کتاب صوتی اصل گرایی را بشنوید.

بخشی از کتاب اصل ‎گرایی

اگر بخواهید کمدتان مرتب بماند، به برنامهٔ منظمی برای مرتب کردنش نیاز دارید. برای اقلامی که می‌خواهید ردشان کنید، به کیسهٔ بزرگی نیاز دارید و برای چیزهایی که می‌خواهید نگه‌شان دارید، به جای بسیار کوچکی نیاز دارید. باید از محل تحویل و ساعات کار فروشگاه لباس‌های دست دوم محل‌تان مطلع باشید. باید برای رفتن به آن‌جا وقتی تعیین کنید۸.

به عبارت دیگر، وقتی فهمیدید کدام فعالیت‌ها و اقدامات را باید ادامه دهید، یعنی فعالیت‌ها و اقداماتی که اثربخشی‌تان را به حداکثر می‌رسانند، به سیستمی نیاز خواهید داشت تا خواسته‌هایتان را به راحت‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. در این کتاب، فرآیندی را می‌آموزید که انجام کارهای ضروری را تا حد امکان راحت می‌کند.

البته، زندگی ما انسان‌ها مثل لباس‌های داخل کمد بی‌تحرک نیست. لباس‌هایمان همان جایی می‌مانند که صبح گذاشته‌ایم (مگر اینکه در خانه نوجوانانی داشته باشیم!) ولی در کمد زندگی‌مان، لباس‌های جدید که همان درخواست‌های جدیدند به‌طور پیوسته برای مصرف زمان‌مان در حال ورود به زندگی‌مان هستند. انگار که درهای کمد را باز می‌کنید و می‌بینید که مردم لباس‌هایشان را داخل آن چپانده‌اند طوری که انگار هر روز صبح کمد را مرتب می‌کنید و بعدازظهر متوجه می‌شوید تا خرخره پر شده است. متأسفانه، زندگی بیشترمان خیلی شبیه به این است. چند بار برای روز کاری‌تان برنامه‌ریزی کرده‌اید و هنوز ساعت ۱۰ صبح نشده، از برنامه کاملاً عقب افتاده یا منحرف شده‌اید؟ یا چند بار اول صبح فهرست «کارهای روزانه» را نوشته‌اید، ولی ساعت ۵ بعدازظهر متوجه شده‌اید این فهرست کم که نشده هیچ، طولانی‌تر هم شده است؟ چند بار چشم‌انتظار بوده‌اید آخرهفته‌ای آرام را در کنار خانواده بگذرانید و بعدش صبح شنبه، در سیل کارهای محوله و قرار بازی با بچه‌ها و مصیبت‌های پیش‌بینی‌نشده غرق شده‌اید؟ ولی خبر خوب این است که راهی برای فرار از این وضعیت وجود دارد.

اصل‌گرایی یعنی خلق سیستمی برای رسیدگی به کمد زندگی‌مان. اصل‌گرایی فرآیندی نیست که مثل مرتب کردن کمد، یک‌بار در سال، یک‌بار در ماه یا حتی یک‌بار در هفته زیر بارش بروید. اصل‌گرایی نظمی است که همیشه وقتی بناست دربارهٔ «بله» گفتن یا مؤدبانه «نه» گفتن تصمیم بگیرید، از آن استفاده می‌کنید. روشی است برای انجام موازنه‌های سخت میان انبوه چیزهای خوب و معدود چیزهای واقعاً عالی. اصل‌گرایی یعنی یاد بگیریم کارهای کمتری انجام دهیم، ولی بهتر انجام‌شان دهیم تا بتوانیم در هر لحظهٔ گران‌بها از زندگی‌مان، به بالاترین بازدهی ممکن برسیم.

معرفی نویسنده
عکس گرگ مک کیون
گرگ مک کیون

گرگ مک کیون نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری و انگیزشی متولد انگلستان است و مخاطب آثار او کارآفرینان، کارمندان و دانشجویان هستند. او یک شعار خلاقانه برای فعالیت‌هایش طراحی کرده به مخاطبان خود یادآوری می‌کند تا در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروز آن سبک زندگی را برای خود خلق کنند که ارزش زیست شدن، داشته باشد!

نظرات کاربران

یعقوب
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

این کتاب برای کسانی خوب است که در زمینه هدررفت انرژیهای مفیدشان به آستانه.ی رنج رسیده‌اند. کسانی که می‌خواهند زندگیشان را نسبت به قبل، تمیزتر و روانتر و مفیدتر کنند. بنده مخصوصا با دو بخش خواب و بازی، ارتباط بهتری

- بیشتر
نیک روان
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

خیلی صغری کبری چیده، 60 صفحه از کتاب رو خوندم فقط در مورد اهمیت اصل گرایی گفته. خود کتاب دچار فرع گرایی شده

AMIR REZAPOUR
۱۳۹۹/۰۳/۰۹

لطفا این کتاب به قسمت بی نهایت اضافه کنید

رحيم اهری
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

باسلام واحترام تشکر ویژه دارم از تمام تهیه کنندگان کتابهای خوب در طاقڃه که بصورت شبانه روزی برای دوستداران کتاب واهل مطالعه سنگ تمام می زارند .این کتاب درسایر نرم افزار های کتابخوان ۱۹۰۰۰ تومان قیمت خورده تازه با اعمال

- بیشتر
Mohsen
۱۳۹۹/۰۳/۰۱

من از پادکست بی پلاس باهاش آشنا شدم. اونجا گوش دادم و بعد اومدم اینجا سریع خریدمش. فک کنم خیلی لازمش دارم. ادیت: الان که قسمتی از کتاب رو خوندم توصیه نمیکنم. نویسنده مباحث دیگران رو جمع کرده و اسم جدید

- بیشتر
فاطمه جلیلی
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

اگر خواسته ها و استعدادهاتون خیلی زیاده و نمیدونید کدوم رو‌دنبال کنید حتمن مطالعه ش کنید

Mohsen Arshad
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

برخلاف بعضی از دوستان که گفته بودن کتاب خوبی نیست باید بگم یکی از کاربردی ترین و بهترین کتابهایی بود که خوندم، و فوق‌العاده نکات خوبی در دل خودش داره که میتونید بسط بدید به زندگی روزمره و ازش برای

- بیشتر
saeede.vs
۱۳۹۹/۰۴/۲۴

این کتاب در زمینه اصلاح نگرشمون به انجام کارها و اولویت بندی زندگی و در نتیجه بازدهی و موفقیت بیشتر خیلی کمک کننده هست.

احسا
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

خیلی وقتها اولویت بندی کارها از یادمون می ره و خواسته یا ناخواسته، موقعیت و زمان طلایی رو از دست میدیم.من نسخه چاپی این کتابو خوندم، خیلی به آگاهی از علل و رفع مشکل کمکم کرد پادکستش تو بی پلاس هم

- بیشتر
Anahid
۱۳۹۹/۰۴/۲۳

کتاب خوبی بود بهتر بود یک سوم ابتدایی کتاب خلاصه تر نوشته می شد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳۲)
اگر زندگیتان را اولویت بندی نکنید، یکی دیگر اولویت بندی‌اش میکند.
تیزبین
حذف چیزهای غیرضروری یعنی به کسی نه بگوییم. آن هم به کرّات. این یعنی در برابر انتظارات اجتماعی مقاومت کنیم. انجام درست این کار جسارت و دلسوزی می‌خواهد. پس، حذف چیزهای غیرضروری فقط مربوط به داشتن انضباط فکری نیست. مربوط به انضباط احساسی لازم برای نه گفتن به فشار اجتماعی است.
Mohsen
برونی وِر پرستاری استرالیایی است و از افرادی مراقبت می‌کرد که دوازده هفتهٔ آخر عمرشان را می‌گذراندند. او حسرت‌های این افراد را جویا شد و پرتکرارترین‌هایشان را ثبت کرد. این مورد در صدر فهرست بود: «کاش جسارتش را داشتم به‌جای زندگی کردن طبق انتظارات دیگران، آن‌طور که واقعاً دوست داشتم زندگی می‌کردم».
تیزبین
وقتی به‌وضوح نمی‌دانیم در زندگی هدف واقعی‌مان چیست، یعنی وقتی درک واضحی از اهداف و فرض‌ها و ارزش‌هایمان نداریم، بازی‌های اجتماعی خودمان را ترتیب می‌دهیم. در تلاش برای خوب به نظر رسیدن نسبت به رقبا، وقت و انرژی‌مان را هدر می‌دهیم. بیش از حد به چیزهای غیرضروری، مانند اتومبیل یا خانهٔ بهتر یا حتی موضوع‌های غیرعینی مانند تعداد دنبال‌کنندگان فیس‌بوک یا توئیترمان یا اینکه در عکس‌های فیس‌بوک چطور به نظر می‌رسیم، اهمیت می‌دهیم. در نتیجه، از فعالیت‌هایی که واقعاً ضروری‌اند، مانند وقت گذراندن با عزیزان‌مان یا پرورش روح یا مراقبت از سلامت‌مان، غفلت می‌کنیم.
زهرا
واقعیت این است که بله گفتن به هر فرصتی، طبق تعریف، مستلزم نه گفتن به چند فرصت دیگر است. چه در زندگی حرفه‌ای و چه در زندگی شخصی‌مان، موازنه‌ها واقعی‌اند و تا وقتی واقعیت را قبول نکنیم، محکوم به سرنوشت کانتینتال می‌شویم، یعنی گرفتار «راهبرد یکی به نعل، یکی به میخ» می‌شویم که مجبورمان می‌کند از روی غفلت، سودهایی را قربانی کنیم که شاید آگاهانه قربانی نمی‌کردیم.
Mohsen
گاهی‌اوقات، کاری که نمی‌کنید به اندازهٔ کاری که می‌کنید اهمیت دارد». به‌طور خلاصه، روی معدود فرصت‌های حیاتیِ سرمایه‌گذاری ریسک‌های بزرگی می‌کند و به انبوه فرصت‌های صرفاً خوب نه می‌گوید.
Mohsen
بدان که زندگی پرمشغله بی‌حاصل است. سقراط
Mohammad Ali Zareian
ما به دنبال کارهای خوب زیادی برای انجام دادن نیستیم. به دنبال بالاترین سطح اثربخشی‌مان هستیم
Mohsen
عدم آمادگی ما تا حدی به این دلیل است که برای اولین بار، تعدد انتخاب بر توانایی‌مان برای مدیریت کردنش چیره شده است.
n30jam
وقتی دربارهٔ اینکه انرژی و زمان‌مان کجا صرف شوند آگاهانه و هدفمند انتخاب نکنیم، دیگران یعنی رئیس‌مان، همکاران‌مان، مشتریان‌مان و حتی خانواده‌هایمان این انتخاب را می‌کنند و طولی نمی‌کشد که هر چیز معنادار و مهمی را فراموش می‌کنیم. می‌توانیم یا آگاهانه انتخاب کنیم یا بگذاریم زندگی‌مان در جهت اهداف دیگران کنترل شود.
تیزبین

حجم

۹۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۹۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
۳۸,۰۰۰
۵۰%
تومان